VRayBlendMtl

Vray Malzeme Karıştırma

Birkaç malzemeyi(Vray ile uyumlu) karıştırıp aynı nesne üzerinde göstermek için kullanılır. 3ds Max'ın standart Blend, Shellac ve Composite malzemelerinden daha hızlıdır. Ana malzemenin fiziksel yapısına zarar vermez.
VRayBlendMtl bir tane “temel malzeme” alır ve üzerine diğer malzemeleri(kaplamalar) uygular. Photoshop'taki katmanlara benzer şekilde çalışır, böylece on katmanlı bir yığın olur. Temel malzemeden sonraki her katman için bir Karışım miktarı, Renk ve Harita vardır.
Herhangi bir gölgelendirme seçeneği yoktur, bu nedenle diğer birçok gölgelendiriciyi farklı şekillerde birleştirir.
Her yeni katman, render(oluşturma) süresini uzatır çünkü Vray karışımdaki tüm malzemeleri hesaplamak ve sonra bunları bir araya getirmek zorundadır. 2-3 katmandan fazlasını kullanmak render süresi(uzun) açısından çok sakıncalıdır.
*Araba boyaları, insan derisi vb. (temel malzeme olarak VRayFastSSS ile kullanıldığında) gibi karmaşık malzemeler oluşturmak için kullanılabilir.
* Temel ve kaplamanın farklı malzemeler olarak açıkça görülebileceği yerlerde kullanılabilir. (ahşabın üstünde tamamen farklı bir yansıma/parlaklık deseni olduğu durumlarda)
* Bir nesnenin geniş alanlarında radikal olarak farklı yüzey özellikleri olduğunda kullanılabilir. (paslı metal)
* Nesnenin basit bir malzeme ile mümkün olmayan belirli bir gölgeleme etkisine ihtiyacı olduğunda kullanılabilir.( parlak ve bulanık yansımaları olan yıpranmış ve/veya hafif kirli metal)
* Gölgelendiricinin kolayca ve hızlı bir şekilde değiştirilmesi gerektiğinde kullanılabilir. (Metal, boya ve pas gibi üç farklı yüzeyli, boyalı ve paslanmış metal bir malzemeye sahip olduğunuzu varsayalım. Pas malzemesini değiştirmeye ihtiyacınız varsa, (hayal edin; malzeme harika görünüyor, sadece biraz daha az paslı olsa diye) bu sorunu kolayca halletmek için 3 katmanlı bir karışım yeterli olur.(Metal, Boya ve Pas katmanları)
Base material(Temel malzeme): Diğer malzemelerin katmanlandığı temel malzemeyi belirtir.(Diğer malzemeler bu malzemenin üzerine eklenecektir.) Eğer bu belirtilmediyse, temel malzeme tamamen şeffaf bir malzeme olarak kabul edilecektir.
Coat materials(Kaplama malzemeleri): Kaplama olarak kullanılacak malzemeleri belirler.
Blend amount(Karışım miktarı): Bu renk, son katmanın ne kadarının temel kaplama malzemesiyle ve bunun altındaki malzemelerin kalanıyla ne kadar karışacağını belirtir.
Renk beyaz ise, ana malzeme üzerinde sadece kaplama malzemesinden görünür ve altındaki diğer malzemeler bloke edilir.
Renk siyah ise, ana malzeme üzerinde bir kaplama malzemesi görünmez.
Siyah ve beyaz arasındaki tüm renklerde ikisinin karışımı uygulanır.
-------------------
***Bu ayar ayrıca bir haritayla da kontrol edilebilir. Harita gri tonlamalı ya da siyah-beyaz olmalı ve görüntüyü yüklerken Gama, doğru sonuçlar için 1,0 olarak ayarlanmalıdır.
-------------------
***Yan taraftaki sayısal değerle, karıştırılan renk miktarı ile harita karıştırılabilir.
100'de sadece haritayı kullanır.
70'de haritanın% 70'ini kullanır, rengin %30’u kullanılır.
-------------------
***Kırmızı ve Mavi'ye, Yeşil bir katman eklenirse; sonuç Kırmızı+Mavi+Yeşil değildir.
İlk iki katman %50 oranında karıştırıldığı için, sonuç; Mor+Yeşil olur.
Bir katman daha eklenirse sonuç;%50 bu üç katman ve %50 dördüncü katmanın karışımı olur.
-------------------
*** İki farklı malzemeyi karıştırmak en yaygın kullanım türüdür.
Kirli bir cam yapma istenirse;
-------------------
***Parlaklık karışımı;
İlk önce temel malzeme için bir tane metal malzeme hazırlanır.
Daha sonra malzeme, sonraki iki kaplama yuvasına kopyalanıp “Glossiness” değeri kademeli olarak azaltılır.
Son olarak, her iki katman için de “Blend Amount” renginin ayarlanması gerekiyor. (Genellikle yansımalar daha da bulanıklaşır, katmanın görünür olması daha az istenir.) İkinci katmanın miktarı daha fazla azaltılır.
Sonuç:
Daha ilginç hale getirmek için “Blend Amount” yuvalarında renk yerine doku/harita kullanılabilir.
-------------------
Additive (shallac) mode(Katkı modu): Bu seçeneğin etkinleştirilmesi, VRayBlendMtl'nin çok katmanlı bir Shellac malzemesi gibi davranmasını sağlar. Bu genellikle fiziksel olarak yanlış bir malzeme ile sonuçlanır. (Ör: Üzerine düşen ışıktan daha fazla ışık yansıtan bir malzeme) Ne yaptığınızı bilmiyorsanız bu seçeneği kullanmanız önerilmez. Düzenli bir 3ds Max Blend Malzemesinin işlevselliğini taklit etmek için kullanılabilir ancak inandırıcı gölgelendiriciler isteniyorsa kullanılmamalıdır.
-------------------
Not: VRayBlendMtl sadece Vray ile uyumlu malzemeleri(VRayMtl, VRayFastSSS) destekler.
Not: Kaplama malzemelerinden herhangi biri, beyaz dışındaki Fog color’a sahip bir VRayMtl ise göz ardı edilecektir. Fog color sadece Temel malzeme için dikkate alınacaktır.
Not: Gerçekçi Bump etkisi oluşturmak için; Temel malzemenin “Bump” yuvasına bir harita(çizikli, siyah beyaz doku) atayın.
Kaplama malzemesinin “Bump” yuvasına da “Composite” malzemeyi atayın. İlk katmana temel malzemeye atanan aynı haritayı(çizikli bir siyah beyaz doku), ikinci katmana “Noise”yi atayın.
Son olarak aynı haritayı bir de “Blend Amount”un harita yuvasına kopyalayın.
******

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder