Vray Malzeme Karıştırma
Birkaç malzemeyi(Vray ile uyumlu) karıştırıp aynı nesne üzerinde göstermek için kullanılır. 3ds Max'ın standart Blend, Shellac ve Composite malzemelerinden daha hızlıdır. Ana malzemenin fiziksel yapısına zarar vermez.
VRayBlendMtl bir tane “temel
malzeme” alır ve üzerine diğer malzemeleri(kaplamalar) uygular. Photoshop'taki
katmanlara benzer şekilde çalışır, böylece on katmanlı bir yığın olur. Temel
malzemeden sonraki her katman için bir Karışım miktarı, Renk ve Harita vardır.
Herhangi bir gölgelendirme
seçeneği yoktur, bu nedenle diğer birçok gölgelendiriciyi farklı şekillerde
birleştirir.
Her yeni katman, render(oluşturma)
süresini uzatır çünkü Vray karışımdaki tüm malzemeleri hesaplamak ve sonra
bunları bir araya getirmek zorundadır. 2-3 katmandan fazlasını kullanmak render
süresi(uzun) açısından çok sakıncalıdır.
*Araba boyaları, insan derisi vb. (temel malzeme olarak
VRayFastSSS ile kullanıldığında) gibi karmaşık malzemeler oluşturmak için
kullanılabilir.
* Temel ve kaplamanın farklı malzemeler olarak açıkça
görülebileceği yerlerde kullanılabilir. (ahşabın üstünde tamamen farklı bir
yansıma/parlaklık deseni olduğu durumlarda)
* Bir nesnenin geniş alanlarında radikal olarak farklı
yüzey özellikleri olduğunda kullanılabilir. (paslı metal)
* Nesnenin basit bir malzeme ile mümkün olmayan belirli
bir gölgeleme etkisine ihtiyacı olduğunda kullanılabilir.( parlak ve bulanık yansımaları
olan yıpranmış ve/veya hafif kirli metal)
* Gölgelendiricinin kolayca ve hızlı bir şekilde
değiştirilmesi gerektiğinde kullanılabilir. (Metal, boya ve pas gibi üç farklı
yüzeyli, boyalı ve paslanmış metal bir malzemeye sahip olduğunuzu varsayalım. Pas
malzemesini değiştirmeye ihtiyacınız varsa, (hayal edin; malzeme harika
görünüyor, sadece biraz daha az paslı olsa diye) bu sorunu kolayca halletmek
için 3 katmanlı bir karışım yeterli olur.(Metal, Boya ve Pas katmanları)
Base
material(Temel malzeme): Diğer
malzemelerin katmanlandığı temel malzemeyi belirtir.(Diğer malzemeler bu
malzemenin üzerine eklenecektir.) Eğer bu belirtilmediyse, temel malzeme
tamamen şeffaf bir malzeme olarak kabul edilecektir.
Coat
materials(Kaplama malzemeleri): Kaplama
olarak kullanılacak malzemeleri belirler.
Blend
amount(Karışım miktarı): Bu renk, son
katmanın ne kadarının temel kaplama malzemesiyle ve bunun altındaki
malzemelerin kalanıyla ne kadar karışacağını belirtir.
Renk beyaz ise, ana malzeme üzerinde
sadece kaplama malzemesinden görünür ve altındaki diğer malzemeler bloke
edilir.
Renk siyah ise, ana malzeme
üzerinde bir kaplama malzemesi görünmez.
Siyah ve beyaz arasındaki tüm
renklerde ikisinin karışımı uygulanır.
-------------------
***Bu ayar ayrıca bir haritayla da kontrol edilebilir.
Harita gri tonlamalı ya da siyah-beyaz olmalı ve görüntüyü yüklerken Gama,
doğru sonuçlar için 1,0 olarak ayarlanmalıdır.
-------------------
***Yan taraftaki sayısal değerle, karıştırılan renk
miktarı ile harita karıştırılabilir.
100'de sadece haritayı
kullanır.
70'de haritanın% 70'ini
kullanır, rengin %30’u kullanılır.
-------------------
***Kırmızı ve Mavi'ye, Yeşil bir katman
eklenirse; sonuç Kırmızı+Mavi+Yeşil değildir.
İlk iki katman
%50 oranında karıştırıldığı için, sonuç; Mor+Yeşil olur.
Bir katman daha
eklenirse sonuç;%50 bu üç katman ve %50 dördüncü katmanın karışımı olur.
-------------------
*** İki farklı malzemeyi karıştırmak en yaygın kullanım
türüdür.
Kirli bir cam yapma
istenirse;
-------------------
***Parlaklık karışımı;
İlk önce temel
malzeme için bir tane metal malzeme hazırlanır.
Daha sonra
malzeme, sonraki iki kaplama yuvasına kopyalanıp “Glossiness” değeri kademeli
olarak azaltılır.
Son olarak, her
iki katman için de “Blend Amount” renginin ayarlanması gerekiyor. (Genellikle
yansımalar daha da bulanıklaşır, katmanın görünür olması daha az istenir.)
İkinci katmanın miktarı daha fazla azaltılır.
Sonuç:
Daha ilginç hale
getirmek için “Blend Amount” yuvalarında renk yerine doku/harita
kullanılabilir.
-------------------
Additive (shallac)
mode(Katkı modu): Bu seçeneğin
etkinleştirilmesi, VRayBlendMtl'nin çok katmanlı bir Shellac malzemesi gibi
davranmasını sağlar. Bu genellikle fiziksel olarak yanlış bir malzeme ile
sonuçlanır. (Ör: Üzerine düşen ışıktan daha fazla ışık yansıtan bir malzeme) Ne
yaptığınızı bilmiyorsanız bu seçeneği kullanmanız önerilmez. Düzenli bir 3ds Max
Blend Malzemesinin işlevselliğini taklit etmek için kullanılabilir ancak
inandırıcı gölgelendiriciler isteniyorsa kullanılmamalıdır.
-------------------
Not: VRayBlendMtl sadece Vray ile uyumlu malzemeleri(VRayMtl,
VRayFastSSS) destekler.
Not: Kaplama malzemelerinden herhangi biri, beyaz
dışındaki Fog color’a sahip bir VRayMtl ise göz ardı edilecektir. Fog color
sadece Temel malzeme için dikkate alınacaktır.
Not: Gerçekçi Bump etkisi oluşturmak için; Temel
malzemenin “Bump” yuvasına bir harita(çizikli, siyah beyaz doku) atayın.
Kaplama malzemesinin “Bump”
yuvasına da “Composite” malzemeyi atayın. İlk katmana temel malzemeye atanan
aynı haritayı(çizikli bir siyah beyaz doku), ikinci katmana “Noise”yi atayın.
Son olarak aynı haritayı bir
de “Blend Amount”un harita yuvasına kopyalayın.
******
Not: Fotoğrafların bazısı Vray resmi internet sitesinden bazıları da internetten alınmıştır. Tamamı ücretsizdir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder