VRayPhysicalCamera

Vray Fiziksel Kamera

Gerçek dünya kameralarında bulunan f-stop, focal length(odak uzaklığı) ve shutter speed(enstantane hızı) gibi ayarları kullanır. Ayrıca VRayLight, VRaySun ve VRaySky gibi ışık kaynaklarının kullanımını kolaylaştırır.
-----------------

Basic parameters(Temel ayarlar)
Type: Kameranın tipini belirler.
Still cam= Normal bir deklanşöre sahip sabit bir fotoğraf makinesini taklit eder.
Cinematic camera= Dairesel bir deklanşöre sahip hareketli görüntü kamerasını taklit eder.
Video camera= CCD matrisli(Fotoğraf makinesi sensör türü), deklanşörsüz bir video kamerayı taklit eder.
Targeted: Kameranın 3ds Max sahnesinde bir hedefi olup olmadığını belirtir. Etkinleştirilmişse, kameranın türü belirlenebilir. Çoğunlukla kamera tarafından üretilen hareket bulanıklığı etkisi üzerinde bir etkiye sahiptir.
Film gate(mm): Fotoğrafın yatay boyutunu milimetre cinsinden belirtir. Bu ayar, doğru sonucu elde etmek için sistem birimleri yapılandırmasını dikkate alır. Dikey boyut aspect ratio(en-boy oranı) ile belirlenir. (dikey film boyutu = yatay film boyutu / en boy oranı)
Focal length(mm)/ Odak uzunluğu: Kamera merceğinin Odak uzaklığını ayarlar. Bu ayar, doğru sonucu elde etmek için sistem birimleri yapılandırmasını dikkate alır.
-----------------
Field of view(Görüş alanı/FOV): Etkinleştirildiğinde, film gate(film kapısını) ve (focal length)odak uzunluğunu ayarlamak zorunda kalmadan görüş alanını doğrudan ayarlar.
Zoom factor(Yakınlaştırma faktörü): Son görüntünün yakınlaştırılmasını (içeri ve dışarı) belirler. Kamerayı ileri ve geri hareket ettirmez.
1.0'dan büyük değerler resmi yakınlaştırır.(büyütür)
1,0'dan küçük değerler uzaklaştır.(küçültür)
-----------------
Horizontal shift(Yatay değişim): Fotoğraf makinesinde görünen alanın bir parçasını yatay olarak kaydırır.
Artı değerler görüntüyü sola, eksi değerler sağa kaydırır. Bu ayar ile kameranın görüş alanını dengelenebilir.
Ör: 0,5 değeri görüntü genişliğinin yarısını sola kaydırır.
-----------------
Vertical shift(Dikey değişim): Fotoğraf makinesinde görünen alanın bir parçasını dikey olarak kaydırır.
Artı değerler görüntüyü aşağı, eksi değerler yukarı kaydırır. Bu ayar ile kameranın görüş alanını dengelenebilir.
Ör: 0,5 değeri görüntü yüksekliğinin yarısını yukarı doğru kaydırır.
-----------------
F-Number= Kamera diyaframının genişliğini ve dolaylı olarak pozlamayı belirler. Pozlama(Exposure) seçeneği işaretliyse, F-number’in değiştirilmesi görüntü parlaklığını etkileyecektir. Değerinin düşürülmesi, diyafram açıklığını artırır ve fotoğraf makinesine daha fazla ışık girdiğinden görüntüyü daha parlak hale getirir. Değerin arttırılması diyaframın açıklığını daraltır ve fotoğraf makinesine daha az ışık girdiğinden görüntü karanlık olur.
Bu ayar ayrıca Alan Derinliği(DOF) efektinin miktarını da belirler.
-----------------
Target distance: Targeted seçili olduğunda, kameradan kamera hedefine olan uzaklığı gösterir.
Vertical Tilt(Dikey eğim): Eğimli lensleri taklit ederek 2 noktadan perspektif alıp dikey eğimi oluşturmaya çalışır.
Bunu otomatik olarak yapmak için, “Guess vert tilt” düğmesi kullanılır.
Eksi değerler arka tarafa eğim verir. Artı değerler ön tarafa eğim verir. Sıfır(0) da iki noktadan perspektif alır eğimi tahminle oluşturur.
-----------------
Horizontal tilt(Yatay eğim): Eğimli lensleri taklit ederek 2 noktadan perspektif alıp yatay eğimi oluşturmaya çalışır.
Bunu otomatik olarak yapmak için, “Guess horiz tilt” düğmesi kullanılır Sıfır(0) da iki noktadan perspektif alır eğimi tahminle oluşturur. Eksi değerler sağ tarafa eğim verir. Artı değerler sol tarafa eğim verir.
-----------------
auto guess vert.(Otomatik dikey tahmin): Seçildiğinde, kamera hareketli olduğunda dikey eğimi otomatik korur.
Guess vert tilt(tahmini dikey eğim): İki noktadan perspektif alarak dikey eğimi ayarlar.
Guess horiz tilt(tahmini yatay eğim): iki noktadan perspektif alarak yatay eğimi ayarlar.
specify focus(odağı belirt): Kamera hedef mesafesinden farklı bir odak uzaklığı belirtir.
Focus distance: Odağı belirt(specify focus) seçiliyse, nesnelerin odaklandığı uzaklığı belirtir.
Exposure: Etkinleştirildiğinde, F-number, Shutter speed ve Film speed (ISO) değerleri parlaklığı belirler.
Vignetting: Etkin olduğunda fotoğrafın etrafında hafif karartma efekti uygular.
0.0 vinyet yoktur.
1.0 normal vinyet uygulanır.
-----------------
White balance(Beyaz dengesi): Görüntü çıktısında ek değişikliklere izin verir. Belirtilen renge sahip olan nesneler resimde beyaz görünür. Sadece renk tonu dikkate alınır, rengin parlaklığı göz ardı edilir. Kullanılabilecek birkaç ön ayar vardır.
Ör: Gündüz sahnelerinde güneş ışığının rengini telafi etmek için şeftali rengi seçilmelidir.
-----------------
Custom balance(Özel denge): Özel bir beyaz dengesini rengi belirler.
Temperature (K): Beyaz dengesi Sıcaklık olarak ayarlandığında sıcaklığı (Kelvins cinsinden) belirler.
Shutter speed (s^-1): Kamera için deklanşör hızını belirtir.(ters saniyede) Enstantane hızı ya da pozlama süresi de denir. Düşük değerler de deklanşör hızı düşer, içeri daha çok ışık girer ve görüntü daha parlak olur. Yüksek değerlerde deklanşör hızı artar(pozlama süresi kısalır) içeri daha az ışık girer ve görüntü daha karanlık olur.
Bu ayar Motion blur efektini etkiler. Yüksek değerlerde görüntü nettir, düşük değerlerde görüntü bulanıklaşır.
-----------------
Shutter angle (deg): “Cinematik camera” için deklanşör açısını(derece olarak) belirtir.
Shutter offset (deg): “Cinematik camera” için deklanşörün denge değerini (derece olarak) belirtir.
Latency (s): Kamera modu “Video camera” olarak ayarlandığında CCD matrisinin gecikmesini(saniye cinsinden) belirtir.
Film speed (ISO): Film gücünü belirler.(Duyarlılık) (Parlaklığı belirler)
Düşük değerler görüntüyü koyulaştırır, yüksek değerler daha parlak hale getirir. ISO yüksekse film hassastır.
-----------------

Bokeh Effects
Depth of field etkin olduğunda kullanılır. Bokeh veya boke; fotoğraf çekerken, fokus yani odak dışında kalan net olmayan kısımların fotoğrafçının seçtiği objektif, kullandığı diyafram gibi ayarlar neticesinde fotoğrafta oluşan yuvarlak bulanıklık efektleridir.

blades(bıçaklar): Kameranın diyafram(açıklık) şeklini belirler. Devre dışı bırakıldığında, mükemmel dairesel bir diyafram taklit edilir. Etkinleştirildiğinde, belirtilen sayıda bıçak ile çokgen bir diyafram taklit edilir.
rotation (deg): Bıçakların dönüşünü derece cinsinden tanımlar.
center bias(merkez sapma): Bokeh etkileri için bir sapma şekli tanımlar. Pozitif değerler, bokeh efektlerinin dış kenarlarını daha parlak yapar; Negatif değerler, efektin merkezini parlaklaştırır.
anisotropy: Anamorfik lensleri taklit ederek bokeh efektinin yatay veya dikey olarak gerilmesine izin verir.
Not: Anamorfik lens= Geniş bir görüş açısındaki görüntüyü sıkıştırarak belirli bir çerçeveye sığdıran objektif türüdür. Optik yapısı oval biçimdedir. Nesneler basık ve ince uzun görünür. 35mm film standardında 2,35:1 / 2,39:1 / 2,40:1 boy oranlarındadır.
optical vignetting: Optik vinyet kuvvetini ve ayrıca kedi gözü vinyetleme özelliğini de kontrol eder. Optik eksene olan mesafe arttıkça, bokeh vurguları gittikçe daralır ve bir kedinin gözüne benzemeye başlar. Optik vinyetleme, geniş açılı lenslerde ve geniş diyaframlı lenslerde daha güçlü olma eğilimindedir ancak çoğu fotoğrafik lensle efekt fark edilebilir.
affect exposure(pozlamayı etkile): Etkinleştirildiğinde, bokeh efektleri görüntünün genel pozlamasını etkileyecektir.
bitmap aperture: Diyafram şeklini ve de bokehi etkileyebilecek kir veya çizikleri kontrol etmek için bir görüntünün kullanımını (“None” bölümünde) sağlar. Beyaz saydam alanları belirtir, siyah opak alanları belirtir.
bitmap resolution: Bokeh etkilerini hesaplarken dokunun çözünürlüğünü belirler.
-----------------

Sampling(Örnekleme)
Depth of field(DoF/Alan derinliği): Alan derinliği etkisini açar. Alan derinliği Focus distance ve F-Number değerlerine bağlıdır. Efekt, kamera bir nesneye yakın olduğunda en güçlü şekilde görülür. Güçlü bir DoF efekti için, kamera diyaframı açıklığı geniş olmalıdır.(Küçük F-Number değeri) Bu, çok yanmış ve parlak bir görüntüye yol açabilir, bu nedenle tüm görüntü üzerinde aynı aydınlığı korumak için, enstantane hızı(shutter speed) düşürülmelidir.
Ve Odak uzaklığı(Focus distance) ile sahnenin hangi kısmının odakta olacağını belirler. Odağı yakına almak için, düşük bir değere ve uzak odak için yüksek değere(ters) ihtiyaç duyar.
-----------------
Motion blur(hareket bulanıklığı): Hareket bulanıklığı, nesnelerin ne kadar hızlı hareket ettiğine ve kameranın deklanşör hızı(Shutter speed) ayarlarına bağlıdır.
Yüksek deklanşör hızları, nesnenin hareketi daha kısa bir süre izlendiğinden daha az hareket bulanıklığı üretir. Düşük deklanşör hızları daha fazla hareket bulanıklığı üretir.
Tüm görüntü üzerinde aynı parlaklığı korumak için, F-Number değerinin de düzeltilmesi gerekir.
-----------------

Distortion(Çarpıtma)
Distortion type(Çarpıtma türü): Lens çarpıtmasının nasıl olacağını belirler.
Quadratic= Varsayılan çarpıtma türüdür. Basitleştirilmiş bir formül kullanılır, hesaplama kübik(Cubic) yöntemden daha kolaydır.
Cubic= SynthEyes, Boujou, gibi bazı kamera izleme programlarında kullanılır. Bu programlardan biri kullanılırsa bu çarpıtma türü kullanılmalıdır.
Lens file= “V-Ray Lens Analysis” aracı ile oluşturulan ve Lens dosya alanında belirtilen bir “.vrlens” dosyasını kullanır.

Not: V-Ray Lens Analysis, V-Ray lens dosyalarının(.vrlens) oluşturulması, önizlemesi ve düzenlenmesi için oluşturulmuş bir V-Ray malzemeleridir. Bir kamera distorsiyon analizörü ve görüntüleri düzeltmek / çarpıtmak için bir araç içerir. Bir kamera distorsiyon(çarpıtma) analizörü ve görüntüleri düzeltmek/çarpıtmak için bir ayar penceresi içerir. VRLENS dosyaları, gerçekçi (ölçülmüş) kamera distorsiyonunu(çarpıtması) sağlamak için kullanılır.
Texture= Bir üçüncü parti uygulamasında(ör. Nuke) oluşturulan ve çarpıtma eşlemesi alanında belirtilen bir doku dosyasını kullanır.
Amount: Distorsiyon türü, Quadratic veya Cubik olarak ayarlandığında, kamera merceğinin çarpıtma katsayısını belirler.
0 değerinde çarpıtma olmaz.
Artı değerler "namlu" tipi çarpıtma oluşturur.(dairesel)
Eksi değerler “yastık” tipi çarpıtma oluşturur.(yayar)
-----------------
Lens file: Çarpıtma türü Lens dosyasına(Lens file) ayarlandığında, bu yuva çarpıtma verilerini içeren lens dosyasını belirtir.
dist.map: Çarpıtma türü Doku(Texture) ayarlandığında, bu yuva çarpıtma verilerini içeren haritayı belirtir.
-----------------

Miscellaneous(Çeşitli ayarlar)
Horizon line: Etkinleştirildiğinde, kamera ufuk çizgisini görünümde(viewport'ta) görüntüler.
Clipping(Kırpma): Etkinleştirildiğinde, kamera kırpmasını açar.
Near clipping plane(Yakın kırpma düzlemi): Kırpma etkinleştirildiğinde yakın kırpma aralığını belirler.
Far clipping plane(Uzak kırpma düzlemi): Kırpma etkinleştirildiğinde uzak kırpma aralığını belirler.
Near environment range(Yakın ortam aralığı): Yakın ortam aralığını belirler. (3ds Max'de bazı atmosferik efektler tarafından kullanılır)
Far environment range(Uzak ortam aralığı): Uzak ortam aralığını belirler. (3ds Max'de bazı atmosferik efektler tarafından kullanılır)
Show cone: camera field of view(kamera alanı görünümü) ve focus plane(odak düzlemi) önizlemesini gösterip göstermeyeceğini ve ne zaman gösterileceğini kontrol eder.
Selected= Sadece kamera seçildiğinde önizlemeyi gösterir.
Always= Önizlemeyi sürekli olarak etkinleştirir.
Never= Önizlemeyi sürekli olarak devre dışı bırakır.
-----------------

Not: 3ds Max 2016 ile beraber “VRayPhysicalCamera”ya artık menüden doğrudan ulaşılamıyor. Bunun yerine yeni 3ds Max standart fiziksel kamera(Physical camera ) kullanılabilir. 3ds Max standart Fiziksel kamera, VRayPhysicalCamera yerine kullanılabilir. Yeni fiziksel standart kamera, vray üreticileri ve 3ds max üreticilerinin birlikte ürettiği bir kamera tipidir. Bu yüzden VRayPhysicalCamera yerine kullanılabilir.
Bununla birlikte isteyen VRayPhysicalCamera’yı da kullanabilir. Bunun için: MaxScript komutunu çalıştırarak (ya da F11 ile) açılan pencereye aşağıdaki kod yazılır.
vrayCreateVRayPhysicalCamera ()

Not: Üç tür FOV (görüş alanı) vardır: yatay, dikey ve çapraz.
Yatay FOV, film kapısı boyutuna(film gate size), odak uzunluğuna(focal length), odak mesafesine(focus distance) ve yakınlaştırma faktörüne(zoom factor) bağlıdır.
Dikey ve çapraz FOV, en boy oranına(aspect ratio) bağlıdır.

Not: VRayPhysicalCamera daima yatay FOV kullanır.

Not: Hareket bulanıklığının bazı ayarlarının(Süre, vb.) VRayPhysicalCamera üzerinde bir etkisi yoktur. Bu sebeple hareket bulanıklığı, kameranın kendisi tarafından kontrol edilir. (Deklanşör hızı, vb.)
******
Not: Fotoğraflar Vray resmi internet sitesinden alınmıştır.
******

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder