VRAY Kir Malzemesi
Kir, toz ve pas ve ambient occlusion gibi etkileri oluşturmak için kullanılır. VRayDirt iki nesnenin kesiştiği alanlarda ya da bir yüzeydeki çatlakların etrafında kir etkisi oluşturur. Kesişme olmayan düz alanlarda bir etki oluşmaz.
***ambient occlusion: nesnelerin
küçük ayrıntılarını belirginleştirir. Genellikle ince geometrik
detaylar, zeminler, kapı çerçeveleri ve diğer
alanlar için de etkin hale
getirmek isteyeceksiniz.
----------------------
radius: VRayDirt etkisinin üretildiği alan miktarını(sahne
birimlerinde) belirler. (Kirli görünecek alanın büyüklüğünü belirler.) Doku
siyahsa, 0.0 yarıçap değeri kullanılır. Bu etki için bir harita kullanılabilir.
--------------------
occluded
color(tıkanmış renk): Tıkanmış alanlar(kirli
görünecek yerin rengini belirler) için doku tarafından döndürülen rengi
belirtir. Bu ayar için bir doku haritası da kullanılabilir.
unoccluded
color(tıkanmamış renk): Tıkanmamış
alanlar(kirli görünmeyecek yein rengini belirler) için doku tarafından
döndürülen rengi belirtir. Bu ayar için bir doku haritası da kullanılabilir.
distribution(dağıtım): Işınları yüzey normallerine yaklaşmaya zorlar. Kirli
alanın temas kenarlarına daha da yaklaşmasını sağlar.(kirli görünecek alanı
daraltır)
--------------------
falloff: Tıkalı olan(kirli) ve olmayan alanlar arasındaki
geçişin hızını kontrol eder.
--------------------
subdivs: Kirli alanlardaki kaliteyi belirler. Düşük değerler renderi
hızlandırır ancak daha parazitli bir sonuç üretir.
“DMC Sampler/Use Local
Subdivs” açıksa kullanılabilir.
“Image Sampler/Noise
threshold” değeri düşükse sonuç kaliteli olur.
--------------------
bias (X,Y,Z): Yüzey normallerini (X, Y, Z) eksenlerine saptırır,
böylece kir etkisi bu yönlerde oluşur. Negatif değerler etkiyi tersine çevirir.(kir’in
yönünü belirler)
--------------------
ignore for GI: Etkinleştirildiğinde GI hesaplamaları için kir etkisi
dikkate alınır.
--------------------
consider same
object only: Etkinleştirildiğinde, kir, temas yüzeyleri ve
kenarlar dâhil olmaksızın sadece nesnelerin kendisini etkiler. Eğer kapalıysa,
tüm sahne geometrisi nihai sonuca katılır.
--------------------
double sided: Etkinleştirildiğinde, ışınlar hem normal yönde hem de
ters yönde izlenir.
invert normal: Yüzey normallerine göre etkiyi geri çevirir. Ör: çatlaklar yerine, açık köşelerde etki oluşur.
Bu ayar ışınları izleme
yönünü değiştirir. Devre dışı bırakıldığında, ışınlar yüzeyin dışında izlenir;
Açık olduğunda, yüzeyin içinde izlenirler.
--------------------
work with
transparency: Etkinleştirildiğinde,
VRayDirt, tıkanık nesnelerin opaklığını dikkate alır. Opaklık haritalı ağaçlar
vb. Ortam tıkanıklığını hesaplamak için kullanılır. Devre dışı bırakıldığında(varsayılan
olarak), tıkanmış nesnelerin her zaman opak olduğu varsayılır. Doğru opaklık
ayarlarında render daha uzun olur.
environment
occlusion: Etkinleştirildiğinde, V-Ray, diğer nesneler
tarafından engellenmeyen alanların tıkanıklığını(occlusion) hesaplarken çevreyi
kullanır.
mode: Kir haritasının
hesaplanacağı modu belirler.
Ambient occlusion= Normal ortam tıkanıklığını hesaplanacaktır.
Reflection
occlusion (Phong, Blinn, Ward)= Ortam ve
yansıma tıkanıklığı arasındaki fark, temel olarak ışınların izlendiği
doğrultudadır. Ortam oklüzyonu ışınları her yönde muntazam bir şekilde
izlenirken, yansıma oklüzyonu ile yön izleme yönüne bağlıdır (yansımaları
hesaplarken olduğu gibi) ve ışınların yayılımı Yansıma parlaklığına ve
kullanılan BRDF tipine bağlıdır.
reflection
glossiness: Reflection Occlusion için
izlenen ışınların yayılmasını kontrol eder. 1 değeri, sadece tek bir ışının
izlendiği anlamına gelir (açık yansımaları izlerken olduğu gibi), daha küçük
değerler, çoklu yansımaların yaklaşık yansıma yönünde izlenmesine neden olur.
affect reflection
elements: Etkinleştirildiğinde, ortam yansıması yansıma
oluşturma elemanlarını etkileyecektir.
Yansıma maskesi oluşturmak
için kullanılabilir. radius, occluded color, unoccluded color, reflection
glossiness ayarları için kullanılan haritaların değeri belirlenir.
Exclude: Seçilen nesneler için VRayDirt haritasının hesaplanmasını
devre dışı bırakır. Hariç tutulan nesne, VRayDirt haritası tarafından kullanılmaz.
Result Affect: VRayDirt haritasının hesaplanmasını etkileyecek
nesnelerin bir listesini belirtir. Hariç tutulan nesneler, VRayDirt haritasının
hesaplamaları için "görünmez" olarak kabul edilir.
******
Not: Fotoğrafların bazısı Vray resmi internet sitesinden bazıları da internetten alınmıştır. Tamamı ücretsizdir.
******
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder