VRayDirt


VRAY Kir Malzemesi

Kir, toz ve pas ve ambient occlusion gibi etkileri oluşturmak için kullanılır. VRayDirt iki nesnenin kesiştiği alanlarda ya da bir yüzeydeki çatlakların etrafında kir etkisi oluşturur. Kesişme olmayan düz alanlarda bir etki oluşmaz.
***ambient occlusion: nesnelerin küçük ayrıntılarını belirginleştirir. Genellikle ince geometrik detaylar, zeminler, kapı çerçeveleri ve diğer alanlar için de etkin hale getirmek isteyeceksiniz.
----------------------
radius: VRayDirt etkisinin üretildiği alan miktarını(sahne birimlerinde) belirler. (Kirli görünecek alanın büyüklüğünü belirler.) Doku siyahsa, 0.0 yarıçap değeri kullanılır. Bu etki için bir harita kullanılabilir.
--------------------
occluded color(tıkanmış renk): Tıkanmış alanlar(kirli görünecek yerin rengini belirler) için doku tarafından döndürülen rengi belirtir. Bu ayar için bir doku haritası da kullanılabilir.
unoccluded color(tıkanmamış renk): Tıkanmamış alanlar(kirli görünmeyecek yein rengini belirler) için doku tarafından döndürülen rengi belirtir. Bu ayar için bir doku haritası da kullanılabilir.
distribution(dağıtım): Işınları yüzey normallerine yaklaşmaya zorlar. Kirli alanın temas kenarlarına daha da yaklaşmasını sağlar.(kirli görünecek alanı daraltır)
--------------------
falloff: Tıkalı olan(kirli) ve olmayan alanlar arasındaki geçişin hızını kontrol eder.

--------------------
subdivs: Kirli alanlardaki kaliteyi belirler. Düşük değerler renderi hızlandırır ancak daha parazitli bir sonuç üretir.
“DMC Sampler/Use Local Subdivs” açıksa kullanılabilir.
“Image Sampler/Noise threshold” değeri düşükse sonuç kaliteli olur.
--------------------
bias (X,Y,Z): Yüzey normallerini (X, Y, Z) eksenlerine saptırır, böylece kir etkisi bu yönlerde oluşur. Negatif değerler etkiyi tersine çevirir.(kir’in yönünü belirler)
--------------------
ignore for GI: Etkinleştirildiğinde GI hesaplamaları için kir etkisi dikkate alınır.
--------------------
consider same object only: Etkinleştirildiğinde, kir, temas yüzeyleri ve kenarlar dâhil olmaksızın sadece nesnelerin kendisini etkiler. Eğer kapalıysa, tüm sahne geometrisi nihai sonuca katılır.
--------------------
double sided: Etkinleştirildiğinde, ışınlar hem normal yönde hem de ters yönde izlenir.
invert normal: Yüzey normallerine göre etkiyi geri çevirir. Ör: çatlaklar yerine, açık köşelerde etki oluşur.
Bu ayar ışınları izleme yönünü değiştirir. Devre dışı bırakıldığında, ışınlar yüzeyin dışında izlenir; Açık olduğunda, yüzeyin içinde izlenirler.
--------------------
work with transparency: Etkinleştirildiğinde, VRayDirt, tıkanık nesnelerin opaklığını dikkate alır. Opaklık haritalı ağaçlar vb. Ortam tıkanıklığını hesaplamak için kullanılır. Devre dışı bırakıldığında(varsayılan olarak), tıkanmış nesnelerin her zaman opak olduğu varsayılır. Doğru opaklık ayarlarında render daha uzun olur.
environment occlusion: Etkinleştirildiğinde, V-Ray, diğer nesneler tarafından engellenmeyen alanların tıkanıklığını(occlusion) hesaplarken çevreyi kullanır.
mode: Kir haritasının hesaplanacağı modu belirler.
Ambient occlusion= Normal ortam tıkanıklığını hesaplanacaktır.
Reflection occlusion (Phong, Blinn, Ward)= Ortam ve yansıma tıkanıklığı arasındaki fark, temel olarak ışınların izlendiği doğrultudadır. Ortam oklüzyonu ışınları her yönde muntazam bir şekilde izlenirken, yansıma oklüzyonu ile yön izleme yönüne bağlıdır (yansımaları hesaplarken olduğu gibi) ve ışınların yayılımı Yansıma parlaklığına ve kullanılan BRDF tipine bağlıdır.
reflection glossiness: Reflection Occlusion için izlenen ışınların yayılmasını kontrol eder. 1 değeri, sadece tek bir ışının izlendiği anlamına gelir (açık yansımaları izlerken olduğu gibi), daha küçük değerler, çoklu yansımaların yaklaşık yansıma yönünde izlenmesine neden olur.
affect reflection elements: Etkinleştirildiğinde, ortam yansıması yansıma oluşturma elemanlarını etkileyecektir.
Yansıma maskesi oluşturmak için kullanılabilir. radius, occluded color, unoccluded color, reflection glossiness ayarları için kullanılan haritaların değeri belirlenir.
Exclude: Seçilen nesneler için VRayDirt haritasının hesaplanmasını devre dışı bırakır. Hariç tutulan nesne, VRayDirt haritası tarafından kullanılmaz.
Result Affect: VRayDirt haritasının hesaplanmasını etkileyecek nesnelerin bir listesini belirtir. Hariç tutulan nesneler, VRayDirt haritasının hesaplamaları için "görünmez" olarak kabul edilir.
******
Fotoğraflar Vray resmi internet sitesinden alınmıştır.
******

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder