VRay Kürk/Tüy
Kürk, saç, tüy vb. oluşturur.
Tüyler sadece render sırasında oluşturulur, sahnede mevcut değildir.(sahnede
sadece VrayFur kullanıldığını belirten birkaç geometri görünür)
VRayFur oluşturmak için, önce
3ds Max sahnesinden bir mesh nesne seçilir, ardından Create/VRay/VRayFur
düğmesine tıklanır.
Bir nesne seçilmediyse veya
VRayFur ile uyumlu olmayan bir nesne seçildiyse, VRayFur düğmesi gri renkte
görünür.
Parameters(Ayarlar)
Source object: Kürkün üretileceği kaynak geometrisini belirtir. Bu
düğmeye sadece Değiştirme panelinden(Modify panel) tıklayabilirsiniz.(Create(oluşturma)
panelinden değil)
--------------
Length: Tüylerin uzunluğunu belirtir
--------------
Thickness: Tüylerin kalınlığını belirtir.
--------------
Gravity: Tüyleri Z-yönü(dikey) boyunca aşağı çeken kuvveti
kontrol eder. Eksi(-) değerlerde tüyler eğilir. Artı(+) değerlerde tüyler
dikleşir. (Ör: Kirpi saçlı bir adam için artı(+) değerler kullanılır.)
--------------
Bend: Tüyleri eğer. 0,0'a ayarlandığında, teller serttir ve
mükemmel düz çizgiler olarak oluşturulur. Daha büyük değerler tüylerin daha
kaliteli bükülmesine(örneğin yer çekimi etkisi) neden olur. Gravity’den farklı
olarak tüylerin segment sayısına bağlı olarak daha yatay eğimler oluşturur.
--------------
Taper: Tüyleri inceltir. Bu değeri arttırmak, tüylerin uçlarını
daha ince yapar ve kökünü genişletir.
--------------
MtlID: VRayFur nesnesine bir malzeme kimliği atar. Aynı
geometriye birden fazla VRayFur nesnesi uygulandığında Çoklu/Alt nesne
malzemesi(Multi/Sub-object) uygulamak için kullanışlıdır.
--------------
Geometric Detail(Geometrik
detay)
Knots(boğum): Segmentlerin(bölüm) sayısını kontrol eder. Tüylere
belirtilen değer oranında bağlantı noktası ekler. Noktalar arasındaki bölümler
düzdür. Tüylerin eğimli, kıvrımlı olması için daha fazla bölümlü olması
gerekir. Daha fazla bölüm, tüyleri daha pürüzsüz yapar ancak render(oluşturma)
süresi uzar.
Tüylerin düz olması halinde
daha az bölüm -pürüzsüzlük için- yeterli olur.
Lvl of
detail(Detay seviyesi): Etkinleştirildiğinde,
V-Ray, kameradan uzak olan sahnenin parçaları için daha az tüy üretir. Bunu
tüylerin yoğunluğunun azaltılması ve kalınlıklarının arttırılmasıyla yapar.
Bu ayar iki şeye yardımcı
olur: Birincisi, kameradan çok uzak olan yerlerde ayrıntıları azaltarak belleği
korur. İkincisi kameradan uzak olduklarında çok ince tüylerin sebep olduğu
animasyon titremesini azaltmaya yardımcı olur.
Start
distance(Başlangıç mesafesi): Vray
ayrıntılı Detay seviyesini belirleyeceği bir uzaklık(kameradan) belirler.(şu
mesafeden sonra detayları azalt) belirlenen mesafe içinde kalan alanlar genel
ayarlarda belirtildiği şekilde üretilir. “Rate” ile belirlenen değere göre tüy
kalınlığını arttırır.
Rate: “Start distance” değeriyle belirtilen mesafeden
başlayarak detay seviyesinin uygulandığı hızı belirler.
--------------
Variation(çeşitlilik,
değişim)
Direction
variation(yön değişimi): Tüylerin yönünü karışık
olarak değiştirir.(karışım uygular; bazıları sağa döner, bazıları sola döner
vb.) 0 ile 1 arasında bir değer belirlenir. Çim, halı vb. için kullanışlıdır.
Length/Thickness/Gravity/Curl
var: İlgili ayara karışık bir değişim
uygular.(bazı tüyler kalın, bazıları ince, bazıları uzun, bazıları kısa,
bazıları daha eğik, bazıları daha kıvrık) 0 ile 1 arasında bir değer belirlenir.
Çim, halı vb. için kullanışlıdır.
--------------
Distribution(Dağıtım)
Per face(yüzey
başına): Nesnede bulunan üçgen yüzeylerdeki
tüylerin sayısını belirler. Her üçgen bölüm belirlenen sayıda tüy üretir.
--------------
Per area(alan
başına): Kullanılan sistem birimine göre
tüy sayısını belirler.
Ör: Kullanılan sistem birimi metre ise; metrekare başına
tüy sayısını belirler. Sistem birimi santimetre ise; santimetrekare başına tüy
sayısını belirler.
--------------
Ref.
frame(Referans karesi): Dağıtım ayarı “Alan
Başına” olarak ayarlandığında, yüzey alanının hesaplanması için kaynak nesnenin
yakalandığı kareyi belirtir.
Yakalanan veriler, belirli
bir yüzeyde tüy sayısının animasyon sırasında sabit kaldığından emin olmak için
tüm animasyon boyunca kullanılacaktır.
Lock to
surface(Yüzeye kilitle): Dağıtım
parametresi “Alan” olarak ayarlandığında ve VRayFur animasyonlu bir yüzeye
atandığında, bu seçenek başvurulan çerçevedeki kıl sayımını oluşturulan kıl
sayısına göre kilitler. Seçenek etkinleştirildiğinde, kıllar bağlantılı üretim
noktalarına yapışır. Aksi halde üretim herhangi her karede eşit olarak
dağıtılır.
Ignore
scale(Ölçeği yok say): Dağıtım
parametresi “Alan” olarak ayarlandığında ve “Yüzeye kilitleme”
etkinleştirildiğinde, bu seçenek, dağıtım alanı hesaplanırken yüzeyi etkileyen
ölçek dönüşümünün göz ardı edilip edilmeyeceğini kontrol eder. Devre dışı
bırakılırsa, referans alınan kareden ölçek değeri kullanılır.
--------------
Placement(Yerleştirme)
Nesnenin hangi yüzeylerinde
tüy oluşturulacağını belirler.
Entire object(Tüm
nesne): Tüm yüzeylere tüy oluşturur.
Selected
faces(Seçilen yüzler): Sadece seçilen yüzeylere
(örneğin bir MeshSelect düzenleyici ile) tüy oluşturur.
Material
ID(Malzeme kimliği): Sadece belirtilen
malzeme kimliğine sahip yüzeylere tüy oluşturur.
--------------
Mapping(Haritalama)
Generate
W-coordinate(W-koordinatını oluştur): Genel
olarak tüm haritalama koordinatları temel nesneden alınır. Bununla birlikte, W
haritalama koordinatı, tüy şeritleri boyunca kaymayı temsil edecek şekilde
değiştirilebilir.
Bu seçenek
etkinleştirildiğinde, W koordinatı, tüy şeritleri boyunca dengelidir.
0.0’da tüy tabanı ve 1.0’da
tüyün ucu kayar. U ve V koordinatları hala temel nesneden alınır.
Channel(kanal): W-Koordinatı seçiliyse, W koordinatının değiştirileceği
kanalı belirler.
--------------
Curl(Kıvrılma)
Curl(Kıvrılma): Etkinleştirildiğinde, tüyleri kıvırcık yapar.
Curl
Radius(kıvrılma yarıçapı): Tüyün kıvrımının
yarıçapını belirler.
--------------
Number of
curls(kıvrım sayısı): Bir tüyün üzerindeki
kıvrım sayısını belirler.
--------------
Dynamic
tessellation(Dinamik mozaikleme)
Dynamic
tessellation: Etkinleştirildiğinde,
renderden(oluşturmadan) önce tüyleri bölümlendirir.
Kameraya daha yakın olan tüyler,
daha düzgün segmentler(bölüm) halinde bölümlenir, böylece pürüzsüz hale
gelirler, bellek kullanımını azaltmak ve render(oluşturma) süresini hızlandırmak
için, kameradan uzak tüyler basitleştirilir.
Edge length(kenar
uzunluğu): Dynamic tessellation
etkinleştirildiğinde, her tüyün son parçasının piksel cinsinden kenar
uzunluğunu belirler.
Daha küçük değerler daha
düzgün tüyler oluşturur ancak daha fazla bellek alır ve render(oluşturma)
süresi artar. Daha büyük değerler render(oluşturma) süresini azaltır ve daha az
RAM kullanır ancak tüylerin pürüzlü görünmesine neden olabilir.
--------------
Maps(Haritalar)
Base map
chan(Temel harita kanalı): Hangi harita
kanalının kullanılacağını belirler.
Bend direction
map(eğim yönü haritası): Tüylerin (Base
map channel’e göre) bükülme yönünü belirten bir RGB haritasıdır. Bu, tüylerin
eğim yaptığı yöndür.(eğrilik miktarı da Bend ayarı tarafından kontrol edilir)
Kırmızı bileşen, yatay doku
yönü boyunca kaydırılır, yeşil bileşen, dikey doku yönü boyunca kaydırılır ve
mavi bileşen, yüzey normalindeki sapmadır.
Initial direction
map(İlk yön haritası): Bu, tüylerin
başlangıç yönünü, (Base map channel’e göre) belirten bir RGB haritasıdır.
Kırmızı bileşen, yatay doku yönü boyunca kaydırılır, yeşil bileşen, dikey doku
yönü boyunca kaydırılır ve mavi bileşen, yüzey normalindeki sapmadır.
Length/Thickness/Gravity/Bend
map(Uzunluk/Kalınlık/Yer çekimi/Bend): Bu
haritalar, siyahın 0,0 çarpanı olduğu ve beyazın 1.0 çarpanı olduğu ilgili ayarlar
için çarpanlardır.
Density
map(yoğunluk haritası): Tüy yoğunluğu
için bir çarpan değeri belirler. Haritanın siyah kısımları sıfır yoğunluğa
karşılık gelir (bu alanlarda etkili bir tüy oluşmaz) ve beyaz, Dağıtım(Distribution)
tarafından belirlenen normal tüy yoğunluğunu temsil eder.
Curl map(kıvrılma
haritası): Tüylerin kıvrılması için bir
çarpan belirler. Haritanın siyah kısımları, kıvrılmaya karşılık gelir ve Beyaz,
Dağıtım(Distribution) tarafından belirlenen kıvrılmayı temsil eder.
--------------
Viewport
Display(görünüm ekranı)
Preview in
viewport: VRayFur'un önizlemesini görünüm
pencerelerinde açar veya kapatır.
Max. hairs: Temsil edilecek en fazla sayıda tüyü belirler. Bu
değeri düşürmek, sahnede yoğun, tüylü bir nesne, olduğunda görünümü
hızlandırmaya yardımcı olabilir.(tüy sayısı fazla olunca sahne ağırlaşır)
Not: Tüy sayısını arttırmak için bu ayar kullanılabileceği
gibi ayrıca nesnenin yüzey sayısı da arttırılabilir.(yüzey sayısı arttıkça
kullanılan tüy sayısı da artar)
Icon text: Görünümde "VRayFur" metninin görüntülenmesini
etkinleştirir ve devre dışı bırakır.
Automatic update: Etkinleştirildiğinde, kaynak nesnesi değiştikçe, tüylerin
görünüm penceresi önizlemesi otomatik olarak güncellenir. Ancak, bu,
etkileşimli çalışma bakış açıları değiştikçe sahneyi ağırlaştırır, bu durumda
otomatik güncellemeyi devre dışı bırakılmalıdır.
Manual update: Otomatik güncelleme devre dışıyken görünümün
önizlemesini elle yenilemek için bu düğme kullanılır.
--------------
Not: Keskin VRayShadows, animasyonlarda VRayFur ile
titremeye neden olabilir çünkü tüylerin aydınlatma durumu çok hızlı değişir. Alan
gölgeleri(Area shadows) veya VRayLights daha pürüzsüz sonuçlar verebilir.
Not: VRayFur, temel bir nesne olan VRayPlane ile çalışmaz.
Not: VrayFur atanan malzemenin(doku vb.) renk ve desenini
otomatik olarak tanır ve tüylerin rengini buna göre ayarlar kendisi ayarlar.
******
Fotoğrafların
bazıları Vray resmi internet sitesinden alınmıştır
******
Benim içinçok yararlı oldu.
YanıtlaSil