3Ds MAX - EV MODELLEME 9. BÖLÜM


9. BÖLÜM; KAPLAMA ATAMA

Bu bölümde artık kaplama işini bitirmek istiyorum.

------------------------------------------

Bacayı, subasmana atadığım tuğla kaplamasıyla kapladım ve bacanın üst bölümünü Multi/sub-Object malzemeye bir slot daha açarak farklı bir  renk yapmak istiyorum.


------------------------------------------

Şimdi, balkon korkuluklarını kaplayalım. Multi/sub-Object malzemeyi atamayı tekrar anlatmaya gerek yok. 1 No'yu cam, 2 No'yu metal ya da
farklı bir malzeme yapmak isterseniz öyle belirleyin.
Cam olacak bölüme Arch & Design malzemeden Frosted Glass(Physical)(buzlu cam) hazır şablonu atayalım.



Metal kısma yine hazır şablonlardan Copper(bakır) atayalım.



Metal kısma atadığımız bakır malzemenin rengini değiştirmek istiyorum.



Malzemeleri korkuluklara atayalım.



Mavi pek olmadı gibi. Metal rengini tekrar değiştirmek istiyorum.



Verandanın mermerleri için malzeme atamak için mermer olacak kısmı seçelim ve Material ID(malzeme numarası)'nı 1 yapalım.



Beton olacak kısımları seçelim, Material ID(malzeme numarası)'nı 2 yapalım.



Korkuluğu seçelim, Material ID(malzeme numarası)'nı 3 yapalım



Çatının sütununu seçelim, Material ID(malzeme numarası)'nı 3 yapalım.



Çatının alt kısmını seçelim, Material ID(malzeme numarası)'nı 3 yapalım.



Çatının üst kısmını seçelim, Material ID(malzeme numarası)'nı 4 yapalım.



Material Editor penceresinden boş bir slota Multi/Sub-Object malzemeyi atayalım.



Arch & Design malzemeyi atayalım slotlara.(slotları isimlendirmeyi unutmayın)



Mermerler biraz parlak olduğu için hazor şablonlardan Polished Concrete(cilalı beton) hazır şablonunu atayalım mermer olacak bölüme.



Atamak istediğimiz mermer kaplamasını seçelim ve hazır şablonda bulunan kaplamayla değiştirelim.



Hazırladığımız kaplamayı atayalım ve UVW Map modifieri ile düzenlememizi yapalım.



Subasmana atadığımız kaplamayı kopyalayım.



Verandanın beton olacak bölümüne yapıştıralım.



Malzemelerimizi atayınca bu şekilde görünüyor.



Korkuluk için hazır şablonlardan Pearl Finish(sedef yüzey) hazır şablonunu seçelim.


------------------------------------------

Çatı için farklı bir kaplama atayalım. Mental Ray render motoru kullandığımız için Material Editor penceresindeki tüm slotlar  Arch & Design malzeme ile kaplıdır.
Çatı için Arch & Design butonuna tıklayalım ve açılan yeni panelden Autodest Material Library(Autodesk Malzeme Kütüphanesi)ni bulalım.
Burada Autodesk'in hazır kaplamaları vardır.Kaplamalarınız için buradan istediğiniz malzemeyi seçebilirsiniz, çok güzel kaplamalar vardır bu bölümde deneyip görmenizi tavsiye ederim.
Biz listeden Roofing(çatı) bölümünü bulalım.



Hazır çatı kaplamalarından istediğiniz birini seçin.



Seçimimizi yaptıktan sonra modelimize atayalım UVW Map modifieri ile düzenleyelim.
Malzemenin ilgili ayarları Material Editor penceresinde görünür, buradan istediğiniz değişimleri yapabilirsiniz.


 ----------------

Verandanın korkuluklarına geri dönüp biraz daha düzenlemek istiyorum. Yüzey rengini krem rengi gibi bir renge çevirdim.
Yüzeye Dent(çentik, göçük) malzemesini atadım.



Daha sonra yüzey rengini kopyalayıp



Dent malzemesinin Color#1 kısmına kopyalayalım. Tiling(döşeme) değerlerini arttırdım ve deneme renderinde aşağıdaki resimdeki gibi görünüyor.


------------------------------------------

Şimdi, evin çatısını kaplayalım.Çatı malzemesini atayacağımız kısmı seçelim ve Material ID(malzeme numarası)nı 1 yapalım.



CTRL+I ile diğer bölümleri seçelim ve Material ID(malzeme numarası)nı 2 yapalım.



Yüzey rengini beyaz yapalım uygun gördüğümüz parlaklık ayarlarını belirleyelim.



Verandanın çatısına atadığımız malzemeyi kopyalayalım.



Evin çatısına yapıştıralım.



UVW Map ile düzenlemesini yapalım.



Bump özelliğini açalım ve uygun görürseniz değerini yükseltelim.



Son durumda ev bu şelikde görünüyor.


-------------
Subasmana atadığımız kaplamanın rengi biraz fazla canlı renklerde görünüyor gözüme bu sebeple Difuse Level değerini biraz düşürerek biraz matlaştırdım.



Değişik açılardan bakarak kontrol etmek istiyorum.


------------------------------------------

Çit kaplamasını da yapalım. Bunun için çitlerden birini seçip Material ID'sini 3 yapıyorum.



Verandanın korkuluk numarası 3'tü hatırlarsanız.



Korkuluklara atadığımız malzemeyi çitlere atayınca aynı malzeme ile kaplanmış oldu. Zaten çitleri Instance olarak kopyaladığımız için birini kaplayınca hepsi kaplanmış oldu.(siz kopyalama işini Instance olarak yapmadıysanız tek tek kaplamanız gerek)



DENEME RENDERİ



Son durumda kaplama işini kabaca bitirmiş olduk. Sahnede ışıklandırma yaptıktan sonra deneme renderleriyle tekrar düzeltme işlemleri  yapacağız ancak şimdilik bu kadarı yeterli görünüyor. 

------------------------------------------
Bu bölümü de  burada bitirmek istiyorum. Sonraki bölümde ışıklandırmaya başlamayı planlıyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder