RENDERED FRAME WINDOW


Kare İşleme Penceresi





Bu pencere Render işlemini takip etmenizi ve bazı render ayarlarına hızlı ulaşım sağlar. Common/Common Parameters/Render Output bölümünden “Rendered Frame Window” tiki işaretlenerek bu pencere görünür hale getirilir.
------------------------------------
Area to Render: Sahnenin render yapılacak alanını belirler.
Açılır listeden View, Selected, Region, Crop, Blowup yöntemlerinden biri seçilir. (Daha ayrıntılı bilgi için Bkz. Common/Common Parameters/Area to Render.)

Edit Region: Bölge düzenleme, seçildiğinde otomatik olarak “Region” ayarına geçer ve Show Safe Frames(kameranın görüş alanı) fonksiyonu açılır ve içine bir dikdörtgen alan oluşturur. Bu alan aracılıyla render yapılacak bölge belirlenir.

Auto Region Selected: Sahnede bulunan bir nesne seçilir ve sadece o nesneyi render yapar.

Subset Pixels (of selected objects): Belirli bir nesne üzerinde yapılan değişikleri(boyutlandırma, taşıma, ışık, gölge vb.) incelemek için sahnenin bütünlüğünü bozmadan(önceki renderi bozmaz) seçili nesneyi arka arkaya render eder.

[warning]: Bu uyarı işareti render alanında yaptığınız bir hata sonucu görünür. Size hatanızı belirtir.
------------------------------------
Viewport: Render işleminin yapılacağı aktif pencereyi gösterir. Açılır listeden bir görünüm penceresi belirleyebilirsiniz.

Lock To Viewport: Seçildiğinde aktif olan görünüm penceresini kilitler ve başka görünümlere geçildiğinde render yapmaz.
------------------------------------
Render Preset: Açılır listeden önceden belirlenmiş bir render ayarı seçilir.

Render Setup: Render Setup penceresini açar.

Environment and Effects Dialog (Exposure Controls): Environment and Effects penceresini açar.
------------------------------------
Toolbar: Araç çubuğu

Save Image: Render sonucu oluşan görüntüyü kaydeder.

Copy Image: Bir resim düzenleme programında kullanabilmeniz için görüntünün bir kopyasını oluşturur. HDR dosyalarını kopyalamaz.

Clone Rendered Frame Window: Render sonucu oluşan görüntüyü kopyalar ve ikinci render için yeni bir Rendered Frame Window penceresi açar. Böylece iki render sonucunu yan yana inceleyebilirsiniz.


Print Image: Görüntüyü yazdırmak üzere tanımlanan yazıcıya gönderir.

Clear: Rendered Frame Window’daki görüntüyü siler.

Enable Red Channel: Render görüntüsünün kırmızı kanalını gösterir.

Enable Green Channel: Render görüntüsünün yeşil kanalını gösterir.

Enable Blue Channel: Render görüntüsünün mavi kanalını gösterir.

Display Alpha Channel: Render görüntüsünün Alfa kanalını gösterir.

Monochrome(tek renkli resim): Render görüntüsünün gri tonlarını(8bit) gösterir.

 [color swatch]: Piksellerin renk değerini belirler.

[channel display drop-down list]: Renderde işlenen sahneyle oluşan kanalı belirtir. Listeden bir kanal seçildiğinde Rendered Frame Window penceresinde görüntülenir.

Toggle UI Overlays: Region Crop ya da Blowup seçildiğinde oluşan dikdörtgen alanları Rendered Frame Window penceresinde gösterir.

Tggle UI: Rendered Frame Window’da tüm render kontrollerini gösterir. Rendered Frame Window penceresini basitleştirmek ya da daha az yer kaplamasını isterseniz bu özelliği kapatabilirsiniz.
------------------------------------

Mental Ray Rendering Options(Eski Sürüm):


Mental ray render motoru kullanıldığında bu bölüm açılır. Burada yansıma, kırılma, Final Gather, Gölge ve render kalite ayarları vb. kolayca yapılır. Bu bölümdeki ayarlar Render Setup penceresinde de bulunur ve burada yapılan değişiklikler Render Setup penceresinin ilgili bölümünde aynen ve hemen uygulanır ancak Render Setup penceresinde yapılan değişikliklerin Rendered Frame Window penceresinin ilgili bölümünde görünmesi için pencereye bir defa tıklamak ya da pencereyi kapatıp yeniden açmak gerekir.

Image Precision(Quality/Noise): Sampling Quality/Sampling Mode/Samples Per Pixel, Quality ve Minumum değerlerini belirleyen hazır kombinasyonlardır. Değeri arttırmak render süresini uzatır.

Soft Shadows Precision: Işıkların (photometric, mr Sun, mr Area Omni, mr Area Spot) daha yumuşak gölgeler oluşturması için bir değer belirlenir. Render Setup penceresindeki karşılığı “Renderer/Global Tuning Parameters/Soft Shadows Precision”dur. Değeri arttırmak render süresini uzatır.

Final Gather Precision: Final Gather değerleri için(Rays per FG point, Initial FG point density, Interpolate over number of FG points) hazır kombinasyonlar belirler. Draft, Low, Medium, High, Very High, Custom hazır ayarlarından biri seçilebilir. Custom dışındaki seçeneklerde değerler önceden belirlenmiştir. Custom’da ise ayarları istediğiniz gibi belirleyebilirsiniz. (Bkz. Final Gather) Değeri arttırmak render süresini uzatır.

Glossy Reflections Precision: Genel yansıma kalitesini belirler. Kullanılan malzemelerin Reflection ve Glossy Samples ayarlarını gösterir ancak burada yapılan değişikler malzemenin ilgili değerini değiştirmez. Render Setup penceresindeki karşılığı “Renderer/Global Tuning Parameters/ Glossy Reflections Precision”dur. Değeri arttırmak render süresini uzatır. Sahnede yansıma yapan nesneler yoksa render süresini azaltmak için kapatmanız faydalı olur.

Glossy Refractions Precision: Genel kırılma kalitesini belirler. Kullanılan malzemelerin Refraction ve Glossy Samples ayarlarını gösterir ancak burada yapılan değişiklikler malzemenin ilgili değerini değiştirmez. Render Setup penceresindeki karşılığı “Renderer/Global Tuning Parameters/ Glossy Refractions Precision”dur. Değeri arttırmak render süresini uzatır. Sahnede kırılma yapan nesneler yoksa render süresini azaltmak için kapatmanız faydalı olur.
------------------------------------
Traces/Bounces Limits: Yansıma ve kırılma sayısını belirler.

Max. Reflections: Bir ışının kaç yansıma yapacağını belirler.

Max. Refractions: Bir ışının kaç kırılma yapacağını belirler. 

FG Bounces: Yüzeylere çarpan ışınların kaç sıçrama yapacağını belirler. 
------------------------------------

Production/Iterative:

Production: Belirlenmiş tüm render ayarlarına göre render yapar. Son render işleminde bu yöntem tercih edilmelidir.

Iterative: Ağ oluşturma, dosya çıktıları, birden fazla çerçeve oluşturulmasını, e posta bildirimlerini ve (.mi) dosyası oluşturulmasını yok sayarak render yapar. Deneme render’lerinde kullanabilirsiniz.
------------------------------------

Render: Render işlemini başlatır.
------------------------------------

NOT: Rendered Frame Windows penceresinde render işlemi devam ederken ya da render sonunda yakınlaştırma, uzaklaştırma ve pan yapabilirsiniz. Yakınlaştırma için Ctrl+sol tık, uzaklaştırma için Ctrl+sağ tık, Pan için Shift+sol tık.


NOT: Rendered Frame Windows penceresine sağ tıkladığınızda farenin gösterdiği piksel’e ait bilgiler(renk, alfa, gama, tür vb.) yeni bir pencerede görüntülenir.

*****************************

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder