Kare İşleme Penceresi
Bu pencere Render işlemini takip etmenizi ve
bazı render ayarlarına hızlı ulaşım sağlar. Common/Common Parameters/Render
Output bölümünden “Rendered Frame Window” tiki işaretlenerek bu pencere görünür
hale getirilir.
------------------------------------
Area
to Render:
Sahnenin render yapılacak alanını belirler.
Açılır
listeden View, Selected, Region, Crop, Blowup yöntemlerinden biri seçilir.
(Daha ayrıntılı bilgi için Bkz. Common/Common Parameters/Area to Render.)
Edit Region: Bölge düzenleme, seçildiğinde otomatik olarak
“Region” ayarına geçer ve Show Safe Frames(kameranın görüş alanı) fonksiyonu
açılır ve içine bir dikdörtgen alan oluşturur. Bu alan aracılıyla render
yapılacak bölge belirlenir.
Subset Pixels (of selected objects): Belirli bir nesne
üzerinde yapılan değişikleri(boyutlandırma, taşıma, ışık, gölge vb.) incelemek
için sahnenin bütünlüğünü bozmadan(önceki renderi bozmaz) seçili nesneyi arka
arkaya render eder.
[warning]: Bu uyarı işareti render alanında yaptığınız bir
hata sonucu görünür. Size hatanızı belirtir.
------------------------------------
Viewport: Render işleminin
yapılacağı aktif pencereyi gösterir. Açılır listeden bir görünüm penceresi
belirleyebilirsiniz.
Lock To Viewport: Seçildiğinde aktif olan görünüm
penceresini kilitler ve başka görünümlere geçildiğinde render yapmaz.
------------------------------------
Render
Preset: Açılır
listeden önceden belirlenmiş bir render ayarı seçilir.
------------------------------------
Toolbar:
Araç çubuğu
Copy Image: Bir resim düzenleme programında kullanabilmeniz
için görüntünün bir kopyasını oluşturur. HDR dosyalarını kopyalamaz.
Clone Rendered Frame Window: Render sonucu oluşan
görüntüyü kopyalar ve ikinci render için yeni bir Rendered Frame Window
penceresi açar. Böylece iki render sonucunu yan yana inceleyebilirsiniz.
[channel display drop-down list]: Renderde işlenen
sahneyle oluşan kanalı belirtir. Listeden bir kanal seçildiğinde Rendered Frame
Window penceresinde görüntülenir.
Toggle UI Overlays: Region Crop ya da Blowup seçildiğinde
oluşan dikdörtgen alanları Rendered Frame Window penceresinde gösterir.
------------------------------------
Mental
Ray Rendering Options(Eski Sürüm):
Mental
ray render motoru kullanıldığında bu bölüm açılır. Burada yansıma, kırılma,
Final Gather, Gölge ve render kalite ayarları vb. kolayca yapılır. Bu bölümdeki
ayarlar Render Setup penceresinde de bulunur ve burada yapılan değişiklikler
Render Setup penceresinin ilgili bölümünde aynen ve hemen uygulanır ancak
Render Setup penceresinde yapılan değişikliklerin Rendered Frame Window
penceresinin ilgili bölümünde görünmesi için pencereye bir defa tıklamak ya da pencereyi
kapatıp yeniden açmak gerekir.
Image
Precision(Quality/Noise): Sampling Quality/Sampling Mode/Samples Per Pixel, Quality ve
Minumum değerlerini belirleyen hazır kombinasyonlardır. Değeri arttırmak render
süresini uzatır.
Soft
Shadows Precision: Işıkların (photometric, mr Sun, mr Area Omni, mr Area Spot) daha
yumuşak gölgeler oluşturması için bir değer belirlenir. Render Setup
penceresindeki karşılığı “Renderer/Global Tuning Parameters/Soft Shadows
Precision”dur. Değeri arttırmak render süresini uzatır.
Final
Gather Precision: Final Gather değerleri için(Rays
per FG point, Initial FG point
density, Interpolate over number of FG points) hazır kombinasyonlar
belirler. Draft, Low,
Medium, High, Very High, Custom hazır ayarlarından biri seçilebilir. Custom
dışındaki seçeneklerde değerler önceden belirlenmiştir. Custom’da ise ayarları
istediğiniz gibi belirleyebilirsiniz. (Bkz. Final Gather) Değeri arttırmak render süresini uzatır.
Glossy
Reflections Precision: Genel yansıma kalitesini belirler. Kullanılan malzemelerin Reflection
ve Glossy Samples ayarlarını gösterir ancak burada yapılan değişikler malzemenin
ilgili değerini değiştirmez. Render Setup penceresindeki karşılığı
“Renderer/Global Tuning Parameters/ Glossy Reflections Precision”dur. Değeri arttırmak render
süresini uzatır. Sahnede yansıma yapan nesneler yoksa render süresini azaltmak
için kapatmanız faydalı olur.
Glossy
Refractions Precision: Genel kırılma kalitesini belirler. Kullanılan malzemelerin
Refraction ve Glossy Samples ayarlarını gösterir ancak burada yapılan
değişiklikler malzemenin ilgili değerini değiştirmez. Render Setup penceresindeki
karşılığı “Renderer/Global Tuning Parameters/ Glossy Refractions Precision”dur. Değeri
arttırmak render süresini uzatır. Sahnede kırılma yapan nesneler yoksa render
süresini azaltmak için kapatmanız faydalı olur.
------------------------------------
Traces/Bounces
Limits: Yansıma
ve kırılma sayısını belirler.
Max.
Reflections: Bir
ışının kaç yansıma yapacağını belirler.
Max.
Refractions: Bir
ışının kaç kırılma yapacağını belirler.
FG
Bounces: Yüzeylere
çarpan ışınların kaç sıçrama yapacağını belirler.
------------------------------------
Production/Iterative:
Production:
Belirlenmiş
tüm render ayarlarına göre render yapar. Son render işleminde bu yöntem tercih
edilmelidir.
Iterative: Ağ oluşturma, dosya
çıktıları, birden fazla çerçeve oluşturulmasını, e posta bildirimlerini ve
(.mi) dosyası oluşturulmasını yok sayarak render yapar. Deneme render’lerinde
kullanabilirsiniz.
------------------------------------
Render: Render işlemini
başlatır.
------------------------------------
NOT: Rendered Frame Windows
penceresinde render işlemi devam ederken ya da render sonunda yakınlaştırma,
uzaklaştırma ve pan yapabilirsiniz. Yakınlaştırma için Ctrl+sol tık,
uzaklaştırma için Ctrl+sağ tık, Pan için Shift+sol tık.
*****************************
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder