SARKIT LAMBA MODELLEME



SARKIT LAMBA MODELLEME


Bugün bir sarkıt lamba(sonradan öğrendim böyle deniyormuş) gördüm ve hoşuma gitti. Basit ve güzel göründü gözüme, aklımda kaldığı kadarıyla bir benzerini çizip sizinle paylaşmaya karar verdim. Belki sizde beğenirsiniz.
------------------------------
Başlayalım.
Sahneye “NGon” çizip yarıçapını 15cm, köşe sayısını 6 olarak belirliyorum.

 

Modifier List’ten bir Extrude atayıp 1cm kalınlık belirliyorum.


Çizimimin bir kopyasını alıyorum. 


İkinci parçanın kalınlığını 20cm olarak değiştiriyorum. Burası cam bölme olacak.


Daha sonra bir kopya daha alarak kalınlığını tekrar 1cm olarak belirliyorum. Burası üst bölüm olacak.


Cam bölüm dışındaki parçaları sahneden çıkarıyorum daha rahat çalışmak için. Sonrasında alt ve üst bölümleri siliyorum.


Kalan bölümlere bir kalınlık vermek için Modifier List’ten  “Shell” modifier’ini atıyorum ve bir miktar iç taraftan kalınlık belirliyorum.


Alt parçayı sahneye çağırıp dış yüzeyleri bir miktar dışarı çıkarıyorum Extrude ile.


Oluşan yeni yüzeylerin üst bölümlerini de bir miktar yukarı doğru çıkarıyorum. Bu sayede cam bölümü tutan bir parça oluşturmuş oldum.


Aynı işlemleri üstteki parçaya da yapıyorum ama bu sefer ters yönlü olarak.


Sonraki aşama da üstteki parçanın üst bölümüne bir miktar Inset uygulayarak yeni bir yüzey oluşturuyorum.


Oluşan yeni yüzeyi “Bevel” ile biraz yukarı çıkartarak tepe kısmını küçültüyorum.


Şimdi köşelerdeki keskinliği biraz yumuşatmak istiyorum, bu yüzden tüm çizgileri seçiyorum alt resimdeki gibi.


Chamfer ile yumuşatma işlemini gerçekleştiriyorum.


Tepe bölümünü Bevel ile bir miktar daha küçültüyorum.


Sonrasında yine Extrude ile yeni bir parça oluşturuyorum.


Bevel işlemini bu sefer iki defa üst üste uygulayıp yüzeyi genişletiyorum ve burayla işim simdilik bitiyor.


Tavan parçasının alt bölümüne geçiyorum. Buraya Ampul için bir bölüm oluşturacağım. Oluşan yüzeyde fark edeceğiniz gibi vertex’ler birbirine bağlı değil, bu şu aşamada sorun olmasa da TurboSmooth uygulandığı zaman sorun çıkaracak. O yüzden bu sorunu gidermek için ben Vertex’leri yeni çizgilerle birbirine bağlamak istiyorum. Bunun en kolay yollarından biri “Tessellate(döşeme, mozaik)” işlemidir. Yüzeyi seçip Tessellate’yi “Face(yüzey)” modunda uygulayınca tüm Vertex’ler karşılıklı olarak birbiriyle bağlanır.


Resimdeki gibi tüm çizgileri seçip Connect ile araya yeni bir çizgi oluşturuyorum.


Yeni çizgi ile oluşan yeni yüzeyi siliyorum.


Border modunda açık kısmı seçip Shift+Move ile aşağı doğru uzatarak yeni bir yüzey oluşturuyorum daha sonra Scale ile bir miktar daraltıyorum.


Aynı işlemleri tekrarlayarak alt resimdeki gibi modelimin bu kısmını oluşturuyorum.


TurboSmooth ile son halini kontrol ediyorum.


Diğer parçalara( cam ve alt bölüm) Chamfer işlemi uyguluyorum ki üst parça ile uyumlu bir görüntü çıksın ortaya. Aksi durumda bir bölüm TurbuSmooth uygulanmış bir bölüm uygulanmamış olarak kalır ki bu da çirkin bir görüntü oluşturur.


Tüm bölümlerin köşeleri yumuşatılmış ve TurboSmooth uygulanmış.


Şimdi gerçekçiliği arttırmak için parçaların birbirine vida ile bağlanmış olduğunu göstermek istiyorum. Bu yüzden basitçe bir vida çizeceğim. Bir silindir çiziyorum ve segment sayısını arttırıyorum.


Daha sonra Modifier List’ten Twist(döndürme) modifier’ini atayıp Angle(açı) değerini arttırıyorum. Bu sayede vidanın dişleri basit bir şekilde çizilmiş olacak.(Gerçi görünmeyecek ama olsun, size göstermiş oluyorum vida çizimini) Alttaki resim.


Yine Modifier List’ten bir Edit Poly atayarak üst yüzeye bir miktar Extrude uyguluyorum.


Orta bölüme yeni bir yüzey oluşturuyorum ve Extrude ile içe doğru göçertiyorum.


Alt resimdeki dış yüzeyleri seçip dışa doğru Extrude uyguluyorum ve bölgeyi genişletiyorum.


Modele TurboSmooth uygulayıp işlemi sonlandırıyorum. Daha sonra Top(üst) pencere görünümüne geçip uygun gördüğüm yere taşıyorum vidayı.


Ve istediğim oranda çoğaltıyorum. Alt resimdeki gibi.


Şimdi bir tane Ampul eklememiz gerekli. Daha önceki paylaşımlarımda hazır modelleri içeri aktarmayı göstermiştim aynı yöntemle bir ampul modelini içeri aktaracağım. “Import/Merge” ile içeri aktarmak istediğim modeli seçiyorum.


Diğer pencere görünümleri yardımıyla uygun yere taşıyorum.
Modelleme işi kabaca bitmiş oldu. Daha sonra birkaç değişiklik yapılabilir.


Şimdi modeli kaplamak istiyorum. İlk önce modelin metal kısımları için(metal olmasını istiyorum) Material Editor penceresinden boş bir slot’a “Autodest Metal” malzemesini atayıp hazır modellerden Copper(bakır) hazır şablonunu seçiyorum.


Vidalar için ise Material Editor penceresinden boş bir slot’a “Autodest Metal” malzemesini atayıp hazır modellerden Chrome(krom) hazır şablonunu seçiyorum.


Cam bölüm için Arch&Design malzemenin Glass(physical) hazır
şablonunu seçiyorum. Ve kaplama işini çok basit bir şekilde tamamlıyorum şimdilik.


Artık ışıklandırma işlemine geçiyorum. Sahnedeki ampul’ün içine bir tane Photometric ışık yerleştiriyorum.

*** Burada bir şeyi açıklamak istiyorum: Sahneye ışık yerleştirdikten sonra bir deneme renderi aldım ve atamış olduğum Bakır kaplamasını bu model üzerinde hiç beğenmedim. O yüzden bakır kaplamasını siyah plastik kaplama ile değiştirdim.


İlk önce hazır şablonlardan 100 Watt bulb(100 watt’lık ampul) seçiyorum.
Light Distrubition(ışık yönü)’u Uniform Spherical(tekdüze küresel) yaparak her yöne ışık yaymasını sağlıyorum.
Intensity/Color/Attenuation bölümünden “Kelvin” değerini biraz attırarak ışığın rengini değiştiriyorum.
Emit Light from bölümünden ışık yayılma şeklini Point(nokta) olarak belirliyorum.


Sahneye basit bir kutu çizdim oda görüntüsü olsun diye.
Bir deneme renderi alıp durumu kontrol ediyorum.


Lambanın modelinde biraz değişiklik yapmak istiyorum.
Bunun için alt resimde gösterildiği gibi vertex’leri seçip biraz yukarı taşıyorum.


Taban kısmında da biraz değişiklik yapacağım. Yine alt resimde gösterildiği gibi vertex’leri seçip biraz yukarı taşıyorum.


Ayrıca alt tarafa görselliği arttırmak için bir süs çizmek istiyorum.
İlk önce iki boyutlu olarak bir altıgen çiziyorum, modelin boyutuna uygun olarak.


Daha sonra diğer görünüm pencereleri yardımıyla oluşturmak istediğim bir desen çiziyorum yine iki boyutlu olarak.


Modifier List’ten “Bevel Profile” modifier’ini atıyorum ilk çizdiğim altıgen’e. Daha sonra “Pick Profile” butonuna basarak sahnedeki desenimi seçiyorum.


Basit bir şekilde -bir kenar süsü diyelim- oluştu. Uygun yere taşıyorum daha sonra.


Material Editor’dan uygun gördüğüm kaplamayı atıyorum.


Son durumda oda vazifesi görmesi için çizdiğim kutunun rengini değiştirdim. Ayrıca ışığın Kelvin değerini bir miktar daha arttırarak rengini biraz daha beyaz’a yaklaştırdım.
Bir değişiklikte Ampul üzerinde yaptım. Benim odamdaki ampul’ün cam’ı buzlu cam gibi(yani tam şeffaf cam değil) bu sebeple bende sahnemde bulunan ampul’ün cam kaplamasını buzlu cam ile değiştirdim.
Bunları aldığım deneme renderi ile son render arasında fark olduğu için size açıkladım ki kafanız karışmasın.



RENDER



**************************

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder