Araba Boyası Malzemesi
Metalik araba boyasını taklit
eden bir malzemedir.
Dört katmana sahip karmaşık bir malzemedir: Temel katman, Tanecik
katmanı, Kaplama katmanı, Parlaklık katmanı.
Metalik tanecikleri
oluşturmak için “VRayFlakesMtl” veya daha yeni olan “VRayStochasticFlakesMtl”
malzemeleri kullanılabilir.
---------------------
Base Layer
Parameters
base color: Temel katman için yaygın(diffuse/ana
renk) rengi veya haritayı belirler.
base reflection: Temel katman için yansıtma değerini veya
haritayı belirtir. Yansıma renginin kendisi de temel renkle aynıdır.
base glossiness: Yansımanın parlaklık değerini veya temel
katmanı için haritayı belirtir.
base trace
reflections: Devre dışı
bırakıldığında, temel katman yalnızca özel vurgulamalar(highlights) üretir
ancak hiçbir (parlak) yansıma oluşturmaz.
---------------------
Flake Layer
Parameters
flake color: Metal taneciklerin rengini veya atanacak haritasını
belirtir.
flake glossiness: Parlaklık değerini veya metal taneciklerin
haritasını belirtir. Bunu yapay olarak üretebileceği için 0.9'un üzerinde bir
değer önerilmez.
flake orientation: Taneciklerin yönünü veya yön için
kullanılacak haritayı belirtir. Taneciklerin yönü normal yüzeye göredir. 0.0'a ayarlandığında, tüm tanecikler yüzeyle
mükemmel şekilde hizalanır. 1.0'a ayarlandığında, tanecikler normal olarak
tamamen rastgele döndürülür. Lekeler üretebildikleri için 0.5'in üzerindeki
değerler önerilmez.
---------------------
flake density: Belirli bir alan için yoğunluğu(tanecik
sayısını) belirtir. Daha düşük değerler daha az tanecik üretir ve daha yüksek
değerler daha fazla tanecik üretir. Tanecik
olmadan bir malzeme üretmek için bu değer 0.0 olarak ayarlanır.
---------------------
flake scale: Tüm tanecik yapısını
ölçeklendirir. Düşük değerlerde tanecikler küçük olur ve sayısı artar.
---------------------
flake size: Taneciklerin boyutunu, aralarındaki
mesafeye göre belirtir. Daha yüksek değerler daha büyük tanecikler üretir ancak
tanecik sayısı değişmez ve daha düşük değerler daha küçük tanecikler üretir.
---------------------
flake seed: Tanecikleri rastgele modeller. Değerin
değişmesi tanecikler için farklı modeller üretir.
flake filtering: Taneciklerin filtrelenme şeklini
belirler. Temiz
bir görüntü elde etmek için gerekli olan işi azaltmak için son derece
önemlidir.
Simple(basit)=Bu yöntem daha hızlıdır ve daha az RAM
kullanır ancak daha az doğrudur. Malzemenin görünümünü değiştirebilen taneciklerin
yönünü bir arada tutar.
Directional(yönlü)= Bu yöntem biraz daha yavaştır ve daha
fazla RAM kullanır ancak daha doğrudur. Filtreyi gerçekleştirmeden önce tanecikleri yönlerine göre
gruplandırır, böylece malzeme görünümü korunur.
---------------------
flake map size: Dahili malzeme olarak,
oluşturulan tanecikleri depolamak için birkaç bitmap oluşturur. Bitmap'ların boyutunu belirler. Düşük değerler RAM kullanımını azaltır ancak tanecik
yapısında fark edilebilir bir döşeme oluşturabilir. Daha yüksek değerler daha fazla RAM gerektirir ancak döşeme
azaltılır. Yönü filtreleme yönteminde daha
büyük harita boyutları için RAM'ı çok hızla tüketir. Filtreleri render
sırasında uygulamak daha kaliteli sonuçlar üretir. Photoshop’ta daha sonra
uygulanması durumunda bulanıklık oluşur.
---------------------
flake mapping
type: Taneciklerin haritalama
yöntemini belirtir.
Explicit UVW
channel= Tanecikler
belirtilen kanal kullanılarak haritalandırılır.
Triplanar from
Object XYZ= Malzemenin
haritalama koordinatlarını otomatik olarak, nesneden alır.
flake map channel: Tanecik haritalama türü “Explicit UVW channel”
olarak ayarlandığında tanelerin eşleşme kanalını belirtir.
flake trace
reflections: Devre
dışı bırakıldığında, tanecikler yalnızca parlak notlar üretecek ancak gerçek
yansımalar izlenmeyecek.
---------------------
Coat Layer
Parameters
coat color: Kaplama katmanının rengini
veya haritasını belirtir.
coat strength: Yüzey doğrudan önden görüntülendiğinde,
mukavemet değerini veya kaplama yansımalarının haritasını belirtir.
coat glossiness: yansımanın parlaklık ve netlik değerini belirler
ayrıca kaplama için harita belirler.
coat trace
reflections: Devre dışı
bırakıldığında, şeffaf kaplama sadece parlak noktalar üretecek ancak gerçek
yansımaları göstermeyecek.
---------------------
Options(Seçenekler)
trace reflections: Devre dışı bırakıldığında,
farklı katmanlardan gelen yansımalar izlenmez. (yalnızca parlak noktalar
oluştururlar)
max reflection
depth: Bir ışının malzeme
tarafından en fazla kaç kere yansıtılacağını belirler.
double sided: Etkinleştirildiğinde, malzeme çift
taraflıdır.
Subdivs: Farklı katmanların parlak yansımaları
için örnek miktarını belirler. “Global DMC/Use local subdivs” seçilince kullanılır.
cutoff threshold: Farklı katmanların yansımaları için eşik
değeri belirtir.
environment
priority: Environment
override ile geçersiz kılınmış ortam özellikleri için bu malzemeye öncelik
verir.
---------------------
Maps(Haritalar)
Bazı haritalar
sadece burada görünür ve ayarlar bölümünden erişilebilir değildir.
base bump: Temel katmanın kabartma(bump) haritasını
belirtir.
coat bump: Kaplama katmanın kabartma(bump)
haritasını belirtir.
environment
override: Çevresel etkiyi
geçersiz kılmak için bir harita belirler.
displacement: Yerinden çıkarma için bir harita
belirler.
---------------------
Fotoğrafların
bazısı Vray resmi internet sitesinden alınmıştır.
******
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder