VRayCarPaintMtl

Araba Boyası Malzemesi

Metalik araba boyasını taklit eden bir malzemedir. 
Dört katmana sahip karmaşık bir malzemedir: Temel katman, Tanecik katmanı, Kaplama katmanı, Parlaklık katmanı.
Metalik tanecikleri oluşturmak için “VRayFlakesMtl” veya daha yeni olan “VRayStochasticFlakesMtl” malzemeleri kullanılabilir.
---------------------
Base Layer Parameters
base color: Temel katman için yaygın(diffuse/ana renk) rengi veya haritayı belirler.
base reflection: Temel katman için yansıtma değerini veya haritayı belirtir. Yansıma renginin kendisi de temel renkle aynıdır.
base glossiness: Yansımanın parlaklık değerini veya temel katmanı için haritayı belirtir.
base trace reflections: Devre dışı bırakıldığında, temel katman yalnızca özel vurgulamalar(highlights) üretir ancak hiçbir (parlak) yansıma oluşturmaz.
---------------------
Flake Layer Parameters
flake color: Metal taneciklerin rengini veya atanacak haritasını belirtir.
flake glossiness: Parlaklık değerini veya metal taneciklerin haritasını belirtir. Bunu yapay olarak üretebileceği için 0.9'un üzerinde bir değer önerilmez.
flake orientation: Taneciklerin yönünü veya yön için kullanılacak haritayı belirtir. Taneciklerin yönü normal yüzeye göredir.  0.0'a ayarlandığında, tüm tanecikler yüzeyle mükemmel şekilde hizalanır. 1.0'a ayarlandığında, tanecikler normal olarak tamamen rastgele döndürülür. Lekeler üretebildikleri için 0.5'in üzerindeki değerler önerilmez.
---------------------
flake density: Belirli bir alan için yoğunluğu(tanecik sayısını) belirtir. Daha düşük değerler daha az tanecik üretir ve daha yüksek değerler daha fazla tanecik üretir. Tanecik olmadan bir malzeme üretmek için bu değer 0.0 olarak ayarlanır.
---------------------
flake scale: Tüm tanecik yapısını ölçeklendirir. Düşük değerlerde tanecikler küçük olur ve sayısı artar.
---------------------
flake size: Taneciklerin boyutunu, aralarındaki mesafeye göre belirtir. Daha yüksek değerler daha büyük tanecikler üretir ancak tanecik sayısı değişmez ve daha düşük değerler daha küçük tanecikler üretir.
---------------------
flake seed: Tanecikleri rastgele modeller. Değerin değişmesi tanecikler için farklı modeller üretir.
flake filtering: Taneciklerin filtrelenme şeklini belirler. Temiz bir görüntü elde etmek için gerekli olan işi azaltmak için son derece önemlidir.
Simple(basit)=Bu yöntem daha hızlıdır ve daha az RAM kullanır ancak daha az doğrudur. Malzemenin görünümünü değiştirebilen taneciklerin yönünü bir arada tutar.
Directional(yönlü)= Bu yöntem biraz daha yavaştır ve daha fazla RAM kullanır ancak daha doğrudur. Filtreyi gerçekleştirmeden önce tanecikleri yönlerine göre gruplandırır, böylece malzeme görünümü korunur.
---------------------
flake map size: Dahili malzeme olarak, oluşturulan tanecikleri depolamak için birkaç bitmap oluşturur. Bitmap'ların boyutunu belirler. Düşük değerler RAM kullanımını azaltır ancak tanecik yapısında fark edilebilir bir döşeme oluşturabilir. Daha yüksek değerler daha fazla RAM gerektirir ancak döşeme azaltılır. Yönü filtreleme yönteminde daha büyük harita boyutları için RAM'ı çok hızla tüketir. Filtreleri render sırasında uygulamak daha kaliteli sonuçlar üretir. Photoshop’ta daha sonra uygulanması durumunda bulanıklık oluşur.
---------------------
flake mapping type: Taneciklerin haritalama yöntemini belirtir.
Explicit UVW channel= Tanecikler belirtilen kanal kullanılarak haritalandırılır.
Triplanar from Object XYZ= Malzemenin haritalama koordinatlarını otomatik olarak, nesneden alır.
flake map channel: Tanecik haritalama türü “Explicit UVW channel” olarak ayarlandığında tanelerin eşleşme kanalını belirtir.
flake trace reflections: Devre dışı bırakıldığında, tanecikler yalnızca parlak notlar üretecek ancak gerçek yansımalar izlenmeyecek.
---------------------
Coat Layer Parameters
coat color: Kaplama katmanının rengini veya haritasını belirtir.
coat strength: Yüzey doğrudan önden görüntülendiğinde, mukavemet değerini veya kaplama yansımalarının haritasını belirtir.
coat glossiness: yansımanın parlaklık ve netlik değerini belirler ayrıca kaplama için harita belirler.
coat trace reflections: Devre dışı bırakıldığında, şeffaf kaplama sadece parlak noktalar üretecek ancak gerçek yansımaları göstermeyecek.
---------------------
Options(Seçenekler)
trace reflections: Devre dışı bırakıldığında, farklı katmanlardan gelen yansımalar izlenmez. (yalnızca parlak noktalar oluştururlar)
max reflection depth: Bir ışının malzeme tarafından en fazla kaç kere yansıtılacağını belirler.
double sided: Etkinleştirildiğinde, malzeme çift taraflıdır.
Subdivs: Farklı katmanların parlak yansımaları için örnek miktarını belirler. “Global DMC/Use local subdivs” seçilince kullanılır.
cutoff threshold: Farklı katmanların yansımaları için eşik değeri belirtir.
environment priority: Environment override ile geçersiz kılınmış ortam özellikleri için bu malzemeye öncelik verir.
---------------------
Maps(Haritalar)
Bazı haritalar sadece burada görünür ve ayarlar bölümünden erişilebilir değildir.
base bump: Temel katmanın kabartma(bump) haritasını belirtir.
coat bump: Kaplama katmanın kabartma(bump) haritasını belirtir.
environment override: Çevresel etkiyi geçersiz kılmak için bir harita belirler.
displacement: Yerinden çıkarma için bir harita belirler.
---------------------
Fotoğrafların bazısı Vray resmi internet sitesinden alınmıştır.
******

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder