V-RAY Nesne Özellikleri
Sahnenin genel render
ayarlarından ayrı olaralak nesneler için özel render ayarları da yapılabilir.
Bunun için “Vray Object
Properties” ayarları kullanılır.
İlgili nesneye sağ tıklayarak
açılabilir ya da “Render setup/System/Object settings” ile bu ayarlara
ulaşılabilir.
--------------------
Vray Object
Properties(Vray Nesne Özellikleri)
Hareket bulanıklığı, dolaylı aydınlatma ve gölge/mat özelliklerinin seçilen
nesne için kontrolünü sağlar. Sol tarafta sahnede bulunan nesnelerin listesi
bulunur. Sağ tarafta özellikler bulunur. Birden çok nesne seçilebilir.
Scene objects:
Sahnede
bulunan nesnelerin listesi bulunur. Birden çok nesne seçilebilir.
----------------
Object properties:
Use default moblur samples: Bu onay kutusu seçildiğinde, Geometri
Örnekleri değeri, genel hareket bulanıklığı değerinden alınır.
Bu kapalı olduğunda, geometri örneklerinin sayısı aşağıdaki motion blur
samples(hareket bulanıklığı örnekleri) değerinden alınır.
Motion blur samples: Seçilen nesneler için geometri örneklerinin sayısını ayarlar.
Moblur duration: Etkinleştirildiğinde, bu, seçilen
nesnenin hareket bulanıklığı efektinin gücünü kontrol etmenizi sağlar. Büyük değerler, fotoğraf
makinesinin deklanşörünün daha uzun süre açık kalması anlamına gelir ve daha
küçük değerler deklanşörün daha kısa bir süre için açıldığı anlamına gelir.
Velocity channel: Hız kanalı olarak kullanılacak bir
harita kanalını manuel olarak belirlemesine izin verir.
Velocity chan mult: Seçilen nesnenin orijinal hızının burada belirtilen
değerle çarpılmasıyla hız bilgilerini kontrol etmesine izin verir.
Generate GI: Nesnenin/nesnelerin dolaylı aydınlatma üretip
üretmeyeceğini kontrol eder. Oluşturulan dolaylı aydınlatma için bir çarpan belirlenebilir.
Receive GI: Nesnenin /nesnelerin dolaylı aydınlatmayı alıp almayacağını kontrol
eder. Oluşturulan dolaylı aydınlatma için bir çarpan belirlenebilir.
GI surface ID: Işık önbellek örneklerinin(light cache) farklı
yüzeylerde harmanlanmasını önler.
İki nesnenin farklı GI yüzey kimlikleri varsa, iki nesnenin ışık önbelleği(light
cache) örnekleri harmanlanmaz.
Bu, çok farklı aydınlatma nesnelerinin arasındaki ışık sızıntılarını
önlemek için yararlı olabilir.
Raytraced SSS ID: Nesneler arasındaki aydınlatma alanlarında
oluşabilecek izleri önler. Aynı ID(yüzey numarası) sahip nesnelerin, raytraced(ışın
izleme) çoklu dağılımı kullanırken aynı aydınlatma örneklerini paylaşması
gerektiğini VRayFastSSS2'ye bildirmek için kullanılır.
Not: VRayFastSSS2, esas olarak deri, mermer vb. gibi yarı saydam malzemeleri
işlemek için tasarlanmış bir malzemedir.
Subdivs multiplier: Belirli bir yüzey için yapılan tüm ikincil ışın
izlemenin alt bölümleri için bir çarpan.
Generate caustics: Seçilen nesneler, ışık
kaynaklarından gelen ışığı kıracak, böylece kostik üretilecek.
Receive caustics: Seçilen nesneler kostik alıcılar olacaktır.
Caustics multiplier: Seçilen nesneler tarafından üretilen kostik için
bir çarpan belirler.
Visible to GI: Kapalı olduğunda, nesne GI ışınlarına tamamen şeffaf
olarak kabul edilecektir.
Visible in reflections: Kapalı olduğunda, nesne yansıma ışınlarına tamamen
şeffaf görünecektir.
Visible in refractions: Kapalı olduğunda, nesne kırılma ışınlarına tamamen
şeffaf görünecektir.
Gen render elements: Devre dışı bırakıldığında, nesne
bazı render öğelerinde görünmez. Etkilenen render öğelerinin(render elements) tam listesi aşağıda
listelenmiştir.
Raw Lighting (VRayRawLighting)
Raw Total Lighting (VRayRawTotalLighting)
Raw Shadow (VRayRawShadow)
Lighting (VRayLighting)
Total Lighting (VRayTotalLighting)
Specular (VRaySpecular)
Shadow (VRayShadows)
Velocity (VRayVelocity)
Normals (VRayNormals)
Z-Depth (VRayZDepth)
VRayToon outlines: Seçilen nesneyi VRayToon'dan açıkça hariç tutar.
Geometry: Geometri ayarının bir nesne seviyesinde açılmasına
izin verir. Üç ayar seçilebilir.
Static: Geometri, render işleminin başlangıcında bir
hızlandırma yapısına önceden ayarlanmıştır ve karenin sonuna kadar orada kalır.
Gerektiği kadar bellek
tüketir.
Dynamic: Geometri, sahnenin hangi kısmının işlendiğine bağlı olarak yüklenir.
Kullanılan bellek Dynamic memory limit(Dinamik bellek sınırı) tarafında
belirlenir.(Bkz: Settings/ Dynamic memory limit)
Default: Varsayılan Geometri(Default geometry) bölümünde ayarlanan seçenek
kullanılır.
----------------
Matte properties
V-Ray, 3ds Max'ın Mat/Gölge malzemesini tamamen desteklemez. Ancak
V-Ray'ın kendi mat sistemi vardır.
Mat özellikleri, nesne ayarları(object properties) aracılığıyla bir
nesne seviyesinde ya da özel VRayMtlWrapper malzemesi ile malzeme seviyesinde
kontrol edilebilir.
Matte object: Etkinleştirildiğinde, nesneyi mat bir nesneye
dönüştürür. Bu, nesnenin sahnede doğrudan görünmeyeceği anlamına
gelir; bunun yerine,
arka plan rengi gösterilecektir. Ancak, nesne normal olarak yansımalar/kırılmalar içinde görünecek ve
gerçek malzemesine bağlı olarak dolaylı aydınlatma üretecektir.
Matte for refl/refr: Etkinleştirildiğinde, bu seçenek nesneyi yansımalar
veya kırılmalar yoluyla görüntülendiğinde mat bir nesne yapar. Bu,
nesne yansıtıldığında veya kırıldığında, nesne rengi yerine arka plan renginin
gösterileceği anlamına gelir.
Alpha contribution: Kullanıcının Alfa kanalında nesnenin nasıl
görüneceğini kontrol etmesine izin verir.
1.0 değeri, nesnenin normal olarak alfa kanalında görüneceği anlamına
gelir.
0.0 değeri, nesnenin alfa kanalında hiç bulunmayacağı anlamına gelir.
-1.0 değeri, nesnenin alfa değerini tersine çevirir.
Not: Bir nesneyi mat bir nesneye dönüştürmek alfa kanalındaki görünümünü
değiştirmez.
Not: Bu ayar için nesnenin mat bir nesne olması gerekmez, bu ayarın tüm
nesneler üzerinde bir etkisi vardır.
----------------
Direct Light
Shadows: Mat nesnesinin gölgeleri almasını sağlar.
Affect alpha: Gölgelerin nesnenin alfasını
etkilemesine neden olur
Color: Gölgelerin rengini belirtir.
Brightness: Gölgelerin parlaklığını kontrol
eder.
----------------
Reflection/Refraction/GI
Reflection amount: Nesnenin malzemesi yansıtıcı bir V-Ray malzemesi ise,
bu mat nesnede yansımanın ne kadarının görüneceğini kontrol eder.
Refraction amount: Nesnenin malzemesi bir kırılma V-Ray malzemesi ise,
bu mat nesnede kırılmanın ne kadarının görünür olacağını kontrol eder.
GI amount: Nesne tarafından alınan dolaylı aydınlatmanın ne kadarının matta
görüneceğini kontrol eder.
No GI on other mattes: Nesnenin, diğer mat nesneler için (yansımalar,
kırılmalar, GI vb.) mat bir nesne olarak
görünmesine neden olur.
Not: Seçiliyse, mat nesne için kırılmalar hesaplanmaz. (nesne kendi başına mat
bir nesne olarak görünecek ve diğer taraftaki kırılmaları göremeyecektir)
----------------
Trace sets
Reflection Exclude list: Kullanıcının, seçili nesnenin yansımaları
içinde hangi nesnelerin görüneceğini belirleyebilmesini sağlayan bir Dahil
Et/Dışla listesi kullanımına izin verir.
Refraction Exclude list: Kullanıcının, geçerli nesnenin
kırılmalarında hangi nesnelerin görüneceğini belirleyebilmesini sağlayan bir
Dahil Et/Dışla listesi kullanımına izin verir.
******
Not: Fotoğrafların bazısı Vray resmi internet sitesinden bazıları da internetten alınmıştır. Tamamı ücretsizdir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder