VRayHairMtl

Saç Malzemesi

VRayHairMtl, öncelikle saç ve kürk oluşturmak için tasarlanmış bir malzemedir.
VRayOrnatrixMod değiştirici, VRayFur ilkel veya 3ds Max Hair & Fur değiştirici (mr prim modundayken) aracılığıyla oluşturulan geometriyi oluşturmak için kullanılabilir.
Malzeme üç bileşene -birincil yansıyan bileşen, ikincil yansıyan bileşen ve bir aktarım bileşenine- dayanmaktadır.
Kumaş iplikleri veya diğer saydam olmayan liflerden oluşan malzemelerin işlenmesi için yaygın(diffuse) bir bileşen de sağlanmıştır.
Birincil yansıyan bileşen, bir saç telinin dış yüzeyinden yansıyan ışığı temsil eder.
İkincil yansıyan bileşen saç telinden geçen ve arka yüzeyden yansıyan ışığı temsil eder.
Aktarım bileşeni saç telinden geçen ışığı temsil eder.
-----------------
Preset: Mevcut hazır malzemelerden birinin seçilmesini sağlar.
-----------------
overall multiplier(genel çarpan): Malzemedeki tüm renk bileşenleri için ortak renk çarpanı(opaklık hariç) belirler. Tüm saç malzemesinin görünümünü kolayca değiştirmek için kullanılır.
Opacity(opaklık): Malzemenin opaklığını(şeffaf) kontrol eder. Beyaz renk mat, siyah renk tamamen şeffaftır. Opaklık, “VRayHairInfoTex” dokusunu kullanarak saç telleri boyunca haritalanabilir. Bu render süresini uzatır ancak saç telleri boyunca kademeli bir değişim oluşturacağı için daha yumuşak ve gerçekçi bir görüntü oluşturur.
(VRayHairInfoTex, saç telleri boyunca farklı gölgeleme özelliklerini değiştirmenize izin verir.)
Saçı ucuna doğru daha saydam hale getirmek artan render(oluşturma) süreleri pahasına daha pürüzsüz ve gerçekçi bir sonuç oluşturur.
Şeffaf saçlarda render(oluşturma) sürelerini kısaltmak için Gölgeler ve Opaklık ayarında (Opaque for Shadows ve Opaque for GI) Opak seçeneği kullanabilirsiniz.
-----------------
Diffuse(yaygın yüzey)
diffuse: Malzemenin diffuse(yaygın yüzey) bileşenini kontrol eder. Kirli saçların yanı sıra, kumaş ipliklerinden veya diğer yarı saydam liflerden yapılmış malzemeler için bu kullanılır. Temiz saç veya kürk normalde dağınık bir bileşene sahip değildir, bu durumda siyah rengi değiştirmeyin.(saç rengi başka ayarla değiştirilir)
diffuse amount: Malzemenin diffuse(yaygın yüzey)  bileşeni için miktarı belirtir.
-----------------
Primary Specular(birincil yansıma)
primary specular: Birincil yansımanın renk bileşenini belirtir. Normalde bu koyu gridir.koyu ve yağlı saçlar için bu varsayılan rengi değiştirmeyin
Primary specular amount: Birincil yansımanın rengi için bir çarpan belirtir.
primary glossiness: Birincil yansıma bileşeninin parlaklığını belirtir. 1,0'a yaklaşan değerler saçları daha parlak ve şık hale getirir. Düşük değerler, mat bir görünüm verir.
***Kuru(mat) saçlar için değerleri düşük tutun, yağlı(parlak) saçlar için daha yüksek değerler uygundur
-----------------
Secondary Specular(ikincil yansıma)
lock to transmission: Bu seçenek etkinleştirildiğinde, saç rengi çoğunlukla iletim renk bileşeni(transmission color component) tarafından belirlenir.
secondary specular: İkincil yansıma bileşeninin rengini belirtir. “Lock to Transmission” seçiliyse bu değer göz ardı edilir ve ikincil yansıma renk iletim renginden elde edilir.
secondary specular amount: İkincil yansıma bileşeni için bir çarpan belirtir. “Lock to Transmission” seçiliyse bu değer göz ardı edilir ve ikincil yansıma miktarı iletim miktarından türetilir.
secondary glossiness: İkincil yansıma bileşeni için parlaklığı belirtir. 1,0'a yakın değerler parlak ve şık saçlara karşılık gelir. Alt değerler, keçeli saçlara karşılık gelir.
***Bu bölümde işinize en çok yarayacak ayar “secondary glossiness” değeridir. “0.79-0.92.” değerleri yeterlidir. Ancak gerçekçi görünmesi için bu değerin “primary glossiness” değerinden düşük olması gerekir.
-----------------
Transmission(aktarma)
Aktarım bileşeni saç tellerinden geçen ışığa karşılık gelir. Saç rengi buradan değiştirilir.(daha gerçekçi bir görüntü elde edilir)
Transmission: Aktarım bileşeninin rengini belirtir. “Lock to Transmission” seçildiğinde bu renk genel saç rengini belirler.
transmission amount: Aktarım bileşeninin miktarını belirtir.
transmission glossiness length: Saç telinin uzunluğu boyunca iletimin parlaklığını belirtir.
transmission glossiness width: Saç telinin genişliği boyunca iletimin parlaklığını belirtir.
***Aktarım miktarını “1” olarak bırakın ve parlaklık değerlerini açık ve ince saçlar için “0,5” koyu ve kalın saçlar için “0,9” civarında ayarlayın. Her iki parlaklık değerinin aynı olması daha uygun olur.
-----------------
Options(seçenekler)
opaque for shadows: Etkinleştirildiğinde, saç malzemesi gölge hesaplamaları için her zaman opaktır. Saydam saçların renderini(oluşumunu) hızlandırır.
opaque for GI: Etkinleştirildiğinde, saç malzemesi GI(genel aydınlatma) hesaplamaları için her zaman opaktır. Saydam saçların renderini(oluşumunu) hızlandırır.
simplify for gi: Etkinleştirildiğinde, GI(genel aydınlatma) hesaplamaları için BRDF'nin basitleştirilmiş dağınık bir versiyonu kullanılır. Bu, saçın renderini(oluşumunu) hızlandırabilir ancak son görünümü önemli ölçüde değiştirebilir.
use Cached gi: Bu seçenek, VRayMtl malzemesi için Işınlama Haritasını Kullan(Irradiance Map) seçeneğine benzer; devre dışı bırakılırsa, saç malzemesi her zaman Brute force GI ile hesaplanacaktır.
Not: Saç tellerinin kalitesini kaybetmemek için “opaque for shadows” “opaque for GI” “use Cached gi” ayarlarının seçili olması uygun olur.
-----------------
Maps(Haritalar)
Bu bölümde ilgili ayarlara haritalar atanabilir.
Ör: Saç tellerinin daha gerçekçi görünmesi için “opacity” yuvasına “VrayHairInfoTx” haritası atanabilir.
-----------------
Advanced(gelişmiş)
light multiplier: Mevcut malzemenin doğrudan aydınlatmasının etkisi için bir çarpan belirtir.
-----------------
Not: VRayHairMtl malzemeli nesnelerin oluşturulması için tercih edilen yöntem, GI etkinken;
Primary Engine=Brute force ayarlanmış(GI açık)
Secondary Engine=Light cache(Retrace Threshold açık)
***Irradiance map, animasyonlarda titremeye yol açar.
******
Fotoğrafların bazısı Vray resmi internet sitesinden, bazısı muhtelif internet sitelerinden alınmıştır, tamamı ücretsizdir
******

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder