Saç Malzemesi
VRayOrnatrixMod değiştirici,
VRayFur ilkel veya 3ds Max Hair & Fur değiştirici (mr prim modundayken)
aracılığıyla oluşturulan geometriyi oluşturmak için kullanılabilir.
Malzeme üç bileşene -birincil
yansıyan bileşen, ikincil yansıyan bileşen ve bir aktarım bileşenine-
dayanmaktadır.
Kumaş iplikleri veya diğer
saydam olmayan liflerden oluşan malzemelerin işlenmesi için yaygın(diffuse) bir
bileşen de sağlanmıştır.
Birincil yansıyan bileşen,
bir saç telinin dış yüzeyinden yansıyan ışığı temsil eder.
İkincil yansıyan bileşen saç
telinden geçen ve arka yüzeyden yansıyan ışığı temsil eder.
Aktarım bileşeni saç telinden
geçen ışığı temsil eder.
-----------------
Preset: Mevcut hazır malzemelerden birinin seçilmesini
sağlar.
-----------------
overall
multiplier(genel çarpan): Malzemedeki tüm
renk bileşenleri için ortak renk çarpanı(opaklık hariç) belirler. Tüm saç
malzemesinin görünümünü kolayca değiştirmek için kullanılır.
Opacity(opaklık): Malzemenin opaklığını(şeffaf) kontrol eder. Beyaz renk
mat, siyah renk tamamen şeffaftır. Opaklık, “VRayHairInfoTex” dokusunu
kullanarak saç telleri boyunca haritalanabilir. Bu
render süresini uzatır ancak saç telleri boyunca kademeli bir değişim
oluşturacağı için daha yumuşak ve gerçekçi bir görüntü oluşturur.
(VRayHairInfoTex, saç telleri
boyunca farklı gölgeleme özelliklerini değiştirmenize izin verir.)
Saçı ucuna doğru daha saydam
hale getirmek artan render(oluşturma) süreleri pahasına daha pürüzsüz ve
gerçekçi bir sonuç oluşturur.
Şeffaf saçlarda render(oluşturma) sürelerini kısaltmak için Gölgeler ve
Opaklık ayarında (Opaque for Shadows ve Opaque for GI) Opak seçeneği
kullanabilirsiniz.
-----------------
Diffuse(yaygın
yüzey)
diffuse: Malzemenin diffuse(yaygın yüzey) bileşenini kontrol
eder. Kirli saçların yanı sıra, kumaş ipliklerinden veya diğer yarı saydam
liflerden yapılmış malzemeler için bu kullanılır. Temiz saç veya kürk normalde
dağınık bir bileşene sahip değildir, bu durumda siyah rengi değiştirmeyin.(saç
rengi başka ayarla değiştirilir)
diffuse amount: Malzemenin diffuse(yaygın yüzey) bileşeni için miktarı belirtir.
-----------------
Primary Specular(birincil
yansıma)
primary specular: Birincil yansımanın
renk bileşenini belirtir. Normalde bu koyu gridir.koyu ve yağlı saçlar için bu
varsayılan rengi değiştirmeyin
Primary specular
amount: Birincil yansımanın rengi için bir çarpan belirtir.
primary
glossiness: Birincil yansıma bileşeninin parlaklığını belirtir.
1,0'a yaklaşan değerler saçları daha parlak ve şık hale getirir. Düşük
değerler, mat bir görünüm verir.
***Kuru(mat) saçlar için değerleri düşük tutun,
yağlı(parlak) saçlar için daha yüksek değerler uygundur
-----------------
Secondary
Specular(ikincil yansıma)
lock to
transmission: Bu seçenek etkinleştirildiğinde, saç rengi çoğunlukla
iletim renk bileşeni(transmission color component) tarafından belirlenir.
secondary
specular: İkincil yansıma bileşeninin rengini belirtir. “Lock to Transmission”
seçiliyse bu değer göz ardı edilir ve ikincil yansıma renk iletim renginden
elde edilir.
secondary specular
amount: İkincil yansıma bileşeni için bir çarpan belirtir. “Lock to
Transmission” seçiliyse bu değer göz ardı edilir ve ikincil yansıma miktarı
iletim miktarından türetilir.
secondary
glossiness: İkincil yansıma bileşeni için parlaklığı belirtir.
1,0'a yakın değerler parlak ve şık saçlara karşılık gelir. Alt değerler, keçeli
saçlara karşılık gelir.
***Bu bölümde işinize en çok yarayacak ayar “secondary glossiness” değeridir. “0.79-0.92.”
değerleri yeterlidir. Ancak gerçekçi görünmesi için bu değerin “primary glossiness” değerinden düşük olması gerekir.
-----------------
Transmission(aktarma)
Aktarım bileşeni saç
tellerinden geçen ışığa karşılık gelir. Saç rengi buradan değiştirilir.(daha
gerçekçi bir görüntü elde edilir)
Transmission: Aktarım bileşeninin rengini belirtir. “Lock to
Transmission” seçildiğinde bu renk genel saç rengini belirler.
transmission
amount: Aktarım bileşeninin miktarını belirtir.
transmission
glossiness length: Saç telinin uzunluğu boyunca iletimin parlaklığını
belirtir.
transmission
glossiness width: Saç
telinin genişliği boyunca iletimin parlaklığını belirtir.
***Aktarım miktarını “1” olarak bırakın ve parlaklık değerlerini
açık ve ince saçlar için “0,5”
koyu ve kalın saçlar için “0,9”
civarında ayarlayın. Her iki parlaklık değerinin aynı olması daha uygun olur.
-----------------
Options(seçenekler)
opaque for
shadows: Etkinleştirildiğinde, saç malzemesi
gölge hesaplamaları için her zaman opaktır. Saydam saçların renderini(oluşumunu)
hızlandırır.
opaque for GI: Etkinleştirildiğinde, saç malzemesi GI(genel
aydınlatma) hesaplamaları için her zaman opaktır. Saydam saçların renderini(oluşumunu)
hızlandırır.
simplify for gi: Etkinleştirildiğinde, GI(genel aydınlatma)
hesaplamaları için BRDF'nin basitleştirilmiş dağınık bir versiyonu kullanılır.
Bu, saçın renderini(oluşumunu) hızlandırabilir ancak son görünümü önemli ölçüde
değiştirebilir.
use Cached gi: Bu seçenek, VRayMtl malzemesi için Işınlama
Haritasını Kullan(Irradiance Map) seçeneğine benzer; devre dışı bırakılırsa,
saç malzemesi her zaman Brute force GI ile hesaplanacaktır.
Not: Saç tellerinin kalitesini kaybetmemek için “opaque for shadows” “opaque for GI” “use Cached gi”
ayarlarının seçili olması uygun olur.
-----------------
Maps(Haritalar)
Bu bölümde ilgili
ayarlara haritalar atanabilir.
Ör: Saç tellerinin daha gerçekçi görünmesi
için “opacity” yuvasına “VrayHairInfoTx” haritası atanabilir.
-----------------
Advanced(gelişmiş)
light multiplier: Mevcut malzemenin doğrudan aydınlatmasının etkisi
için bir çarpan belirtir.
-----------------
Not: VRayHairMtl malzemeli nesnelerin oluşturulması için
tercih edilen yöntem, GI etkinken;
Primary Engine=Brute force
ayarlanmış(GI açık)
Secondary Engine=Light cache(Retrace
Threshold açık)
***Irradiance map, animasyonlarda titremeye yol açar.
******
Fotoğrafların bazısı Vray resmi internet
sitesinden, bazısı muhtelif internet sitelerinden alınmıştır, tamamı
ücretsizdir
******
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder