Çevresel Sis
Sis, atmosferik toz gibi
atmosferik olayları oluşturmak için kullanılır. Hacimsel özellikler 3B doku
haritaları ile belirlenebilir.
Atmosferik etki,
“Helpers/Atmospheric Apparatus” bölümünde bulunan gizmo yardımcı nesneleriyle
sınırlandırılabilir.
---------------------
---------------------
General
parameters(Genel ayarlar)
Fog color(sis rengi): Işık kaynakları ile yandığında sisin rengini belirler. Bir doku haritası atanabilir.
---------------------
Fog distance(sis
mesafesi): Sis yoğunluğunu kontrol eder.
Daha büyük değerler sis’i daha şeffaf hale getirirken, daha küçük değerler daha
yoğun hale getirir. Bir doku haritası atanabilir.
---------------------
Fog emission: Sis
emisyonunu(kendi kendini aydınlatma) kontrol eder. Bu ayar GI kullanmak yerine,
sis içindeki ortam aydınlatmasını değiştirmek için kullanılabilir.
---------------------
Scatter GI: Seçildiğinde genel aydınlatma(irradiance map, light
cache ve brute-force) sis etkisi üzerinde etkili olur. Renderi yavaşlatır. Daha
kaliteli ve gerçekçi sonuçlar oluşturur.
---------------------
Scatter
bounces(Dağılım sıçramaları):
etkinleştirildiğinde, sis içinde hesaplanacak GI sıçramalarının sayısını
denetler.
Not: Bulut ve duman oluşturmak için Scatter GI ve Scatter
bounces ayarları çok önemlidir.
---------------------
Fog height(Sis
yüksekliği): Bir gizmo ile sis
sınırlandırılmazsa sisin belirli bir “Z” seviyesi yüksekliğinden başlayıp süresiz
olarak devam ettiği varsayılır. Bu ayar Z ekseni boyunca başlangıç noktasını
belirler.
Sis yüksekliği arttıkça sahne
koyulaşır.(güneş, daha fazla sis yüzünden, engellenir) Bu sorun Fog distance arttırılarak(sisi
saydamlaştırarak) giderilebilir.
---------------------
Subdivs: Doku kullanılmadığında Sis’in kalitesini belirler.
Küçük değerlerde sis daha çabuk oluşur ancak parazitli görünür. Yüksek değerler
kaliteyi arttırır ancak render süresini uzatır.
---------------------
Step size(Adım
boyutu): Sisin boyutunu belirlemede
kullanılacak adım sayısını belirler. Küçük değerler daha doğru sonuçlar üretir,
paraziti azaltır ve daha kaliteli ton farkları oluşturur ancak renderi
yavaşlatır.
Yoğun sisler daha saydam
sislerden daha küçük değerler gerektirir.
---------------------
Texture
samples(Doku örnekleri): Sis boyunca her
adım için doku örnekleri sayısını belirler. Dokuların hacimsel
aydınlatmadan(volumetric lighting) daha doğru bir şekilde örneklemesine olanak
tanır. Dokuların, ışığın kendisinden daha hızlı değiştiği durumlarda (örneğin
detaylı fraktal dokular için) faydalıdır. Step size değeriyle bağlantılıdır.
---------------------
*** Fraktal= Çoğunlukla kendine benzeme veya oransal kırılma özelliği gösteren karmaşık geometrik şekillerin ortak adıdır.
---------------------
Cutoff
threshold(Sınır eşiği): Sis hacmi için
ışın şeritlerine eşik değeri belirler. Birikmiş hacim şeffaflığı bu eşiğin
altına düşerse, hacim opak sayılacak ve izleme iptal edilecektir. Daha yüksek
değerler, renderi daha hızlı hale getirir ancak yapaylıklara neden olabilir.
Max steps: Sisi oluşturmak için en fazla olacak adım sayısını
belirtir.
Gizmo falloff
radius: Sis efekti bir gizmo içinde yer
aldığında, bu seçenek bunun için bir yarıçap belirler.
Gizmo falloff
mode: İki farklı falloff(azalma) modu
arasında seçim yapılmasını sağlar;
Multiply by density=
Sis’i oluştururken sadece
yoğunluk değerini kullanır.
Add density to
falloff= Sis’i oluştururken
yoğunluk ile birlikte azalma değerini de kullanır.
Gizmo merge mode: Kesişen gizmoların renderde
nasıl oluşturulacağını belirler.
Overlap= Üst üste.
Blend= Karışım.
---------------------
Maps(haritalar)
Bu bölüm, sisin çeşitli
özelliklerini; renginin, yoğunluğunun ve emisyonunun eşlenmesine izin verir.
Color texture(renk dokusu): Işık kaynakları tarafından aydınlatıldığında sis
rengini kontrol eder.
Density texture(yoğunluk dokusu): Doku yoğunluğunu değiştirmenizi sağlar. Dokudaki
siyah değerler, mükemmel şeffaf sise karşılık gelir; beyaz alanlar Sis mesafesi
parametresi tarafından belirtilen yoğunluğa karşılık gelir.
Emission texture(salınım dokusu): Sis emisyonunu (kendi kendini aydınlatma) kontrol
eder.
---------------------
Ray Filter(Işın
filtresi)
Bu bölüm, hangi tür ışınların
atmosferik etkiden etkilendiğini belirler.
Affect background: Devre dışı bırakıldığında, arka plan sis tarafından
gizlenmez.
Affect
reflections: Sis’in yansımalarda
görünmesini sağlar.
Affect
refractions: Kırılmalarda sis’in oluşup
oluşmayacağını belirtir.(kostik)
Affect shadows: Sis’in gölge ışınlarını etkilemesi gerekip
gerekmediğini belirtir.
Affect GI: Sisin GI ışınlarını etkilemesi gerekip gerekmediğini
belirtir.
Affect camera
rays: Sis’in kamera ışınlarına görünüp
görünmeyeceğini belirler.
---------------------
VRayEnvironmentFog
nodes
Sis’i sınırlandıran
Gizmo’ların kullanımına izin verir.
Gizmos(cihaz,alet): Kullanılan gizmo’ların listelendiği bölümdür.
Use all lights(Tüm
ışıkları kullan): Etkinleştirildiğinde,
tüm sahne ışıkları, sisin aydınlatılmasına katkıda bulunur ve Işıklar listesi
göz ardı edilir.
Lights: Tüm ışıkları kullan kapalı olduğunda sis’i etkileyen
ışıkları listeler.
per gizmo falloff
enable: Gizmo için
Falloff’u(azalma) etkinleştirir.
falloff: Azalma için bir çarpan belirler.
---------------------
Volumetric
caustics(sis için kostik)
Hacimsel
sis’lerin kalitesi, sis’in örnekleme kalitesine, Vray’ın kostik ayarlarına ve
ışıkların kostik ayarlarına bağlıdır.
---------------------
Not: Standart 3ds Max ışıkları(Omni, Spot) ile
VRayEnvironmentFog kullanırken, sis için kendiliğinden gölgelenme elde etmek
için Atmosfer gölgelerinin(Atmosphere shadows) açılması gerekir.
Not: VRayEnvironmentFog kullanırken, Vray Render
Ayarlarından “Sistem/Optimized atmospherics evaluation” seçeneğinin açılması
önerilir.
Not: VRayEnvironmentFog'u zayıf VRayLights değerleri ile
kullanırken, ışıkların “Cut-off threshold” değerlerini düşürmek gerekir.
Not: 3D dokular varsayılan olarak “Object XYZ” moduna
ayarlanmıştır. Doku sahne ortamında(scene environment) atanacaksa, bu durumda
mod “World XYZ” olarak değiştirilmelidir.
---------------------
Not: Fotoğraflar V-ray resmi internet sitesinden alınmıştır.
******
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder