VRayEnvironmentFog

Çevresel Sis
Sis, atmosferik toz gibi atmosferik olayları oluşturmak için kullanılır. Hacimsel özellikler 3B doku haritaları ile belirlenebilir.
Atmosferik etki, “Helpers/Atmospheric Apparatus” bölümünde bulunan gizmo yardımcı nesneleriyle sınırlandırılabilir.
---------------------

General parameters(Genel ayarlar)

Fog color(sis rengi): Işık kaynakları ile yandığında sisin rengini belirler. Bir doku haritası atanabilir.


---------------------
Fog distance(sis mesafesi): Sis yoğunluğunu kontrol eder. Daha büyük değerler sis’i daha şeffaf hale getirirken, daha küçük değerler daha yoğun hale getirir. Bir doku haritası atanabilir.
---------------------
Fog emission: Sis emisyonunu(kendi kendini aydınlatma) kontrol eder. Bu ayar GI kullanmak yerine, sis içindeki ortam aydınlatmasını değiştirmek için kullanılabilir.


---------------------
Scatter GI: Seçildiğinde genel aydınlatma(irradiance map, light cache ve brute-force) sis etkisi üzerinde etkili olur. Renderi yavaşlatır. Daha kaliteli ve gerçekçi sonuçlar oluşturur.

---------------------
Scatter bounces(Dağılım sıçramaları): etkinleştirildiğinde, sis içinde hesaplanacak GI sıçramalarının sayısını denetler.
Not: Bulut ve duman oluşturmak için Scatter GI ve Scatter bounces ayarları çok önemlidir.



---------------------
Fog height(Sis yüksekliği): Bir gizmo ile sis sınırlandırılmazsa sisin belirli bir “Z” seviyesi yüksekliğinden başlayıp süresiz olarak devam ettiği varsayılır. Bu ayar Z ekseni boyunca başlangıç noktasını belirler.
Sis yüksekliği arttıkça sahne koyulaşır.(güneş, daha fazla sis yüzünden, engellenir)  Bu sorun Fog distance arttırılarak(sisi saydamlaştırarak) giderilebilir.
---------------------
Subdivs: Doku kullanılmadığında Sis’in kalitesini belirler. Küçük değerlerde sis daha çabuk oluşur ancak parazitli görünür. Yüksek değerler kaliteyi arttırır ancak render süresini uzatır.
---------------------
Step size(Adım boyutu): Sisin boyutunu belirlemede kullanılacak adım sayısını belirler. Küçük değerler daha doğru sonuçlar üretir, paraziti azaltır ve daha kaliteli ton farkları oluşturur ancak renderi yavaşlatır.
Yoğun sisler daha saydam sislerden daha küçük değerler gerektirir.
---------------------
Texture samples(Doku örnekleri): Sis boyunca her adım için doku örnekleri sayısını belirler. Dokuların hacimsel aydınlatmadan(volumetric lighting) daha doğru bir şekilde örneklemesine olanak tanır. Dokuların, ışığın kendisinden daha hızlı değiştiği durumlarda (örneğin detaylı fraktal dokular için) faydalıdır. Step size değeriyle bağlantılıdır.
---------------------
*** Fraktal= Çoğunlukla kendine benzeme veya oransal kırılma özelliği gösteren karmaşık geometrik şekillerin ortak adıdır.
---------------------
Cutoff threshold(Sınır eşiği): Sis hacmi için ışın şeritlerine eşik değeri belirler. Birikmiş hacim şeffaflığı bu eşiğin altına düşerse, hacim opak sayılacak ve izleme iptal edilecektir. Daha yüksek değerler, renderi daha hızlı hale getirir ancak yapaylıklara neden olabilir.
Max steps: Sisi oluşturmak için en fazla olacak adım sayısını belirtir.
Gizmo falloff radius: Sis efekti bir gizmo içinde yer aldığında, bu seçenek bunun için bir yarıçap belirler.
Gizmo falloff mode: İki farklı falloff(azalma) modu arasında seçim yapılmasını sağlar;
Multiply by density= Sis’i oluştururken sadece yoğunluk değerini kullanır.
Add density to falloff= Sis’i oluştururken yoğunluk ile birlikte azalma değerini de kullanır.

Gizmo merge mode: Kesişen gizmoların renderde nasıl oluşturulacağını belirler.
Overlap= Üst üste.
Blend= Karışım.
---------------------

Maps(haritalar)

Bu bölüm, sisin çeşitli özelliklerini; renginin, yoğunluğunun ve emisyonunun eşlenmesine izin verir.
Color texture(renk dokusu): Işık kaynakları tarafından aydınlatıldığında sis rengini kontrol eder.
Density texture(yoğunluk dokusu): Doku yoğunluğunu değiştirmenizi sağlar. Dokudaki siyah değerler, mükemmel şeffaf sise karşılık gelir; beyaz alanlar Sis mesafesi parametresi tarafından belirtilen yoğunluğa karşılık gelir.
Emission texture(salınım dokusu): Sis emisyonunu (kendi kendini aydınlatma) kontrol eder.
---------------------

Ray Filter(Işın filtresi)
Bu bölüm, hangi tür ışınların atmosferik etkiden etkilendiğini belirler.
Affect background: Devre dışı bırakıldığında, arka plan sis tarafından gizlenmez.
Affect reflections: Sis’in yansımalarda görünmesini sağlar.
Affect refractions: Kırılmalarda sis’in oluşup oluşmayacağını belirtir.(kostik)
Affect shadows: Sis’in gölge ışınlarını etkilemesi gerekip gerekmediğini belirtir.
Affect GI: Sisin GI ışınlarını etkilemesi gerekip gerekmediğini belirtir.
Affect camera rays: Sis’in kamera ışınlarına görünüp görünmeyeceğini belirler.
---------------------

VRayEnvironmentFog nodes
Sis’i sınırlandıran Gizmo’ların kullanımına izin verir.
Gizmos(cihaz,alet): Kullanılan gizmo’ların listelendiği bölümdür.
Use all lights(Tüm ışıkları kullan): Etkinleştirildiğinde, tüm sahne ışıkları, sisin aydınlatılmasına katkıda bulunur ve Işıklar listesi göz ardı edilir.
Lights: Tüm ışıkları kullan kapalı olduğunda sis’i etkileyen ışıkları listeler.
per gizmo falloff enable: Gizmo için Falloff’u(azalma) etkinleştirir.
falloff: Azalma için bir çarpan belirler.
---------------------

Volumetric caustics(sis için kostik)
Hacimsel sis’lerin kalitesi, sis’in örnekleme kalitesine, Vray’ın kostik ayarlarına ve ışıkların kostik ayarlarına bağlıdır.
---------------------

Not: Standart 3ds Max ışıkları(Omni, Spot) ile VRayEnvironmentFog kullanırken, sis için kendiliğinden gölgelenme elde etmek için Atmosfer gölgelerinin(Atmosphere shadows) açılması gerekir.
Not: VRayEnvironmentFog kullanırken, Vray Render Ayarlarından “Sistem/Optimized atmospherics evaluation” seçeneğinin açılması önerilir.
Not: VRayEnvironmentFog'u zayıf VRayLights değerleri ile kullanırken, ışıkların “Cut-off threshold” değerlerini düşürmek gerekir.
Not: 3D dokular varsayılan olarak “Object XYZ” moduna ayarlanmıştır. Doku sahne ortamında(scene environment) atanacaksa, bu durumda mod “World XYZ” olarak değiştirilmelidir.
---------------------

Not: Fotoğraflar V-ray resmi internet sitesinden alınmıştır.
******



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder