VRayIES

VRay IES


Fotometrik ışıklar, ışığın dağıtım profilini içeren bir “.ies” dosyası kullanır.
Bir “.ies” dosyası, ışık konisinin şekli ve ışığın zayıflama eğrisini gibi gerçek bir ampulün tüm özelliklerini içerir.
Bu tür dosyalar genellikle ampul üreticileri tarafından oluşturulur ve laboratuvar deneyleri yoluyla elde edilen bilgiler ışık kaynağının temsilinde son derece doğrudur.(internetten indirilebilir, ücretsizdir)
IES ışıklar iç mekân tasarımları için özellikle yararlıdır.
----------------
----------------

VrayIES Parameters


enabled: VRayIES ışığını açar ve kapatır.

enable viewport shading: Etkinleştirildiğinde, VRayIES ışığının etkisi görünümde(viewport) görünür olur.

show distribution(dağıtımı göster): Işığın dağılımını, ışık kaynağı etrafında bir ağ olarak gösterilir.

targeted: VRayIES'yi bir nesneye ya da alana hedefler.

ies file(button): None yazan kısma tıklanınca istenen “.ies” dosyası yüklenir.

rotation X/Y/Z: ışığın yönünü belirler. Bir target ile aynı işlevi görür ancak daha ince ayarlarda yönlendirme yapılabilir.

cutoff: Işık yoğunluğunun hesaplanmayacağı bir eşik belirtir.

shadow bias: Gölgenin nesneye olan uzaklığını belirler. Değer çok düşerse bazı noktalarda(gölge ile nesne arasında) gölgenin yapısı bozulabilir. Değer çok yüksek olursa nesne ile gölge birbirinden ayrılır. Bias değeri her iki yönde de aşırı ise, gölgeler hiç oluşturulmayabilir.

cast shadows: Işığın gölge oluşturmasına izin verir.

affect diffuse: Işık sahnedeki malzemeleri etkiler. Seçili değilse ışık hiçbir yüzeyi etkilemez.(sahne karanlık olur)

diffuse contribution: Işığın malzemeler üzerindeki etkisi için bir çarpan belirler.

1 değerinde ışık aynen etki eder.

0’a yaklaşınca ışığın etkisi azalır.(sahne kararır)

1’den yüksek değerlerde aydınlatma artar.

affect specular: Işığın malzemelerin parlak kısmını etkileyip etkilemeyeceğini belirler.

specular contribution: Parlak kısımlar için bir çarpan belirler.

1 değerinde ışık aynen etki eder.

0’a yaklaşınca parlak alanlar daha az parlar.

1’den yüksek değerlerde parlak alanlardaki parlaklık artar.

use light shape: Işık şeklinin, gölgelerin ve aydınlatmanın hesaplanması sırasında nerede kullanılacağını belirler.

No=Işık şekli aydınlatma için dikkate alınmayacak ve ışık keskin gölgeler üretecek.

For shadows=Işık şekli sadece yumuşak gölgelerin oluşumu için kullanılacak. Aydınlatma, ışık şeklinden etkilenmeyecek.

For illumination and shadows= Aydınlatma ve gölgelerin hesaplanması için ışık şekli dikkate alınacaktır.

override shape(şekli geçersiz kıl): Etkinleştirildiğinde, “.ies” dosyasındaki ışık profili yok sayılır. Şekil ayarı, gölge yumuşaklığını hesaplamak için ışık şeklini tanımlar; aksi halde IES ışıkları, gölgeleri keskin kenarlı gölgeler oluşturur.

shape: override shape etkinleştirildiğinde, IES ışığı için bir şekil(ve yönelim) belirler. Bazı şekiller için genişlik ve uzunluk değerleri belirlenir.

point, rectangle, circle, sphere, vertical cylinder, horizontal cylinder (length), horizontal cylinder (width), ellipse (length), ellipse (width), ellipsoid (length), ellipsoid (width)

height= Geçerli ışık şeklinin yüksekliğini belirtir.

width= Geçerli ışık şeklinin genişliğini belirtir.

length= Geçerli ışık şeklinin uzunluğunu belirtir.

diameter= Geçerli ışık şeklinin çapını belirtir.

shape subdivs: Aydınlatma kalitesini arttırır. Düşük değerler daha fazla parazit oluşturur ancak render süresi kısalır. Yüksek değerler daha kaliteli sonuçlar üretir ancak render süresini uzatır.

“Global DMC/Use local subdivs” etkin olduğunda kullanılabilir.

Varsayılan olarak bu ayar “Image sampler (Antialiasing)/ Min shading rate” değeri ile kontrol edilir.

color mode: Işığın renginin belirleneceği modu belirler.

color= Işık rengi, doğrudan “color” ile belirlenir.

temperature= Işık rengi  “color temperature” ile belirlenir.(Kelvin cinsinden)

color: Işığın rengini belirler.

color temperature: Kelvin değerlerini kullanarak açık renk sıcaklığını belirler.

override intensity: Yüklenen ışığın gücünün(ışığın parlaklığı) “intensity value” değeri kullanılarak nasıl geçersiz kılınacağını belirler.

rescale= Yüklenen ışığın gücü(ışığın parlaklığı), belirlenen güç değeri kadar arttırılır.

replace= Yüklenen ışığın gücü(ışığın parlaklığı), ışık kaynağı dağıtımı(light source distribution)  ile yeniden hesaplanır ve ardından belirlenen ışık gücüne uyacak şekilde arttırılır.

intensity type: Işık gücü için kullanılacak birimleri belirler.

power (lm)= Lümen cinsinden güç birimlerini ayarlar.

intensity (cd)= Candela cinsinden güç birimlerini ayarlar.

intensity value: Işığın gücünü belirler.

area speculars: devre dışı bırakıldığında, ışık, parlak yansımalardaki bir nokta ışığı olarak görünür.

viewport wire color: Wireframe(tel kafes) görünümünde ışığın rengini belirler.(aydınlatma rengi değil) ışıkları birbirinden ayırmak için kullanılır.

icon text: Işığın ismini, ışığın üstünde gösterir.

Exclude: Işıktan etkilenecek ya da etkilenmeyecek nesnelerin seçimine izin verir.

----------------
******

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder