VRay IES
Fotometrik
ışıklar, ışığın dağıtım profilini içeren bir “.ies” dosyası kullanır.
Bir “.ies”
dosyası, ışık konisinin şekli ve ışığın zayıflama eğrisini gibi gerçek bir ampulün
tüm özelliklerini içerir.Bu tür dosyalar genellikle ampul üreticileri tarafından oluşturulur ve laboratuvar deneyleri yoluyla elde edilen bilgiler ışık kaynağının temsilinde son derece doğrudur.(internetten indirilebilir, ücretsizdir)
IES ışıklar iç mekân tasarımları için özellikle yararlıdır.
----------------
enabled: VRayIES ışığını açar ve kapatır.
enable viewport
shading: Etkinleştirildiğinde,
VRayIES ışığının etkisi görünümde(viewport) görünür olur.
show distribution(dağıtımı
göster): Işığın dağılımını,
ışık kaynağı etrafında bir ağ olarak gösterilir.
targeted: VRayIES'yi bir nesneye ya da alana hedefler.
ies file(button): None yazan kısma tıklanınca istenen “.ies”
dosyası yüklenir.
rotation X/Y/Z: ışığın yönünü belirler. Bir target ile
aynı işlevi görür ancak daha ince ayarlarda yönlendirme yapılabilir.
cutoff: Işık yoğunluğunun hesaplanmayacağı bir
eşik belirtir.
shadow bias: Gölgenin nesneye olan uzaklığını
belirler. Değer çok düşerse bazı noktalarda(gölge ile nesne arasında) gölgenin
yapısı bozulabilir. Değer çok yüksek olursa nesne ile gölge birbirinden
ayrılır. Bias
değeri her iki yönde de aşırı ise, gölgeler hiç oluşturulmayabilir.
cast shadows: Işığın gölge oluşturmasına izin verir.
affect diffuse: Işık sahnedeki malzemeleri etkiler.
Seçili değilse ışık hiçbir yüzeyi etkilemez.(sahne karanlık olur)
diffuse
contribution: Işığın
malzemeler üzerindeki etkisi için bir çarpan belirler.
1 değerinde ışık
aynen etki eder.
0’a yaklaşınca
ışığın etkisi azalır.(sahne kararır)
1’den yüksek
değerlerde aydınlatma artar.
affect specular: Işığın malzemelerin parlak kısmını
etkileyip etkilemeyeceğini belirler.
specular
contribution: Parlak kısımlar
için bir çarpan belirler.
1 değerinde ışık
aynen etki eder.
0’a yaklaşınca
parlak alanlar daha az parlar.
1’den yüksek
değerlerde parlak alanlardaki parlaklık artar.
use light shape: Işık şeklinin, gölgelerin ve
aydınlatmanın hesaplanması sırasında nerede kullanılacağını belirler.
No=Işık şekli aydınlatma için dikkate
alınmayacak ve ışık keskin gölgeler üretecek.
For shadows=Işık şekli sadece yumuşak gölgelerin
oluşumu için kullanılacak. Aydınlatma, ışık şeklinden etkilenmeyecek.
For illumination
and shadows= Aydınlatma ve
gölgelerin hesaplanması için ışık şekli dikkate alınacaktır.
override shape(şekli
geçersiz kıl): Etkinleştirildiğinde,
“.ies” dosyasındaki ışık profili yok sayılır. Şekil
ayarı, gölge yumuşaklığını hesaplamak için ışık şeklini tanımlar; aksi halde
IES ışıkları, gölgeleri keskin kenarlı gölgeler oluşturur.
shape: override shape etkinleştirildiğinde, IES
ışığı için bir şekil(ve yönelim) belirler. Bazı şekiller için genişlik ve
uzunluk değerleri belirlenir.
point, rectangle,
circle, sphere, vertical cylinder, horizontal cylinder (length), horizontal
cylinder (width), ellipse (length),
ellipse (width), ellipsoid (length), ellipsoid (width)
height= Geçerli ışık şeklinin yüksekliğini
belirtir.
width= Geçerli ışık şeklinin genişliğini
belirtir.
length= Geçerli ışık şeklinin uzunluğunu
belirtir.
diameter= Geçerli ışık şeklinin çapını belirtir.
shape subdivs: Aydınlatma kalitesini arttırır. Düşük değerler daha fazla parazit
oluşturur ancak render süresi kısalır. Yüksek değerler daha kaliteli sonuçlar
üretir ancak render süresini uzatır.
“Global DMC/Use
local subdivs” etkin olduğunda kullanılabilir.
Varsayılan olarak
bu ayar “Image sampler (Antialiasing)/ Min shading rate” değeri ile kontrol edilir.
color mode: Işığın renginin belirleneceği modu
belirler.
color= Işık rengi, doğrudan “color” ile
belirlenir.
temperature= Işık rengi “color temperature” ile belirlenir.(Kelvin
cinsinden)
color: Işığın rengini belirler.
color temperature: Kelvin değerlerini kullanarak açık renk
sıcaklığını belirler.
override
intensity: Yüklenen ışığın gücünün(ışığın
parlaklığı) “intensity value” değeri kullanılarak nasıl geçersiz kılınacağını
belirler.
rescale= Yüklenen ışığın gücü(ışığın parlaklığı),
belirlenen güç değeri kadar arttırılır.
replace= Yüklenen ışığın gücü(ışığın parlaklığı), ışık kaynağı dağıtımı(light
source distribution) ile yeniden
hesaplanır ve ardından belirlenen ışık gücüne uyacak şekilde arttırılır.
intensity type: Işık gücü için kullanılacak birimleri
belirler.
power (lm)= Lümen cinsinden güç birimlerini ayarlar.
intensity (cd)= Candela cinsinden güç birimlerini
ayarlar.
intensity value: Işığın gücünü belirler.
area speculars: devre dışı bırakıldığında, ışık, parlak
yansımalardaki bir nokta ışığı olarak görünür.
viewport wire
color: Wireframe(tel kafes)
görünümünde ışığın rengini belirler.(aydınlatma rengi değil) ışıkları
birbirinden ayırmak için kullanılır.
icon text: Işığın ismini, ışığın üstünde gösterir.
Exclude: Işıktan etkilenecek ya da etkilenmeyecek
nesnelerin seçimine izin verir.
----------------
******
Not: Fotoğrafların bazısı Vray resmi internet sitesinden bazıları da internetten alınmıştır. Tamamı ücretsizdir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder