VRayOverrideMtl

Malzemeyi Geçersiz Kıl

Yansıma ve aydınlatmalarda istenmeyen görüntüleri engellemek için kullanılır.(bir nesnenin aynadaki yansımasının farklı renkte olması vb.)
Bu malzeme ile renk kanaması, yansımalar, kırılmalar ve nesnelerin gölgeleri üzerinde ince bir kontrole sahip olabilirsiniz.
***Renk kanaması: Bir yüzeyden yansıyan ışınlar yüzünden başka bir yüzeyin renginin değişmesi.
----------------
Base material(Temel malzeme): Nesneyi işlerken kullanılacak V-Ray malzemesini belirtir.(ana malzeme)
----------------
GI material(Genel aydınlatma malzemesi): Aydınlatma işlemleri için kullanılacak malzemeyi belirtir. Temel malzeme buraya kopyalanır ve GI etkisi kapatılır. (ya da standart vray malzeme atanabilir)
***Genelde en çok kullanılan bu ayardır.
Ör: Duvarlar gri renkte olmasına rağmen zemindeki ahşap kaplamadan yansıyan ışınlar yüzenden -ilk resimde görüldüğü gibi- duvarın rengi değişti.
Bu sorunu çözmek için:  Ana malzeme(base material) parke, GI material kısmına kopyalanır Diffuse rengi Beyazdan Gri’ye çevrilir. Böylece aydınlatma yüzünden olan renk kanaması giderilmiş olur. (ya da standart vray malzeme atanabilir)
----------------
Reflect mtl(Yansıtma malzemesi): Yansıtma işlemleri için kullanılacak malzemeyi belirtir.
Yukarıda fotoğraflardaki odada bir ayna olduğunu düşünün ve aynaya, parke değil başka bir malzeme yansıtmak isteniyorsa, bu malzeme “Reflect mtl” olarak belirtilmelidir.
Ör: Alttaki fotoğrafta görüldüğü gibi her nesnenin “Reflect mtl” bölümüne farklı renkte bir malzeme atandı ve bunun sonucunca yansıma renkleri değişti.
Not: Ortadaki küpten gelen yansımanın diğer küpte göründüğüne dikkat edin.
----------------
Refract mtl(Kırılma malzemesi): Kırılma işlemleri için kullanılacak malzemeyi belirtir.
Ör: Alttaki fotoğrafta görüldüğü gibi her nesnenin “Refract mtl” bölümüne farklı renkte bir malzeme atandı ve bunun sonucunca kırılma renkleri değişti.
Not: Farklı yansıma renkleri yüzünden oluşan etkilere dikkat edin.
----------------
Shadow mtl(Gölge malzemesi): Oluşan -istenmeyen- gölgeleri engellemek için kullanılacak malzemeyi belirtir
----------------
Not: Tam beyaz(255) renkli malzemelerin “Light cache” ile hesaplanması, hesaplama işlemini uzatır ve render(oluşturma) süresini arttırır.
Not: Değişik ortamlarda görüntü oluştururken(sabah, akşam,  loş ortamlar, bol ve çeşitli renklerdeki ışıklar) bu malzeme kullanılarak uygun yansıma ve kırılma etkileri oluşturabilir.
******
Fotoğrafların bazıları Vray resmi internet sitesinden alınmıştır.
******

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder