Malzemeyi Geçersiz Kıl
Yansıma ve aydınlatmalarda
istenmeyen görüntüleri engellemek için kullanılır.(bir nesnenin aynadaki
yansımasının farklı renkte olması vb.)
Bu malzeme ile renk kanaması,
yansımalar, kırılmalar ve nesnelerin gölgeleri üzerinde ince bir kontrole sahip
olabilirsiniz.
***Renk kanaması: Bir yüzeyden yansıyan ışınlar yüzünden
başka bir yüzeyin renginin değişmesi.
----------------
Base
material(Temel malzeme): Nesneyi işlerken
kullanılacak V-Ray malzemesini belirtir.(ana malzeme)
----------------
GI material(Genel
aydınlatma malzemesi): Aydınlatma
işlemleri için kullanılacak malzemeyi belirtir. Temel malzeme buraya kopyalanır
ve GI etkisi kapatılır. (ya da standart vray malzeme atanabilir)
***Genelde en çok kullanılan bu ayardır.
Ör: Duvarlar gri renkte olmasına rağmen zemindeki ahşap
kaplamadan yansıyan ışınlar yüzenden -ilk resimde görüldüğü gibi- duvarın rengi
değişti.
Bu sorunu çözmek için: Ana malzeme(base material) parke, GI material
kısmına kopyalanır Diffuse rengi Beyazdan Gri’ye çevrilir. Böylece aydınlatma
yüzünden olan renk kanaması giderilmiş olur. (ya da standart vray malzeme
atanabilir)
----------------
Reflect
mtl(Yansıtma malzemesi): Yansıtma
işlemleri için kullanılacak malzemeyi belirtir.
Yukarıda fotoğraflardaki odada
bir ayna olduğunu düşünün ve aynaya, parke değil başka bir malzeme yansıtmak
isteniyorsa, bu malzeme “Reflect mtl” olarak belirtilmelidir.
Ör: Alttaki fotoğrafta görüldüğü gibi her nesnenin “Reflect
mtl” bölümüne farklı renkte bir malzeme atandı ve bunun sonucunca yansıma
renkleri değişti.
Not: Ortadaki küpten gelen yansımanın diğer küpte
göründüğüne dikkat edin.
----------------
Refract
mtl(Kırılma malzemesi): Kırılma işlemleri
için kullanılacak malzemeyi belirtir.
Ör: Alttaki fotoğrafta görüldüğü gibi her nesnenin “Refract
mtl” bölümüne farklı renkte bir malzeme atandı ve bunun sonucunca kırılma
renkleri değişti.
Not: Farklı yansıma renkleri yüzünden oluşan etkilere dikkat
edin.
----------------
Shadow mtl(Gölge
malzemesi): Oluşan -istenmeyen- gölgeleri engellemek
için kullanılacak malzemeyi belirtir
----------------
Not: Tam beyaz(255) renkli malzemelerin “Light cache” ile
hesaplanması, hesaplama işlemini uzatır ve render(oluşturma) süresini arttırır.
Not: Değişik
ortamlarda görüntü oluştururken(sabah, akşam,
loş ortamlar, bol ve çeşitli renklerdeki ışıklar) bu malzeme
kullanılarak uygun yansıma ve kırılma etkileri oluşturabilir.
******
Fotoğrafların
bazıları Vray resmi internet sitesinden alınmıştır.
******
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder