VRay Toon
Sahnedeki nesnelerin ana hatları
üzerinde karikatür tarzı çizgiler üreten çok basit bir atmosferik eklentidir.
Seçilen tüm nesnelere
uygulanır.
Aslında bu efekt atmosferik
bir etki değildir. 3ds Max'da render'lere efektleri eklemek için birçok çözüm
olsa da, bunların çoğu özel malzemeler (shader'ler) veya render (post) efektler
olarak işlev görür. VRayToon, çeşitli nedenlerden dolayı atmosferik bir etki
olarak uygulanmıştır:
* Çok basit bir uygulamadır.
* Yer değiştirilmiş nesneler(displaced objects), Fur ve
Proxy Objects dâhil V-Ray ile desteklenen herhangi bir geometri ile çalışır.
* V-Ray tarafından desteklenen herhangi bir kamera tipi
ile çalışır. (küresel, balıkgözü, vb.)
* Herhangi bir kamera efekti ile çalışır (alan derinliği
ve/veya hareket bulanıklığı).
* Yansıma ve kırılma gibi ışın izlemeli efektlerle
çalışır.
* Kesişen nesneler için düzgün ve tutarlı ana hatlar
oluşturur.
VRayToon, tam bir NPR
(fotogerçekçi olmayan oluşturma) efekti olması için tasarlanmamıştır. Bununla
birlikte, birçok durumda yararlı olabilir.
--------------------
VRayToon
Parameters
Basic
parameters(temel ayarlar)
Line color(çizgi
rengi): Oluşturulacak çizgilerin rengini
belirler
Pixels: Çizgilerin genişliğini belirler.(Piksel cinsinden)
World: Çizgilerin genişliğini Dünya birimlerinde belirler.
Kameraya daha yakın çizgiler daha kalın olur.
Opacity(opaklık): Çizgilerin saydamlığını belirler.
Normal threshold: Aynı nesnenin farklı yüzey normları için (ör; bir
kutunun iç kenarlarında) çizgilerin nasıl oluşturulacağını belirler.
0.0 değeri, sadece 90 derece
veya daha büyük açılar için çizgiler üretileceği anlamına gelir.
0’dan daha yüksek değerler,
yüzey normalleri arasında daha yumuşak geçişler için de çizgiler oluşturulacağı
anlamına gelir.
1 değerinde kavisli nesnelerin
her yeri çizgilerle dolar.
Overlap threshold: Nesne üzerindeki kesişen noktalar için çizgilerin
nasıl oluşturulacağını belirler.
Düşük değerler, üst üste
binen çizgileri azaltır, yüksek değerler daha fazla üst üste binen çizgiler üretir.
1 değerinde kavisli
nesnelerin her yeri çizgilerle dolar.
Do
reflections/refractions: Etkinleştirildiğinde,
oluşturulan çizgiler yansımalar ve kırılmalarda görünür. Render süresini
uzatır.
Trace bias(ışın
sapması): Yansımalar
ve kırılmalarda çizgiler izlendiğinde oluşacak ışın sapmasını belirler. Bu ayar
sahnenin ölçeğine göre değişir.
Hide inner
edges(iç kenarları gizle):
Etkinleştirildiğinde çizgilerin oluşturulması için yapılacak hesaplamada
nesnenin iç kenarları dikkate alınmaz.
Compensate camera
exposure(kamera pozlamasını dengele): Etkinleştirildiğinde,
kamera tarafından uygulanan herhangi bir pozlama düzeltmesini telafi etmek için
çizgi rengini otomatik olarak ayarlanır.
----------------
Maps(haritalar)
Çeşitli doku haritalarını
kullanarak çizgileri oluşturur.
Color(renk): Çizgi rengi için bir doku haritası belirler.
Width(genişlik): Çizgi genişliği için çarpan olacak bir doku belirler.
Distortion(çarpıtma): Dış çizgileri deforme etmek için kullanılacak olan
bir doku belirler, bozulmanın yönü için dokunun eğimi kullanılır. Bump etkisine
benzer, daha büyük deforme için yüksek çıkış değerleri gereklidir.
Opacity(opaklık): Çizgilerin opaklığı için bir doku belirler.
----------------
Exclude
Objects(hariç tutulan nesneler)
Hangi nesneler için
çizgilerin oluşturulacağını belirler. Bu ayarlar kullanılarak, sahnede farklı
nesneler için farklı çizgiler oluşturulabilir. Bunun için her nesneye ayrı VRayToon
uygulanır. (istenmeyen nesneler bu bölüm ile dışarıda bırakılır.)
Objects/Layers: Açılır menü Nesnelerin ve katmanların seçilmesi için
Dahil Et/Çıkar listesini açar.
Not: “V-Ray Object Properties/VRayToon outlines”
işaretlenirse, seçili nesneye VRayToon uygulanmaz.(nesneye sağ tıklanınca
açılır.)
Add(ekle): Nesneyi listeye ekler.
Type: Seçili nesneye efektin uygulanıp uygulanmayacağını
belirler. Exclude; çıkar, Include; dâhil et
----------------
Not: VRayToon, Cast Shadows(gölgeleri oluştur) özelliği kapalı olan
nesnelerle düzgün çalışmaz.
Not: Çizgilerin kalitesi, Görüntü
örnekleyicinin(image sampler) geçerli ayarlarına bağlıdır.
Not: VRayAerialPerspective ile VRayToon'u aynı
anda kullanmak için, VRayAerialPerspective’yi atmosferik efektler listesinin en
üstüne koymak zorundasınız.
----------------
Not: Fotoğraflar
V-ray resmi internet sitesinden alınmıştır.
******
merhaba v.ton bende yok, nasıl edinebilirim,tşekkürler:
YanıtlaSil