VrayToon

VRay Toon




 

Sahnedeki nesnelerin ana hatları üzerinde karikatür tarzı çizgiler üreten çok basit bir atmosferik eklentidir.

Seçilen tüm nesnelere uygulanır.

Aslında bu efekt atmosferik bir etki değildir. 3ds Max'da render'lere efektleri eklemek için birçok çözüm olsa da, bunların çoğu özel malzemeler (shader'ler) veya render (post) efektler olarak işlev görür. VRayToon, çeşitli nedenlerden dolayı atmosferik bir etki olarak uygulanmıştır:

Çok basit bir uygulamadır.

Yer değiştirilmiş nesneler(displaced objects), Fur ve Proxy Objects dâhil V-Ray ile desteklenen herhangi bir geometri ile çalışır.

V-Ray tarafından desteklenen herhangi bir kamera tipi ile çalışır. (küresel, balıkgözü, vb.)
 
Herhangi bir kamera efekti ile çalışır (alan derinliği ve/veya hareket bulanıklığı).

Yansıma ve kırılma gibi ışın izlemeli efektlerle çalışır.

Kesişen nesneler için düzgün ve tutarlı ana hatlar oluşturur.

VRayToon, tam bir NPR (fotogerçekçi olmayan oluşturma) efekti olması için tasarlanmamıştır. Bununla birlikte, birçok durumda yararlı olabilir.
--------------------

VRayToon Parameters



Basic parameters(temel ayarlar)

Line color(çizgi rengi): Oluşturulacak çizgilerin rengini belirler

Pixels: Çizgilerin genişliğini belirler.(Piksel cinsinden)

World: Çizgilerin genişliğini Dünya birimlerinde belirler. Kameraya daha yakın çizgiler daha kalın olur.

Opacity(opaklık): Çizgilerin saydamlığını belirler.

Normal threshold: Aynı nesnenin farklı yüzey normları için (ör; bir kutunun iç kenarlarında) çizgilerin nasıl oluşturulacağını belirler.

0.0 değeri, sadece 90 derece veya daha büyük açılar için çizgiler üretileceği anlamına gelir.

0’dan daha yüksek değerler, yüzey normalleri arasında daha yumuşak geçişler için de çizgiler oluşturulacağı anlamına gelir.

1 değerinde kavisli nesnelerin her yeri çizgilerle dolar.

Overlap threshold: Nesne üzerindeki kesişen noktalar için çizgilerin nasıl oluşturulacağını belirler.

Düşük değerler, üst üste binen çizgileri azaltır, yüksek değerler daha fazla üst üste binen çizgiler üretir.

1 değerinde kavisli nesnelerin her yeri çizgilerle dolar.

Do reflections/refractions: Etkinleştirildiğinde, oluşturulan çizgiler yansımalar ve kırılmalarda görünür. Render süresini uzatır.

Trace bias(ışın sapması): Yansımalar ve kırılmalarda çizgiler izlendiğinde oluşacak ışın sapmasını belirler. Bu ayar sahnenin ölçeğine göre değişir.

Hide inner edges(iç kenarları gizle): Etkinleştirildiğinde çizgilerin oluşturulması için yapılacak hesaplamada nesnenin iç kenarları dikkate alınmaz.

Compensate camera exposure(kamera pozlamasını dengele): Etkinleştirildiğinde, kamera tarafından uygulanan herhangi bir pozlama düzeltmesini telafi etmek için çizgi rengini otomatik olarak ayarlanır.

----------------

Maps(haritalar)

Çeşitli doku haritalarını kullanarak çizgileri oluşturur.

Color(renk): Çizgi rengi için bir doku haritası belirler.

Width(genişlik): Çizgi genişliği için çarpan olacak bir doku belirler.

Distortion(çarpıtma): Dış çizgileri deforme etmek için kullanılacak olan bir doku belirler, bozulmanın yönü için dokunun eğimi kullanılır. Bump etkisine benzer, daha büyük deforme için yüksek çıkış değerleri gereklidir.

Opacity(opaklık): Çizgilerin opaklığı için bir doku belirler.

----------------

Exclude Objects(hariç tutulan nesneler)

Hangi nesneler için çizgilerin oluşturulacağını belirler. Bu ayarlar kullanılarak, sahnede farklı nesneler için farklı çizgiler oluşturulabilir. Bunun için her nesneye ayrı VRayToon uygulanır. (istenmeyen nesneler bu bölüm ile dışarıda bırakılır.)

Objects/Layers: Açılır menü Nesnelerin ve katmanların seçilmesi için Dahil Et/Çıkar listesini açar.

Not:  “V-Ray Object Properties/VRayToon outlines” işaretlenirse, seçili nesneye VRayToon uygulanmaz.(nesneye sağ tıklanınca açılır.)

Add(ekle): Nesneyi listeye ekler.

Type: Seçili nesneye efektin uygulanıp uygulanmayacağını belirler. Exclude; çıkar, Include; dâhil et

----------------

Not: VRayToon, Cast Shadows(gölgeleri oluştur) özelliği kapalı olan nesnelerle düzgün çalışmaz.

Not: Çizgilerin kalitesi, Görüntü örnekleyicinin(image sampler) geçerli ayarlarına bağlıdır.

Not: VRayAerialPerspective ile VRayToon'u aynı anda kullanmak için, VRayAerialPerspective’yi atmosferik efektler listesinin en üstüne koymak zorundasınız.

----------------

Not: Fotoğraflar V-ray resmi internet sitesinden alınmıştır.
******



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder