V-Ray Kare(görüntü) Koruma
Oluşturma(render)
işleminin görüntülendiği penceredir.
* Oluşturulan tüm render elamanları
arasında geçiş yapar.
* Resmi tam 32 bit kayan nokta biçiminde tutar.
* İşlenen görüntüde Renk Düzeltmeleri gerçekleştirir.
* Kovaların(bucket) oluşturulduğu sırayı seçmenizi
sağlar.
* Yakın zamanda oluşturulmuş görüntülerin bir listesini
saklayabilir ve aralarında geçiş yapabilir veya bunları karşılaştırabilirsiniz.
* İşlenen görüntüye basit Lens Efektleri uygular.
* VFB penceresi V-Ray GPU ve V-Ray IPR ile yeniden
boyutlandırıldığında render çözünürlüğünü otomatik olarak ayarlar.
-------------------
“Render Setup/V-Ray/Frame
buffer/Enable built-in frame buffer” ile render penceresi olarak belirlenir.
“Show last VFB” ile son
alınan render görüntüsü tekrar yüklenir.
Vray araç çubuğundan “Last
VFB” buton’u ile bu pencereye ulaşılır.
Varsayılan olarak, RGB rengi ve Alfa render öğeleri kullanılabilir. Sahneye eklenen tüm ek oluşturma ögeleri de açılır listede görünecektir.
-------------------
Seçili olan renk kanalını ve önizleme modunu ayarlar. Düğmelerin yardımıyla kanallar seçilir. İşlenen resim tek renkli mod’da da görüntülenebilir.
RGB Düğmesi varsayılan kanalı varsayılan olarak RGB rengine geçirir. VRayDenoiser veya Lens Efektleri gibi efektler uygulandığında, düğme effects Result kanalı ve RGB renk kanalı arasında geçiş yapar.
-------------------
Tüm görüntü kanallarını tek
dosyaya kaydet: Resmi tek bir dosyaya kaydeder. Çok kanallı bir dosya
kullanılırsa (“.exr” “.vrimg”) tüm render ögeleri aynı dosyaya kaydedilir.
Frame buffer içeriğini
temizler. Bazen yeni bir işlem başlatırken önceki görüntü ile karışıklığı
önlemek için yardımcı olur.
Geçerli V-Ray render
penceresinin kopyasını oluşturur. Bu işlem render sırasında da yapılabilir. İki
veya daha fazla render çıktısı kontrol edilebilir.
Render bölgeleri
oluşturur.(mesela bir malzemenin parlaklık ayarını değiştirdiniz ve sadece o
bölgede durumu kontrol etmek istiyorsunuz.)
Alınan render için bazı renk
düzeltmelerinin yapılmasını sağlayan Renk Düzeltmeleri(Color Corrections)
penceresini açar.
VFB'de renk kırpma işlemini
yapar. Sol tıklanınca View Clamped color(kırpılmış rengi görüntüle) ve Force
color clamping(rengi kırp) seçenekleri belirir.
VFB’de sağ tıklatıldığında
piksel hakkında bilgi verecek olan bilgi penceresini kalıcı olarak açar.
Piksellerin konumu ve rengi hakkında bilgi verir. Bu ayarı açmadan bir pikselin
üzerine sağ tıklarsanız, sadece basılı tuttuğunuz sürece bilgi iletişim
kutusunu görürsünüz.
Resmi sRGB renk aralığında
görüntüler. SRGB ve ICC arasında geçiş yapmak için farenin sol düğmesini basılı
tutun.
Renk Düzeltme ayarlarında
yüklenen “Look Up” tablosunun etkisini etkinleştirir ve devre dışı bırakır. LUT
ve OCIO renk düzeltmeleri arasında seçim yapmak için basılı tutun.
Stereoskopik ön izlemeyi etkinleştirir veya devre dışı
bırakır. Birkaç stereoskopik mod arasında seçim yapmak için farenin sol
düğmesini basılı tutun.
Damga ile render görüntüsüne
istenen bazı bilgiler eklenebilir.(render süresi, yazı tipi, dosya adı vb.)
Damgayı hizalamak için
kullanılır. Sol hizalamadan Sağa hizalamaya veya Merkez hizalamaya geçmek için
tıklayıp basılı tutun.
Damga değişken penceresindeki
ek bilgiler buraya kopyalanıp damgada gösterilebilir. Başına “%” işareti
konmalı ve her bilgi “ | ” işaretiyle birbirinden ayrılmalıdır.
Örnek: % rendertime | % Frame | %Camera
-----------------------------
Color Corrections
Bazı renk düzeltmelerinin yapılmasını
sağlayan penceredir. Varsayılan olarak tüm ayarlar kapalıdır.
Bazı düzeltmeler sadece
görüntü, ekranda görüntülendiğinde uygulanır ve görüntü diske kaydedildiğinde
uygulanmaz. Genellikle sRGB, LUT, OCIO ve ICC renk düzeltmeleri gibi
görüntüleme amaçlı düzeltmeler diske kaydedilmez.
Düzeltmeler genellikle, renk
düzeltmeleri penceresinde listelendiği sırayla uygulanır.
Tek istisna, her zaman ilk
uygulanan beyaz dengesi düzeltmesidir. Diğer bir deyişle, önce beyaz dengesi
düzeltmeleri yapılır, ardından pozlama, ton / doygunluk vb. yapılır. LUT, OCIO
ve ICC gibi renk düzeltmeleri son olarak uygulanır.
Belirli bir renk
düzeltmesini, adının solundaki onay kutusunu kullanarak etkinleştirebilir veya
devre dışı bırakabilirsiniz.
Düğmesini kullanarak belirli bir renk
düzeltmesi için ayar penceresini genişletebilir ve gizleyebilirsiniz.
---------
Globals…:
Renk düzeltme penceresinin tüm ayarlarını daha sonra yeniden kullanmak üzere bir dosyaya kaydedebilirsiniz. Mevcut durumu kaydedip yükleyen bir menü görüntülemek için “Globals…” yazan düğmeye tıklayın.
---------
Exposure(Pozlama)
* 0.0 değerindeki bir pozlama değeri orijinal görüntü
parlaklığını kullanır “+1.0”
görüntüyü iki kat daha parlak yapar ve “-1.0” görüntüyü iki kat daha karanlık yapar.
* Highlight Burn, görüntüdeki parlak noktalara, pozlama
seçimlerini uygular.
* Pozitif karşıtlık değerleri, görüntü karşıtlığını arttırmak
için renkleri orta gri(128) değerinden uzağa iter, negatif değerler renkleri
orta griye yakınlaştırır.
---------
White Balance(Beyaz
Dengesi)
Görüntüdeki renkleri
düzeltir, böylece beyaz olan nesneler, son görüntüde saf beyaz(mavi, sarı,
kırmızı, vb. değil) olarak görünür.
---------
* Ton kaydırıcısını hareket ettirmek, görüntü renklerinin
genel tonunu değiştirir.(gri renkler bozulmadan kalır)
* Düşük Doygunluk değerleri, görüntüyü gri tonlamaya
doğru hareket ettirir, daha yüksek değerler renklerin yoğunluklarını artırır.
* Yüksek Açıklık değerleri, görüntüye beyaz ekler, düşük
değerler, görüntüden beyazı çıkarır.
---------
Color Balance(Renk
Dengesi)
Görüntünün genel renk tonunun yanı sıra koyu (gölge), orta ve parlak (vurgu) renklerin tonunu ayarlar.
Görüntünün genel renk tonunun yanı sıra koyu (gölge), orta ve parlak (vurgu) renklerin tonunu ayarlar.
Tüm görüntünün tüm renklerini
etkilemesinin yanı sıra Gölgeler/Orta Tonlar/Parlak noktalar onay kutularının
seçilmesiyle sadece seçili alanlara da renk düzenlemesi uygular.
---------
Levels(Düzeyler)
Görüntünün renk dağılımı histogram’ını gösterir ve renkleri yeniden düzenlemek için bir araç içerir.
Görüntünün renk dağılımı histogram’ını gösterir ve renkleri yeniden düzenlemek için bir araç içerir.
Yeni kaydırıcılar eklemek
için iki sürgü noktasının arasına Ctrl+Sol, kaydırıcıları silmek için Shift+Sol
kullanın.
---------
Curve(Eğriler)
Renklerin Bezier eğrisi ile düzenlenmesini sağlar. Görüntüyü parlaklaştırır ya da karartır. Bu bölüm ayrıca Adobe PhotoShop'tan “.acv” eğrisi dosyalarını kaydetmenize ve yüklemenize de izin verir.
Renklerin Bezier eğrisi ile düzenlenmesini sağlar. Görüntüyü parlaklaştırır ya da karartır. Bu bölüm ayrıca Adobe PhotoShop'tan “.acv” eğrisi dosyalarını kaydetmenize ve yüklemenize de izin verir.
Seçmek için bir noktaya
tıklayın yada yeni bir nokta eklemek için, “Ctrl+Sol” tuş ile eğriye tıklayın.
Noktaları silmek için bunları seçin ve “Del” tuşuna basın veya alternatif
olarak “Shift” tuşuna basın veya bir noktaya tıklayın. Bir kerede birden çok
nokta seçmek için bir dikdörtgen çizin. Bir noktayı taşımak için seçilen bir
noktaya veya onun teğetlerine tıklayın ve sürükleyin. Bir nokta seçildikten
sonra, konumunu değiştirmek için sol üstteki giriş koordinatlarını da
kullanabilirsiniz.
Bir nokta için ek seçenekler
içeren bir içerik menüsü getirmek için bir noktaya sağ tıklayın.
Eğriye sağ tıklanınca İçerik
Menüsü adlı bir pencere açılır.
Zoom all: Eğri görünümünü, tüm noktaların görünmesini
sağlayacak şekilde büyütür.
Undo/Redo: Yapılan işlemi geri alır veya ileri alır.
Load: Eğri kontrolünü bir dosyadan yükler. İki format
mevcuttur: “.bcurve” ve “PhotoShop .acv”
Save: Eğri kontrolünü bir dosyaya kaydeder. İki format
mevcuttur: “.bcurve” ve “PhotoShop .acv”
Reset: Yapılan ayarları sıfırlar.
Select internal
only: Sadece eğri görünümünde görünen
noktaları seçer.
Select all: Tüm noktaları seçer.
Snap to grid: Eğri ızgarasına yapışmayı değiştirir.
Etkinleştirildiğinde, hareketli noktalar ızgara noktalarına yapışır.
Not: Bezier Eğrisi: Bilgisayar grafiklerinde kullanılan eğri biçimi. İsmi
bu hesaplama yöntemini bulan Fransız matematikçiden gelir.
---------
Background
Image(Arka plan resmi)
Bir görüntü yüklemenize ve bu görüntüyü arka plan olarak kullanmanıza izin verir.
Bir görüntü yüklemenize ve bu görüntüyü arka plan olarak kullanmanıza izin verir.
Load: Arka plan olarak kullanılacak bir dosyayı yükler.
Clear: Yüklenen dosyayı temizler.
As foreground: Etkinleştirildiğinde, yukarıdaki alana yüklenen
görüntü ön plan olarak kullanılır. Bu işlem yüklenen görüntünün renderde en
üstte olacağı anlamına gelir ve görüntüyü yalnızca bir alfa kanalı varsa
görüntüleyebilir.
Keep image aspect: Renk düzeltme ayarlarından arka plan görüntüsünün
nasıl uygulanacağını kontrol eder. Etkinleştirildiğinde, görüntünün en boy
oranını koruyarak kareye sığacak şekilde tekdüze ölçeklendirir.
Devre dışı bırakıldığında, kareyi
doldurmak için eşit olmayan şekilde ölçeklenir.
---------
LUT
Bu düzeltme, görüntü renklerini bir “IRIDAS .cube LUT(Look-Up Table)” dosyasına göre yeniden oluşturmanıza olanak tanır.
Bu düzeltme, görüntü renklerini bir “IRIDAS .cube LUT(Look-Up Table)” dosyasına göre yeniden oluşturmanıza olanak tanır.
Yalnızca görüntü, render
penceresinde görüntülendiğinde uygulanan bir görüntü düzeltmesidir. Görüntü bir
dosyaya kaydedildiğinde uygulanmaz.
LUT açılımı ise LookUp Table,
Türkçesi ise tabloya ya da çizelgeye bak anlamına gelir. Logaritma tarzında
sütun ve satırlardan oluşan, bir dizi matris (MATRIX) kod indeksleme
sistemidir. Matematiksel formüle sahip dizilerdir.
Kısaca renklerin daha doğru
görüntülenmesini sağlayan profesyonellik isteyen bir işlemdir.(zahmetli bir
iştir)
Load: Kullanılacak dosyayı yükler.
Clear: Yüklenen dosyayı temizler.
---------
OCIO(OpenColorIO)
OpenColorIO (OCIO), görsel efektlere ve bilgisayar animasyon'una vurgu yaparak hareketli görüntü üretimine yönelik eksiksiz bir renk yönetimi çözümüdür.
OpenColorIO (OCIO), görsel efektlere ve bilgisayar animasyon'una vurgu yaparak hareketli görüntü üretimine yönelik eksiksiz bir renk yönetimi çözümüdür.
Bu bölüm, bir “.ocio” renk
profilinden renk düzeltmelerini görüntüye uygulamanıza olanak tanır. Yalnızca
görüntü, render penceresinde görüntülendiğinde uygulanan bir görüntü
düzeltmesidir. Görüntü bir dosyaya kaydedildiğinde uygulanmaz.
Load: Kullanılacak dosyayı yükler.
Clear: Yüklenen dosyayı temizler.
Input color space: Görüntünün giriş rengi alanını belirtir; normalde
Vray dâhili olarak bu alanda çalıştığı için doğrusal bir renk alanıdır.
Display device: VFB'nin görüntülendiği cihazı belirtir.
View transform: Görüntüleme dönüşümünü belirtir.
---------
ICC
ICC yani International Color Consortium baş harflerinden oluşur. Amacı Dijital Renklerde uluslararası standartlar oluşturmaktır. Baskılarda en iyi renk kalitesine ve doğru renk görünümüne ulaşmak için kullanılır.
ICC yani International Color Consortium baş harflerinden oluşur. Amacı Dijital Renklerde uluslararası standartlar oluşturmaktır. Baskılarda en iyi renk kalitesine ve doğru renk görünümüne ulaşmak için kullanılır.
Bu bölüm görüntüye bir ICC
profili uygulamanıza izin verir, böylece görüntü Adobe PhotoShop ile eşleşir. Yalnızca
görüntü, render penceresinde görüntülendiğinde uygulanan bir görüntü
düzeltmesidir. Görüntü bir dosyaya kaydedildiğinde uygulanmaz.
Load: Kullanılacak dosyayı yükler.
Clear: Yüklenen dosyayı temizler.
-----------------------------
Render
History(Render Geçmişi)
VFB, önceden oluşturulmuş
görüntülerin geçmişini tutar ve her birinin Render geçmişindeki bir sayı, küçük
resim ve metin ayrıntılarını listeler.
Geçmişi tutmaya ek olarak, bu
özellik, VFB'de iki görüntüyü karşılaştırmalı olarak gösterebilir.
Geçmiş dosyaları, kullanıcı
tarafından belirlenen bir klasörde “.vrimg” dosyaları olarak saklanır.
---------
VFB geçmişini etkinleştirir.
Mevcut görüntüyü VFB'de
render geçmişine kaydeder. Görüntü, Render geçmişi listesinin en üstünde
bulunur.
Seçilen görüntüyü Render
geçmişinden kaldırır.
Seçili olan görüntüyü,
VFB'deki A / B karşılaştırması için A resmi olarak ayarlar.
VFB'de A / B karşılaştırması
için seçili olan görüntüyü B resmi olarak ayarlar.
A ve B resimlerini
değiştirir.
Görüntü karşılaştırmasını
etkinleştirir veya devre dışı bırakır. Yatay ve dikey karşılaştırma arasında
geçiş yapmak için düğmeyi basılı tutun.
İki seçenekli bir menü açar:
Geçmiş Ayarları ve Dock Geçmişi.
Geçmiş Ayarları seçenekleri,
geçmişin yerini belirlemek ve otomatik kaydetmeyi açmak için bir pencere açar.
Dock Geçmişi seçeneği VFB
geçmişini sabitler veya kaldırır.(varsayılan)
---------
Not: 1 ile 9 arasındaki klavye tuşları, geçmişteki ilk 9
görüntü arasında hızla geçiş yapmak için kullanılabilir.
---------
VFB geçmişindeki bir resme
sağ tıklamak, bazı yararlı seçenekleri belirten bir açılır menü getirir.
Edit comment: Resme bir metin yorumu eklemenizi sağlar; Yorum "Ayrıntılar" sütununda görünür.(renderde görünmez)
Edit comment: Resme bir metin yorumu eklemenizi sağlar; Yorum "Ayrıntılar" sütununda görünür.(renderde görünmez)
Set A: Görüntüyü, iki görüntüyü karşılaştırırken 'A'
görüntüsü olarak ayarlar.
Set B: İki görüntüyü karşılaştırırken görüntüyü 'B'
görüntüsü olarak ayarlar.
Load: Seçilen görüntüyü VFB'ye yükler.
Delete: Seçilen görüntüyü geçmişten siler. Görüntü, sistemin
Geri Dönüşüm Kutusu'na taşınır ve gerektiğinde buradan geri yüklenebilir.
Load V-Ray
Settings: Mevcut render(oluşturma) ayarlarını
seçilen görüntüyü oluşturmak için kullanılanlara ayarlar.
Compare V-Ray
Settings: Seçilen görüntüyü oluşturmak
için kullanılan ayarlar ile Vray işleyicide geçerli olarak ayarlananlar
arasındaki farkları içeren bir tablo gösterir.
Image Info: Kamera, Diyafram, FOV, Hedef Mesafesi, V-Ray sürümü,
işlem süresi ve VRayOptionRE render öğesinde belirtilen özel nitelikler de dâhil
ancak bunlarla sınırlı olmamak kaydıyla, görüntü hakkında ayrıntılı bilgiler
içeren bir pencere açar.
Load Color
Corrections: Seçilen görüntüye VFB renk
düzeltme ayarlarını yükler.
Open Scene: Renderlenen sahneyi görünüm alanında açar. Bu seçenek,
sahnenin ilk dosya yolu oluşturulduktan sonra değişmediği sürece çalışır.
Reload History: Geçmiş görüntü listesini yeniden oluşturur. dosyaları
farklı 3ds Max sürümlerinde açınca faydalı olur.
---------
Render History
settings(Render geçmişi ayarları)
Bu pencere, kullanıcının geçmişi hangi konumda kaydedeceği ve kullanılacak disk alanı miktarı gibi VFB Geçmişi ayarlarını belirtmesine izin verir. Düğmesi ile açılır. Burada ayarlar belirlenmez ise geçmişe görüntü kaydı yapılamaz.
Bu pencere, kullanıcının geçmişi hangi konumda kaydedeceği ve kullanılacak disk alanı miktarı gibi VFB Geçmişi ayarlarını belirtmesine izin verir. Düğmesi ile açılır. Burada ayarlar belirlenmez ise geçmişe görüntü kaydı yapılamaz.
---------
History Directory: Geçmiş görüntülerinin V-Ray Görüntü dosyaları(.vrimg)
olarak kaydedileceği konumu belirler.
Maximum Size on
Disk (MB): Oluşturma geçmişi görüntüleri
için kullanılacak en fazla disk alanı miktarını belirtir. Geçmiş belirtilen
miktarı aştığında, en eski görüntüler silinir.
Use Project Path: Etkinleştirildiğinde, geçerli 3ds Max proje dizininde
Geçmiş Dizini olarak kullanılacak yeni bir “vfb_history” klasörü oluşturulur.
Auto Save: Etkinleştirildiğinde, render edilen tüm sahneler otomatik
olarak kaydedilir.
Completed Renders
Only: Etkinleştirildiğinde, sadece
tamamlanmış olan renderler otomatik olarak geçmişe kaydedilir.
Auto Load Color Corrections: Etkinleştirildiğinde, hafızadaki görüntüde
kaydedilen renk düzeltmeleri otomatik olarak Renk Düzeltmeleri paneline
yüklenir.
Clear: Geçmişteki tüm görüntüleri temizler.
Resize VFB on Load
Image:
Etkinleştirildiğinde, VFB, yüklenen görüntüye sığacak şekilde otomatik
olarak yeniden boyutlandırılır.
-----------------------------
Lens Effects
Lens efektleri uygulandığında,
VFB'de effectsResult adında yeni bir kanal oluşturulur. RGB Kanal düğmesi,
kullanıcıların effectsResult ve orijinal RGB kanalı arasında kolayca geçiş
yapmasına olanak tanır.
---------
Fill Edges: Etkinleştirildiğinde, piksel görüntüsünü orijinal
görüntünün kenarlarının dışına ekler. Bu, kenarlardaki karartmayı ortadan
kaldırır.
Mode: Efektin nereye uygulanacağını belirler.
Image only= Sadece son görüntüye uygular.
Image and render
element= Hem son görüntüye hem de render
elemanlarına uygular.
Render element
only= Sadece render elamanlarına uygular.
Weight: Size(boyut) değeri ile birlikte, efektin genişliğini
belirler. Bir size(boyut) değeri belirlenmez ise efekt uygulanmaz.
Size: Weight(genişlik) değeri ile birlikte, efektin
genişliğini belirler. Bir weight(genişlik) değeri belirlenmez ise efekt
uygulanmaz.
Shape: Filtreyi sınırlar. Değer arttıkça sınırlama artar.
---------
Intensity: Etkinleştirildiğinde, efekt yalnızca sağda belirtilen
sayıdan daha büyük bir değere sahip pikseller etrafında uygular.
Object ID: Etkinleştirildiğinde, efekt yalnızca belirtilen ID'ye(kimliğe)
sahip nesnelere uygulanır.
Material ID: Etkinleştirildiğinde, efekt yalnızca belirtilen ID'ye(kimliğe)
sahip olan malzemelere uygulanır.
---------
Fill Edges: Orijinal görüntünün kenarlarının dışına piksel
verileri ekler. Bu, kenarlardaki karartmayı ortadan kaldırır.
Type: Parlamanın nasıl hesaplandığını belirtir. Mümkün
değerler:
From image= Efekti görüntüde filtre çekirdeği olarak belirler.
From render camera= Gerekli ayarları kameradan alır ve filtre çekirdeğini
otomatik olarak oluşturur.
Glare type from
camera params= VRayLensEffects render
efektinde belirtilen kamera ayarlarını alır ve otomatik olarak filtre
çekirdeğini oluşturur.
Mode: Efektin nereye uygulanacağını belirler.
Image only= Sadece son görüntüye uygular.
Image and render
element= Hem son görüntüye hem de render
elemanlarına uygular.
Render element
only= Sadece render elamanlarına uygular.
Weight: Size(boyut) değeri ile birlikte, efektin genişliğini
belirler. Bir size(boyut) değeri belirlenmez ise efekt uygulanmaz.
Size: Weight(genişlik) değeri ile birlikte, efektin
genişliğini belirler. Bir weight(genişlik) değeri belirlenmez ise efekt
uygulanmaz.
Glare Image: Filtre çekirdeğinin yolunu belirtir. Tür olarak “From
Image(Resimden) seçeneği seçiliyse kullanılabilir. 3ds Max kurulumu için V-Ray
ile birlikte gelen Filtre üreteci aracını kullanarak filtreler
oluşturabilirsiniz.
Turn On
Diffraction: Işınların kırılarak
yayılmasını sağlar böylece renkli desenler oluşur.
Use Obstacle
Image: Engel resmi oluşturur. Engel resmi
ile efekte farklı şekiller verilebilir.
---------
Camera Parameters
Tür “Glare type from camera params” olarak ayarlanmışsa kullanılabilir. Bu seçenekler, görüntüyü oluşturmak için kullanılanlardan farklı olan ve böylece parlamayı ayrı ayrı kontrol eden fiziksel kamera ayarlarını kullanmamıza izin verir.
Tür “Glare type from camera params” olarak ayarlanmışsa kullanılabilir. Bu seçenekler, görüntüyü oluşturmak için kullanılanlardan farklı olan ve böylece parlamayı ayrı ayrı kontrol eden fiziksel kamera ayarlarını kullanmamıza izin verir.
F-Number: Parlamayı hesaplamak için kullanılan f sayısını
belirler. Daha büyük değerler daha küçük kamera diyaframı ve daha güçlü parlama
efektleri üretir.
Blades: Kamera diyaframının bokeh etkisine sahip olup olmadığını
ve eğer öyleyse köşelerinin kaç tane olduklarını kontrol eder. Bu etki doğrudan
parlamanın "ışınları" sayısını kontrol eder.
Blades Rotation: Bokeh etkisi köşelerinin dönüşünü kontrol eder.
---------
Intensity: Etkinleştirildiğinde, efekt yalnızca sağda belirtilen
sayıdan daha büyük bir değere sahip pikseller etrafında uygular.
Object ID: Etkinleştirildiğinde, efekt yalnızca belirtilen ID'ye(kimliğe)
sahip nesnelere uygulanır.
Material ID: Etkinleştirildiğinde, efekt yalnızca belirtilen ID'ye(kimliğe)
sahip olan malzemelere uygulanır.
Hardware
Accelerated: GPU üzerindeki lens
efektlerini hesaplamak için etkinleştirilir. Birden fazla cihaz mevcut olduğunda,
V-Ray mevcut en iyi olana öncelik verir.
---------
Update Control
Efektlerdeki değişikliklerin
nasıl güncelleneceğini kontrol eder.
Hardware Accelerated: GPU üzerindeki lens efektlerini hesaplamak için etkinleştirilir. Birden fazla cihaz mevcut olduğunda, V-Ray mevcut en iyi olana öncelik verir.
Hardware Accelerated: GPU üzerindeki lens efektlerini hesaplamak için etkinleştirilir. Birden fazla cihaz mevcut olduğunda, V-Ray mevcut en iyi olana öncelik verir.
Interactive: Etkinleştirildiğinde, efektler otomatik olarak
yeniden hesaplanır ve seçenek her değiştirildiğinde görüntüye uygulanır.
Update effects: Efektlerinin yeniden hesaplanmasını, kullanıcı
istediği zaman yapar.
---------
Not: Kanallar, adlarını tek bir “.vrimg” veya “.exr”
dosyasına kaydederken VFB'de gösterildiği gibi kaydeder.( “Frame buffer/V-Ray
raw image file” veya render penceresindeki(Save
all image channels to single file) dosyası ile kaydederken.
VFB düğmesini kullandığınızda
dosyalara aynı kanal adları eklenir. Dosyaları ayırmak için tüm görüntü
kanallarını kaydedin.
-----------------------------
VFB Kısayolları
Fare kısayolları
Ctrl+Sol= Yaklaş
Ctrl+Sağ= Uzaklaş
Fare tekerleği=
Yaklaş/Uzaklaş
Fare Çift Sol= Görüntü %100
Fare Sağ tuş= Basılı
tutulunca ilgili piksel hakkında bilgi verir
Klavye kısayolları
(+)= Yaklaş
(-)= Uzaklaş
(*)= Görüntü %100
Ok tuşları= Yaklaştırma uygulandığında
görüntüyü sağa-sola, aşağı-yukarı taşır.
1-9= ilk dokuz görüntüyü VFB
geçmişinden yükler.
Page Up/Page Down= Eklenmiş
render öğeleri arasında geçiş yapar.
Ctrl+C= VFB görüntüsü Windows
panosuna kopyalanır; görüntü tam olarak ekranda göründüğü gibi kopyalanır.
(yani sRGB / LUT / OCIO vb. düzeltmeleri uygulanır) VFB görüntüsü
yakınlaştırılmış/uzaklaştırılmış olsa bile, tam çözünürlüklü görüntü panoya
kopyalanır.
-----------------------------
Arka plan rengini
değiştirme
VFB'nin arka plan rengini
değiştirmek için, arka plan üzerinde sağ tıklanır ve açılan menüden
seçeneklerden biri seçilir.
-----------------------------
VFB IPR
Seçenekleri
Real Zoom: Etkinleştirildiğinde, renderde görüntünün piksellerinin yakınlaştırılmasında kaydırma işlemi çalışmaz ancak işlenen geometriden daha yakın veya daha fazla hareket eder.
View Navigation: Bir kamera görüntüsü gerektirir. Render açısını
görünüm yerine VFB'deki görüntüden ayarlar.
VFB penceresinin oluşturma
alanına tıklayın ve sürükleyin.
Pause/Resume: Renderi duraklat/devam ettir.
Re-initialize: Yeniden oluşturmayı başlat.
Select object: VFB render alanında, tıklayarak sahnedeki nesneler
doğrudan seçilir.
Get object
material: Render edilen nesneden bir
malzeme seçer. Sadece VFB render alanında o nesneyi tıklamanız yeterlidir ve
malzeme düzenleyici onunla açılır.
Set focus distance: Alan Derinliği efektinin hedef mesafesini, VFB render
alanında tıklanan yere ayarlar.
Pixel info: Standart V-Ray VFB piksel bilgi penceresini açar.
Not: Bu eylemler için Geri Al kısa yolu(Ctrl + Z) VFB
penceresinde çalışmaz. Sadece odak 3ds Max pencerelerinde olduğunda çalışır.
-----------------------------
Not: V-Ray VFB'yi çıkışınız olarak seçseniz bile, “3ds Max
Rendered Frame Window” arka planda hala oluşturulur ve bu nedenle ek bellek
alır.
Bu hafızayı azaltmak
isterseniz, “Render Setup/Frame buffer/ Get resolution from MAX” seçeneğini
kapatmanız “Common/Output Size” bölümünden 3ds Мax çözünürlüğünü 100x100 gibi
düşük bir değere ayarlamanız ve daha sonra “Render Setup/Frame buffer”
bölümünden gerçek çıkış çözünürlüğünüzü belirlemeniz gerekir.
Ya da “Common/Render Output”
bölümünden Rendered Frame Window seçeneğini devre dışı bırakıp toptan kapatın.
Not: Lens Efektleri veya VRayDenoiser render ögesi
etkinleştirilirse, RGB Renk kanalı “RGB_color” adıyla kaydedilir ve efektler
VFB'den tüm kanalları kaydederken effectsResult kanalı olarak kaydedilir.
******
Not: Fotoğrafların bazısı Vray resmi internet sitesinden bazıları da internetten alınmıştır. Tamamı ücretsizdir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder