V-Ray Frame Buffer

V-Ray Kare(görüntü) Koruma


Oluşturma(render) işleminin görüntülendiği penceredir.

Oluşturulan tüm render elamanları arasında geçiş yapar.
Resmi tam 32 bit kayan nokta biçiminde tutar.
İşlenen görüntüde Renk Düzeltmeleri gerçekleştirir.
Kovaların(bucket) oluşturulduğu sırayı seçmenizi sağlar.
Yakın zamanda oluşturulmuş görüntülerin bir listesini saklayabilir ve aralarında geçiş yapabilir veya bunları karşılaştırabilirsiniz.
İşlenen görüntüye basit Lens Efektleri uygular.
VFB penceresi V-Ray GPU ve V-Ray IPR ile yeniden boyutlandırıldığında render çözünürlüğünü otomatik olarak ayarlar.
-------------------
“Render Setup/V-Ray/Frame buffer/Enable built-in frame buffer” ile render penceresi olarak belirlenir.
“Show last VFB” ile son alınan render görüntüsü tekrar yüklenir.
Vray araç çubuğundan “Last VFB” buton’u ile bu pencereye ulaşılır.

 -------------------

Bu açılır menü, sahne için oluşturulan render öğelerine erişim sağlar. Seçilen render elemanı VFB'de görüntülenir.

Varsayılan olarak, RGB rengi ve Alfa render öğeleri kullanılabilir. Sahneye eklenen tüm ek oluşturma ögeleri de açılır listede görünecektir.
-------------------
 Seçili olan renk kanalını ve önizleme modunu ayarlar. Düğmelerin yardımıyla kanallar seçilir. İşlenen resim tek renkli mod’da da görüntülenebilir.
 RGB Düğmesi varsayılan kanalı varsayılan olarak RGB rengine geçirir. VRayDenoiser veya Lens Efektleri gibi efektler uygulandığında, düğme effects Result kanalı ve RGB renk kanalı arasında geçiş yapar.
-------------------
 Mevcut kanalı bir görüntü dosyası format'ına kaydeder.

 Tüm resim kanallarını ayrı dosyalara kaydet: Tüm render elemanlarını ayrı dosyalara kaydeder.

 Tüm görüntü kanallarını tek dosyaya kaydet: Resmi tek bir dosyaya kaydeder. Çok kanallı bir dosya kullanılırsa (“.exr” “.vrimg”) tüm render ögeleri aynı dosyaya kaydedilir.

 Önizlenecek bir görüntü dosyasını açar.

 Mevcut kanalı panoya kopyalar.

 Frame buffer içeriğini temizler. Bazen yeni bir işlem başlatırken önceki görüntü ile karışıklığı önlemek için yardımcı olur.

 Geçerli V-Ray render penceresinin kopyasını oluşturur. Bu işlem render sırasında da yapılabilir. İki veya daha fazla render çıktısı kontrol edilebilir.

 Seçildiğinde fare ile işaret edilen alanları render yapar.

 Render bölgeleri oluşturur.(mesela bir malzemenin parlaklık ayarını değiştirdiniz ve sadece o bölgede durumu kontrol etmek istiyorsunuz.)

 VFB'yi Pdplayer'a bağlar.

 IPR'yi başlatır

 Etkileşimli render’i(oluşturma) yeniler.

 Geçerli oluşturma(render) işlemini durdurur.

 Son oluşturma işlemini tekrarlar.(render yapar)
-------------------
 Alınan render için bazı renk düzeltmelerinin yapılmasını sağlayan Renk Düzeltmeleri(Color Corrections) penceresini açar.
 VFB'de renk kırpma işlemini yapar. Sol tıklanınca View Clamped color(kırpılmış rengi görüntüle) ve Force color clamping(rengi kırp) seçenekleri belirir.
 VFB’de sağ tıklatıldığında piksel hakkında bilgi verecek olan bilgi penceresini kalıcı olarak açar. Piksellerin konumu ve rengi hakkında bilgi verir. Bu ayarı açmadan bir pikselin üzerine sağ tıklarsanız, sadece basılı tuttuğunuz sürece bilgi iletişim kutusunu görürsünüz.

 Beyaz dengesi renk düzeltmesini etkinleştirir.

 Ton/Doygunluk/Açıklık renk düzeltmelerini etkinleştirir.

 Renk dengesi renk düzeltmelerini etkinleştirir.

 Düzeyler renk düzeltmelerini etkinleştirir.

 Eğriler renk düzeltmelerini etkinleştirir.

 Pozlama düzeltmelerini etkinleştirir.

 Arka plan görüntüsünün kullanılmasını sağlar.

 Resmi sRGB renk aralığında görüntüler. SRGB ve ICC arasında geçiş yapmak için farenin sol düğmesini basılı tutun.

 Renk Düzeltme ayarlarında yüklenen “Look Up” tablosunun etkisini etkinleştirir ve devre dışı bırakır. LUT ve OCIO renk düzeltmeleri arasında seçim yapmak için basılı tutun.

 VFB geçmişi penceresini gösterir. Takmak veya çıkarmak için sağ tıklayın.

 En-boy oranını(aspect ratio) görselleştirmeyi açar.

 Stereoskopik ön izlemeyi etkinleştirir veya devre dışı bırakır. Birkaç stereoskopik mod arasında seçim yapmak için farenin sol düğmesini basılı tutun.

 Lens Efektleri kontrollerini açar.

 Mesaj penceresini açar.(hata, uyarı vb.)
-------------------
 VFB'nin altındaki Damga Araçlarını açar.

 Damga ile render görüntüsüne istenen bazı bilgiler eklenebilir.(render süresi, yazı tipi, dosya adı vb.)
 Resme render’de, program sürümü, doya adı, render süresi gibi bilgileri damgalar.

 Farklı türde bilgileri damgalamak için Damga Değişkenleri penceresini açar.

 Damgayı hizalamak için kullanılır. Sol hizalamadan Sağa hizalamaya veya Merkez hizalamaya geçmek için tıklayıp basılı tutun.

 Damgayı resmin üstüne ya da altına taşır. Farenin sol tuşuyla tıklayıp basılı tutulur.

 Damganın yazı tipini, stilini ve boyutunu değiştirmek için Yazı tipi penceresini açar.

 Damga değişken penceresindeki ek bilgiler buraya kopyalanıp damgada gösterilebilir. Başına “%” işareti konmalı ve her bilgi “ | ” işaretiyle birbirinden ayrılmalıdır.
Örnek: % rendertime | % Frame | %Camera
-----------------------------

Color Corrections
Bazı renk düzeltmelerinin yapılmasını sağlayan penceredir. Varsayılan olarak tüm ayarlar kapalıdır.
Bazı düzeltmeler sadece görüntü, ekranda görüntülendiğinde uygulanır ve görüntü diske kaydedildiğinde uygulanmaz. Genellikle sRGB, LUT, OCIO ve ICC renk düzeltmeleri gibi görüntüleme amaçlı düzeltmeler diske kaydedilmez.
Düzeltmeler genellikle, renk düzeltmeleri penceresinde listelendiği sırayla uygulanır.
Tek istisna, her zaman ilk uygulanan beyaz dengesi düzeltmesidir. Diğer bir deyişle, önce beyaz dengesi düzeltmeleri yapılır, ardından pozlama, ton / doygunluk vb. yapılır. LUT, OCIO ve ICC gibi renk düzeltmeleri son olarak uygulanır.
Belirli bir renk düzeltmesini, adının solundaki onay kutusunu kullanarak etkinleştirebilir veya devre dışı bırakabilirsiniz.
Düğmesini kullanarak belirli bir renk düzeltmesi için ayar penceresini genişletebilir ve gizleyebilirsiniz.

Düğmesi ile ayarları sıfırlayabilir, kaydedebilir ya da kaydedilmiş bir ayarı uygulayabilirsiniz.
---------

Globals…:
Renk düzeltme penceresinin tüm ayarlarını daha sonra yeniden kullanmak üzere bir dosyaya kaydedebilirsiniz. Mevcut durumu kaydedip yükleyen bir menü görüntülemek için “Globals…” yazan düğmeye tıklayın.
---------

Exposure(Pozlama)
Görüntüye pozlama ve karşıtlık uygular.
0.0 değerindeki bir pozlama değeri orijinal görüntü parlaklığını kullanır “+1.0” görüntüyü iki kat daha parlak yapar ve “-1.0” görüntüyü iki kat daha karanlık yapar.
Highlight Burn, görüntüdeki parlak noktalara, pozlama seçimlerini uygular.
Pozitif karşıtlık değerleri, görüntü karşıtlığını arttırmak için renkleri orta gri(128) değerinden uzağa iter, negatif değerler renkleri orta griye yakınlaştırır.
---------

White Balance(Beyaz Dengesi)
Görüntüdeki renkleri düzeltir, böylece beyaz olan nesneler, son görüntüde saf beyaz(mavi, sarı, kırmızı, vb. değil) olarak görünür.
---------

Hue/Saturation(Ton/Doygunluk)
Görüntüye ton, doygunluk ve açıklık uygular.
Ton kaydırıcısını hareket ettirmek, görüntü renklerinin genel tonunu değiştirir.(gri renkler bozulmadan kalır)
Düşük Doygunluk değerleri, görüntüyü gri tonlamaya doğru hareket ettirir, daha yüksek değerler renklerin yoğunluklarını artırır.
Yüksek Açıklık değerleri, görüntüye beyaz ekler, düşük değerler, görüntüden beyazı çıkarır.
---------

Color Balance(Renk Dengesi)
Görüntünün genel renk tonunun yanı sıra koyu (gölge), orta ve parlak (vurgu) renklerin tonunu ayarlar.
Tüm görüntünün tüm renklerini etkilemesinin yanı sıra Gölgeler/Orta Tonlar/Parlak noktalar onay kutularının seçilmesiyle sadece seçili alanlara da renk düzenlemesi uygular.
---------

Levels(Düzeyler)
Görüntünün renk dağılımı histogram’ını gösterir ve renkleri yeniden düzenlemek için bir araç içerir.
Düğmeleri, tek tek renk bileşenlerinin dağıtımını gösterir.Düğmesi üç bileşenin tümünü açar.
Yeni kaydırıcılar eklemek için iki sürgü noktasının arasına Ctrl+Sol, kaydırıcıları silmek için Shift+Sol kullanın.
---------

Curve(Eğriler)
Renklerin Bezier eğrisi ile düzenlenmesini sağlar. Görüntüyü parlaklaştırır ya da karartır. Bu bölüm ayrıca Adobe PhotoShop'tan “.acv” eğrisi dosyalarını kaydetmenize ve yüklemenize de izin verir.
Seçmek için bir noktaya tıklayın yada yeni bir nokta eklemek için, “Ctrl+Sol” tuş ile eğriye tıklayın. Noktaları silmek için bunları seçin ve “Del” tuşuna basın veya alternatif olarak “Shift” tuşuna basın veya bir noktaya tıklayın. Bir kerede birden çok nokta seçmek için bir dikdörtgen çizin. Bir noktayı taşımak için seçilen bir noktaya veya onun teğetlerine tıklayın ve sürükleyin. Bir nokta seçildikten sonra, konumunu değiştirmek için sol üstteki giriş koordinatlarını da kullanabilirsiniz.

Bir nokta için ek seçenekler içeren bir içerik menüsü getirmek için bir noktaya sağ tıklayın.
Eğriye sağ tıklanınca İçerik Menüsü adlı bir pencere açılır.
Zoom all: Eğri görünümünü, tüm noktaların görünmesini sağlayacak şekilde büyütür.
Undo/Redo: Yapılan işlemi geri alır veya ileri alır.
Load: Eğri kontrolünü bir dosyadan yükler. İki format mevcuttur: “.bcurve” ve “PhotoShop .acv”
Save: Eğri kontrolünü bir dosyaya kaydeder. İki format mevcuttur: “.bcurve” ve “PhotoShop .acv”
Reset: Yapılan ayarları sıfırlar.
Select internal only: Sadece eğri görünümünde görünen noktaları seçer.
Select all: Tüm noktaları seçer.
Snap to grid: Eğri ızgarasına yapışmayı değiştirir. Etkinleştirildiğinde, hareketli noktalar ızgara noktalarına yapışır.
Not: Bezier Eğrisi: Bilgisayar grafiklerinde kullanılan eğri biçimi. İsmi bu hesaplama yöntemini bulan Fransız matematikçiden gelir.
---------

Background Image(Arka plan resmi)
Bir görüntü yüklemenize ve bu görüntüyü arka plan olarak kullanmanıza izin verir.
Load: Arka plan olarak kullanılacak bir dosyayı yükler.
Clear: Yüklenen dosyayı temizler.
As foreground: Etkinleştirildiğinde, yukarıdaki alana yüklenen görüntü ön plan olarak kullanılır. Bu işlem yüklenen görüntünün renderde en üstte olacağı anlamına gelir ve görüntüyü yalnızca bir alfa kanalı varsa görüntüleyebilir.
Keep image aspect: Renk düzeltme ayarlarından arka plan görüntüsünün nasıl uygulanacağını kontrol eder. Etkinleştirildiğinde, görüntünün en boy oranını koruyarak kareye sığacak şekilde tekdüze ölçeklendirir.
Devre dışı bırakıldığında, kareyi doldurmak için eşit olmayan şekilde ölçeklenir.
---------

LUT
Bu düzeltme, görüntü renklerini bir “IRIDAS .cube LUT(Look-Up Table)” dosyasına göre yeniden oluşturmanıza olanak tanır.
Yalnızca görüntü, render penceresinde görüntülendiğinde uygulanan bir görüntü düzeltmesidir. Görüntü bir dosyaya kaydedildiğinde uygulanmaz.
LUT açılımı ise LookUp Table, Türkçesi ise tabloya ya da çizelgeye bak anlamına gelir. Logaritma tarzında sütun ve satırlardan oluşan, bir dizi matris (MATRIX) kod indeksleme sistemidir. Matematiksel formüle sahip dizilerdir.
Kısaca renklerin daha doğru görüntülenmesini sağlayan profesyonellik isteyen bir işlemdir.(zahmetli bir iştir)
Load: Kullanılacak dosyayı yükler.
Clear: Yüklenen dosyayı temizler.
---------

OCIO(OpenColorIO)
OpenColorIO (OCIO), görsel efektlere ve bilgisayar animasyon'una vurgu yaparak hareketli görüntü üretimine yönelik eksiksiz bir renk yönetimi çözümüdür.
Bu bölüm, bir “.ocio” renk profilinden renk düzeltmelerini görüntüye uygulamanıza olanak tanır. Yalnızca görüntü, render penceresinde görüntülendiğinde uygulanan bir görüntü düzeltmesidir. Görüntü bir dosyaya kaydedildiğinde uygulanmaz.
Load: Kullanılacak dosyayı yükler.
Clear: Yüklenen dosyayı temizler.
Input color space: Görüntünün giriş rengi alanını belirtir; normalde Vray dâhili olarak bu alanda çalıştığı için doğrusal bir renk alanıdır.
Display device: VFB'nin görüntülendiği cihazı belirtir.
View transform: Görüntüleme dönüşümünü belirtir.
---------

ICC
ICC yani International Color Consortium baş harflerinden oluşur. Amacı Dijital Renklerde uluslararası standartlar oluşturmaktır. Baskılarda en iyi renk kalitesine ve doğru renk görünümüne ulaşmak için kullanılır.
Bu bölüm görüntüye bir ICC profili uygulamanıza izin verir, böylece görüntü Adobe PhotoShop ile eşleşir. Yalnızca görüntü, render penceresinde görüntülendiğinde uygulanan bir görüntü düzeltmesidir. Görüntü bir dosyaya kaydedildiğinde uygulanmaz.
Load: Kullanılacak dosyayı yükler.
Clear: Yüklenen dosyayı temizler.
-----------------------------

Render History(Render Geçmişi)
VFB, önceden oluşturulmuş görüntülerin geçmişini tutar ve her birinin Render geçmişindeki bir sayı, küçük resim ve metin ayrıntılarını listeler.
Bu ayara VFB penceresinin altındakisimgesinden erişilebilir.
Geçmişi tutmaya ek olarak, bu özellik, VFB'de iki görüntüyü karşılaştırmalı olarak gösterebilir.
Geçmiş dosyaları, kullanıcı tarafından belirlenen bir klasörde “.vrimg” dosyaları olarak saklanır.
---------
VFB geçmişini etkinleştirir.

Mevcut görüntüyü VFB'de render geçmişine kaydeder. Görüntü, Render geçmişi listesinin en üstünde bulunur.

 Render geçmişinde seçilen görüntüyü VFB'ye yükler.


Seçilen görüntüyü Render geçmişinden kaldırır.

Seçili olan görüntüyü, VFB'deki A / B karşılaştırması için A resmi olarak ayarlar.

VFB'de A / B karşılaştırması için seçili olan görüntüyü B resmi olarak ayarlar.

A ve B resimlerini değiştirir.

Görüntü karşılaştırmasını etkinleştirir veya devre dışı bırakır. Yatay ve dikey karşılaştırma arasında geçiş yapmak için düğmeyi basılı tutun.

İki seçenekli bir menü açar: Geçmiş Ayarları ve Dock Geçmişi.
Geçmiş Ayarları seçenekleri, geçmişin yerini belirlemek ve otomatik kaydetmeyi açmak için bir pencere açar.
Dock Geçmişi seçeneği VFB geçmişini sabitler veya kaldırır.(varsayılan)
---------
Not: 1 ile 9 arasındaki klavye tuşları, geçmişteki ilk 9 görüntü arasında hızla geçiş yapmak için kullanılabilir.
---------
VFB geçmişindeki bir resme sağ tıklamak, bazı yararlı seçenekleri belirten bir açılır menü getirir.
Edit comment: Resme bir metin yorumu eklemenizi sağlar; Yorum "Ayrıntılar" sütununda görünür.(renderde görünmez)
Set A: Görüntüyü, iki görüntüyü karşılaştırırken 'A' görüntüsü olarak ayarlar.
Set B: İki görüntüyü karşılaştırırken görüntüyü 'B' görüntüsü olarak ayarlar.
Load: Seçilen görüntüyü VFB'ye yükler.
Delete: Seçilen görüntüyü geçmişten siler. Görüntü, sistemin Geri Dönüşüm Kutusu'na taşınır ve gerektiğinde buradan geri yüklenebilir.
Load V-Ray Settings: Mevcut render(oluşturma) ayarlarını seçilen görüntüyü oluşturmak için kullanılanlara ayarlar.
Compare V-Ray Settings: Seçilen görüntüyü oluşturmak için kullanılan ayarlar ile Vray işleyicide geçerli olarak ayarlananlar arasındaki farkları içeren bir tablo gösterir.
Image Info: Kamera, Diyafram, FOV, Hedef Mesafesi, V-Ray sürümü, işlem süresi ve VRayOptionRE render öğesinde belirtilen özel nitelikler de dâhil ancak bunlarla sınırlı olmamak kaydıyla, görüntü hakkında ayrıntılı bilgiler içeren bir pencere açar.
Load Color Corrections: Seçilen görüntüye VFB renk düzeltme ayarlarını yükler.
Open Scene: Renderlenen sahneyi görünüm alanında açar. Bu seçenek, sahnenin ilk dosya yolu oluşturulduktan sonra değişmediği sürece çalışır.
Reload History: Geçmiş görüntü listesini yeniden oluşturur. dosyaları farklı 3ds Max sürümlerinde açınca faydalı olur.
---------

Render History settings(Render geçmişi ayarları)
Bu pencere, kullanıcının geçmişi hangi konumda kaydedeceği ve kullanılacak disk alanı miktarı gibi VFB Geçmişi ayarlarını belirtmesine izin verir. Düğmesi ile açılır. Burada ayarlar belirlenmez ise geçmişe görüntü kaydı yapılamaz.
---------
History Directory: Geçmiş görüntülerinin V-Ray Görüntü dosyaları(.vrimg) olarak kaydedileceği konumu belirler.
Maximum Size on Disk (MB): Oluşturma geçmişi görüntüleri için kullanılacak en fazla disk alanı miktarını belirtir. Geçmiş belirtilen miktarı aştığında, en eski görüntüler silinir.
Use Project Path: Etkinleştirildiğinde, geçerli 3ds Max proje dizininde Geçmiş Dizini olarak kullanılacak yeni bir “vfb_history” klasörü oluşturulur.
Auto Save: Etkinleştirildiğinde, render edilen tüm sahneler otomatik olarak kaydedilir.
Completed Renders Only: Etkinleştirildiğinde, sadece tamamlanmış olan renderler otomatik olarak geçmişe kaydedilir.
Auto Load Color Corrections: Etkinleştirildiğinde, hafızadaki görüntüde kaydedilen renk düzeltmeleri otomatik olarak Renk Düzeltmeleri paneline yüklenir.
Clear: Geçmişteki tüm görüntüleri temizler.
Resize VFB on Load Image:  Etkinleştirildiğinde, VFB, yüklenen görüntüye sığacak şekilde otomatik olarak yeniden boyutlandırılır.
-----------------------------

Lens Effects
Parıltı, ışıltı gibi gerçek kameralarda görünen efektleri taklit eder. Etkiler hemen VFB'de görülebilir.Düğmesi ile açılır. 

Lens efektleri uygulandığında, VFB'de effectsResult adında yeni bir kanal oluşturulur. RGB Kanal düğmesi, kullanıcıların effectsResult ve orijinal RGB kanalı arasında kolayca geçiş yapmasına olanak tanır.
---------

Bloom Effect
On: Bloom mercek efektini açar. Bu efekt nesnelerin etrafına ışık haresi oluşturur.
Fill Edges: Etkinleştirildiğinde, piksel görüntüsünü orijinal görüntünün kenarlarının dışına ekler. Bu, kenarlardaki karartmayı ortadan kaldırır.
Mode: Efektin nereye uygulanacağını belirler.
Image only= Sadece son görüntüye uygular.
Image and render element= Hem son görüntüye hem de render elemanlarına uygular.
Render element only= Sadece render elamanlarına uygular.
Weight: Size(boyut) değeri ile birlikte, efektin genişliğini belirler. Bir size(boyut) değeri belirlenmez ise efekt uygulanmaz.
Size: Weight(genişlik) değeri ile birlikte, efektin genişliğini belirler. Bir weight(genişlik) değeri belirlenmez ise efekt uygulanmaz.
Shape: Filtreyi sınırlar. Değer arttıkça sınırlama artar.
---------

Bloom Mask
Efektin görüntüde uygulanacağı yeri kontrol eder.
Intensity: Etkinleştirildiğinde, efekt yalnızca sağda belirtilen sayıdan daha büyük bir değere sahip pikseller etrafında uygular.
Object ID: Etkinleştirildiğinde, efekt yalnızca belirtilen ID'ye(kimliğe) sahip nesnelere uygulanır.
Material ID: Etkinleştirildiğinde, efekt yalnızca belirtilen ID'ye(kimliğe) sahip olan malzemelere uygulanır.
---------

Glare Effect
On: Glare mercek efektini açar. Nesneyi içeriden aydınlanıyormuş gibi gösterir.
Fill Edges: Orijinal görüntünün kenarlarının dışına piksel verileri ekler. Bu, kenarlardaki karartmayı ortadan kaldırır.
Type: Parlamanın nasıl hesaplandığını belirtir. Mümkün değerler:
From image= Efekti görüntüde filtre çekirdeği olarak belirler.
From render camera= Gerekli ayarları kameradan alır ve filtre çekirdeğini otomatik olarak oluşturur.
Glare type from camera params= VRayLensEffects render efektinde belirtilen kamera ayarlarını alır ve otomatik olarak filtre çekirdeğini oluşturur.
Mode: Efektin nereye uygulanacağını belirler.
Image only= Sadece son görüntüye uygular.
Image and render element= Hem son görüntüye hem de render elemanlarına uygular.
Render element only= Sadece render elamanlarına uygular.
Weight: Size(boyut) değeri ile birlikte, efektin genişliğini belirler. Bir size(boyut) değeri belirlenmez ise efekt uygulanmaz.
Size: Weight(genişlik) değeri ile birlikte, efektin genişliğini belirler. Bir weight(genişlik) değeri belirlenmez ise efekt uygulanmaz.
Glare Image: Filtre çekirdeğinin yolunu belirtir. Tür olarak “From Image(Resimden) seçeneği seçiliyse kullanılabilir. 3ds Max kurulumu için V-Ray ile birlikte gelen Filtre üreteci aracını kullanarak filtreler oluşturabilirsiniz.
Turn On Diffraction: Işınların kırılarak yayılmasını sağlar böylece renkli desenler oluşur.
Use Obstacle Image: Engel resmi oluşturur. Engel resmi ile efekte farklı şekiller verilebilir.
---------

Camera Parameters
Tür “Glare type from camera params” olarak ayarlanmışsa kullanılabilir. Bu seçenekler, görüntüyü oluşturmak için kullanılanlardan farklı olan ve böylece parlamayı ayrı ayrı kontrol eden fiziksel kamera ayarlarını kullanmamıza izin verir.
F-Number: Parlamayı hesaplamak için kullanılan f sayısını belirler. Daha büyük değerler daha küçük kamera diyaframı ve daha güçlü parlama efektleri üretir.
Blades: Kamera diyaframının bokeh etkisine sahip olup olmadığını ve eğer öyleyse köşelerinin kaç tane olduklarını kontrol eder. Bu etki doğrudan parlamanın "ışınları" sayısını kontrol eder.
Blades Rotation: Bokeh etkisi köşelerinin dönüşünü kontrol eder.
---------

Glare Mask
Efektin görüntüde uygulanacağı yeri kontrol eder.
Intensity: Etkinleştirildiğinde, efekt yalnızca sağda belirtilen sayıdan daha büyük bir değere sahip pikseller etrafında uygular.
Object ID: Etkinleştirildiğinde, efekt yalnızca belirtilen ID'ye(kimliğe) sahip nesnelere uygulanır.
Material ID: Etkinleştirildiğinde, efekt yalnızca belirtilen ID'ye(kimliğe) sahip olan malzemelere uygulanır.
Hardware Accelerated: GPU üzerindeki lens efektlerini hesaplamak için etkinleştirilir. Birden fazla cihaz mevcut olduğunda, V-Ray mevcut en iyi olana öncelik verir.
---------

Update Control
Efektlerdeki değişikliklerin nasıl güncelleneceğini kontrol eder.
Hardware Accelerated: GPU üzerindeki lens efektlerini hesaplamak için etkinleştirilir. Birden fazla cihaz mevcut olduğunda, V-Ray mevcut en iyi olana öncelik verir.
Interactive: Etkinleştirildiğinde, efektler otomatik olarak yeniden hesaplanır ve seçenek her değiştirildiğinde görüntüye uygulanır.
Update effects: Efektlerinin yeniden hesaplanmasını, kullanıcı istediği zaman yapar.
---------
Not: Kanallar, adlarını tek bir “.vrimg” veya “.exr” dosyasına kaydederken VFB'de gösterildiği gibi kaydeder.( “Frame buffer/V-Ray raw image file” veya render penceresindeki(Save all image channels to single file) dosyası ile kaydederken.
VFB düğmesini kullandığınızda dosyalara aynı kanal adları eklenir. Dosyaları ayırmak için tüm görüntü kanallarını kaydedin.
-----------------------------

VFB Kısayolları
Fare kısayolları
Ctrl+Sol= Yaklaş
Ctrl+Sağ= Uzaklaş
Fare tekerleği= Yaklaş/Uzaklaş
Fare Çift Sol= Görüntü %100
Fare Sağ tuş= Basılı tutulunca ilgili piksel hakkında bilgi verir

Klavye kısayolları
(+)= Yaklaş
(-)= Uzaklaş
(*)= Görüntü %100
Ok tuşları= Yaklaştırma uygulandığında görüntüyü sağa-sola, aşağı-yukarı taşır.
1-9= ilk dokuz görüntüyü VFB geçmişinden yükler.
Page Up/Page Down= Eklenmiş render öğeleri arasında geçiş yapar.
Ctrl+C= VFB görüntüsü Windows panosuna kopyalanır; görüntü tam olarak ekranda göründüğü gibi kopyalanır. (yani sRGB / LUT / OCIO vb. düzeltmeleri uygulanır) VFB görüntüsü yakınlaştırılmış/uzaklaştırılmış olsa bile, tam çözünürlüklü görüntü panoya kopyalanır.
-----------------------------

Arka plan rengini değiştirme
VFB'nin arka plan rengini değiştirmek için, arka plan üzerinde sağ tıklanır ve açılan menüden seçeneklerden biri seçilir.

-----------------------------

VFB IPR Seçenekleri
Vray veya Vray GPU'nun IPR modunu kullanarak VFB ile görüntü oluştururken, işlemin üstüne sağ tıklattığınızda fazladan seçenekler mevcuttur. (işlemin çevresindeki boşluğa tıklamak arka plan rengi seçeneklerini getirecektir)
Real Zoom: Etkinleştirildiğinde, renderde görüntünün piksellerinin yakınlaştırılmasında kaydırma işlemi çalışmaz ancak işlenen geometriden daha yakın veya daha fazla hareket eder.
View Navigation: Bir kamera görüntüsü gerektirir. Render açısını görünüm yerine VFB'deki görüntüden ayarlar.
VFB penceresinin oluşturma alanına tıklayın ve sürükleyin.
Pause/Resume: Renderi duraklat/devam ettir.
Re-initialize: Yeniden oluşturmayı başlat.
Select object: VFB render alanında, tıklayarak sahnedeki nesneler doğrudan seçilir.
Get object material: Render edilen nesneden bir malzeme seçer. Sadece VFB render alanında o nesneyi tıklamanız yeterlidir ve malzeme düzenleyici onunla açılır.
Set focus distance: Alan Derinliği efektinin hedef mesafesini, VFB render alanında tıklanan yere ayarlar.
Pixel info: Standart V-Ray VFB piksel bilgi penceresini açar.
Not: Bu eylemler için Geri Al kısa yolu(Ctrl + Z) VFB penceresinde çalışmaz. Sadece odak 3ds Max pencerelerinde olduğunda çalışır.
-----------------------------
Not: V-Ray VFB'yi çıkışınız olarak seçseniz bile, “3ds Max Rendered Frame Window” arka planda hala oluşturulur ve bu nedenle ek bellek alır.
Bu hafızayı azaltmak isterseniz, “Render Setup/Frame buffer/ Get resolution from MAX” seçeneğini kapatmanız “Common/Output Size” bölümünden 3ds Мax çözünürlüğünü 100x100 gibi düşük bir değere ayarlamanız ve daha sonra “Render Setup/Frame buffer” bölümünden gerçek çıkış çözünürlüğünüzü belirlemeniz gerekir.
Ya da “Common/Render Output” bölümünden Rendered Frame Window seçeneğini devre dışı bırakıp toptan kapatın.
Not: Lens Efektleri veya VRayDenoiser render ögesi etkinleştirilirse, RGB Renk kanalı “RGB_color” adıyla kaydedilir ve efektler VFB'den tüm kanalları kaydederken effectsResult kanalı olarak kaydedilir.
******

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder