VRayLightMtl


VRay Işık Malzemesi

Vray için hazırlanan özel bir malzemedir. Bu malzeme genellikle kendinden aydınlatmalı yüzeyler üretmek için kullanılır. Foton yaymaz ve kostik oluşturmaz. Ayrıca, kendi kendini aydınlatma özellikli Standart 3ds Max malzemeden daha hızlı render etmeye(oluşturma) imkân tanır. Aynı zamanda bir nesneyi gerçek bir ışık kaynağına dönüştürmeyi sağlar. Küçük lambalar, ampuller vb. için kullanılabilir.
Color: Malzemenin kendi kendini aydınlatma rengini belirtir. Buraya bir resim ya da harita atanırsa sahnedeki yansıma yapan nesnelerin yansımaları üzerinde atanmış görüntüyü oluşturur. Kendinden aydınlatma rengi için kullanılacak bir doku haritasını atanabilir.
----------------

Multiplier: Renk için bir çarpan belirtir. Belirtildiyse bu durum doku haritasını etkilemez. Değer arttıkça ışık rengi beyaz olarak görünür.
----------------
Emit light on back side(Arka taraftaki ışığı yaymak): Etkinleştirildiğinde, nesne arkadan da ışık yayar.
----------------
Compensate camera exposure(Kamera pozlamasını dengele): Etkinleştirildiğinde, ışık malzemesinin yoğunluğu, fiziksel kameradan pozlama düzeltmesini telafi etmek için ayarlanır.
----------------
Multiply color by opacity(Saydamlık ile çarpan rengi): Etkinleştirildiğinde, ışık malzemesinin rengi opaklık dokusuyla çarpılır. Aksi takdirde, renk ve opaklık bağımsız olarak hareket eder.
Displace(yerinden çıkarmak, öteleme): Vray Işığı Malzemesine bir yer değiştirme haritası eklemesine izin verir. Kendinden aydınlatma rengi için kullanılacak bir doku haritasını atanabilir.
Çarpan değeri arttıkça atanan doku beyaz görünmeye başlar.
----------------
Direct Illumination(Doğrudan aydınlatma)
VRayLightMtl malzemesi ile nesneleri gerçek direkt mesh ışık kaynaklarına dönüştürür. Etkisi aynı nesne için Mesh modunda bir VRayLight oluşturmaya eşdeğerdir. Bu bölümdeki kontroller kasıtlı olarak basittir; Işık kaynağı üzerinde daha fazla kontrole ihtiyacınız varsa (nesneleri aydınlatmadan hariç tutun, gibi), bunun yerine bir VRayLight kullanmak daha iyidir.
Nesneye atanan tek malzeme VraylightMtl ise bu bölümdeki ayarlar düzgün çalışır. Malzeme Multi/sub-object veya VRayBlendMtl gibi karmaşık bir malzemenin parçasıysa işe yaramaz.(şimdilik)
VRayLightMtl nesnesinin hareket bulanıklığı varsa, doğrudan aydınlatma seçeneği düzgün çalışmaz.(şimdilik)
On: Etkinleştirildiğinde, doğrudan aydınlatma açılır. Bu malzemenin atandığı herhangi bir nesne, VRayLight Mesh ışığına benzer bir ışık kaynağına dönüşür.
Subdivs: Mesh ışığının doğrudan örneklenmesi için kullanılan örnek sayısını kontrol eder.
Düşük değerlerde hesaplama daha hızlı olabilir ancak görüntüde parazit oluşabilir.
Yüksek değerler paraziti azaltır ancak render sürelerini artırır.
Yalnızca “Global DMC/Use local subdivs” açıksa kullanılabilir.
Cutoff: Işık yoğunluğu için, doğrudan aydınlatmanın hesaplanmayacağı bir eşik belirtir. Işıkların etkisini etraflarındaki bir mesafeyle sınırlamak istediğiniz birçok ışık kaynağı olan sahnelerde faydalı olabilir.
Büyük değerler ışıktan daha fazlasını keser; düşük değerler ışık aralığını daha büyük yapar.
0.0 belirtirseniz, ışık tüm yüzeyler için hesaplanacaktır.
----------------
Not: Fotoğraflar Vray resmi internet sitesinden alınmıştır.
******

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder