VRay Işık Malzemesi
Vray için hazırlanan özel bir
malzemedir. Bu malzeme genellikle kendinden aydınlatmalı yüzeyler üretmek için
kullanılır. Foton yaymaz ve kostik oluşturmaz. Ayrıca, kendi kendini aydınlatma
özellikli Standart 3ds Max malzemeden daha hızlı render etmeye(oluşturma) imkân
tanır. Aynı zamanda bir nesneyi gerçek bir ışık kaynağına dönüştürmeyi sağlar.
Küçük lambalar, ampuller vb. için kullanılabilir.
Color: Malzemenin kendi kendini aydınlatma rengini belirtir.
Buraya bir resim ya da harita atanırsa sahnedeki yansıma yapan nesnelerin
yansımaları üzerinde atanmış görüntüyü oluşturur. Kendinden aydınlatma rengi
için kullanılacak bir doku haritasını atanabilir.
----------------
Multiplier: Renk için bir çarpan belirtir. Belirtildiyse bu durum
doku haritasını etkilemez. Değer arttıkça ışık rengi beyaz olarak görünür.
----------------
Emit light on back
side(Arka taraftaki ışığı yaymak): Etkinleştirildiğinde,
nesne arkadan da ışık yayar.
----------------
Compensate camera
exposure(Kamera pozlamasını dengele): Etkinleştirildiğinde,
ışık malzemesinin yoğunluğu, fiziksel kameradan pozlama düzeltmesini telafi
etmek için ayarlanır.
----------------
Multiply color by
opacity(Saydamlık ile çarpan rengi): Etkinleştirildiğinde,
ışık malzemesinin rengi opaklık dokusuyla çarpılır. Aksi takdirde, renk ve
opaklık bağımsız olarak hareket eder.
Displace(yerinden
çıkarmak, öteleme): Vray Işığı
Malzemesine bir yer değiştirme haritası eklemesine izin verir. Kendinden
aydınlatma rengi için kullanılacak bir doku haritasını atanabilir.
Çarpan değeri arttıkça atanan
doku beyaz görünmeye başlar.
----------------
Direct
Illumination(Doğrudan aydınlatma)
VRayLightMtl malzemesi ile
nesneleri gerçek direkt mesh ışık kaynaklarına dönüştürür. Etkisi aynı nesne
için Mesh modunda bir VRayLight oluşturmaya eşdeğerdir. Bu bölümdeki kontroller
kasıtlı olarak basittir; Işık kaynağı üzerinde daha fazla kontrole ihtiyacınız
varsa (nesneleri aydınlatmadan hariç tutun, gibi), bunun yerine bir VRayLight
kullanmak daha iyidir.
Nesneye atanan tek malzeme
VraylightMtl ise bu bölümdeki ayarlar düzgün çalışır. Malzeme Multi/sub-object
veya VRayBlendMtl gibi karmaşık bir malzemenin parçasıysa işe yaramaz.(şimdilik)
VRayLightMtl nesnesinin
hareket bulanıklığı varsa, doğrudan aydınlatma seçeneği düzgün çalışmaz.(şimdilik)
On: Etkinleştirildiğinde, doğrudan aydınlatma açılır. Bu
malzemenin atandığı herhangi bir nesne, VRayLight Mesh ışığına benzer bir ışık
kaynağına dönüşür.
Subdivs: Mesh ışığının doğrudan örneklenmesi için kullanılan
örnek sayısını kontrol eder.
Düşük değerlerde hesaplama
daha hızlı olabilir ancak görüntüde parazit oluşabilir.
Yüksek değerler paraziti
azaltır ancak render sürelerini artırır.
Yalnızca “Global DMC/Use
local subdivs” açıksa kullanılabilir.
Cutoff: Işık yoğunluğu için, doğrudan aydınlatmanın
hesaplanmayacağı bir eşik belirtir. Işıkların etkisini etraflarındaki bir
mesafeyle sınırlamak istediğiniz birçok ışık kaynağı olan sahnelerde faydalı
olabilir.
Büyük değerler ışıktan daha
fazlasını keser; düşük değerler ışık aralığını daha büyük yapar.
0.0 belirtirseniz, ışık tüm
yüzeyler için hesaplanacaktır.
----------------
Not: Fotoğraflar Vray resmi internet sitesinden
alınmıştır.
******
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder