VRayHDRI


 VRay HDRI

VRayHDRI, yüksek dinamik aralıklı görüntüler (HDRI) yüklemek ve bunları çevreye göre haritalamak için kullanılabilir.
Bu doku ayrıca, döşeli OpenEXR ve döşeli TIFF dosyalarını verimli bir şekilde yüklemek için de kullanılabilir. (döşeli TIFF dosyaları genellikle “.tx” veya “.tex” uzantısına sahiptir)
Döşenmiş OpenEXR ve TIFF dosyaları, yalnızca dokuların çeşitli çözünürlüklerde yüklenmesine izin verir. Bu, VRay'ın sadece render için gerekli olan dokuların parçalarını yüklemesine izin verir.
Döşenmiş TIFF dosyaları, 8 bit renk bileşenlerini depolayabilmeleri avantajına sahipken, OpenEXR en az 16 bit renk bileşenlerini depolar. Bu, döşeli 8 bit TIFF dokularının diskte daha küçük olduğu ve oluştururken daha az RAM harcadığı anlamına gelir.
Döşenmiş OpenEXR veya TIFF dokular kullanıldığında, “Global Switches/Filter for GI” açılmalıdır.
Parameters
Bitmap: Bitmap'ın yüklendiği dosya adını belirtir. Şu anda desteklenen formatlar HDR, EXR, PNG, BMP, TGA, SGI, JPG, PIC, TIF, PSD, VRIMG'dir. IFL dosyaları biçiminde görüntü dosya listeleri de desteklenmektedir.
Browse: Bir HDR görüntüsüne göz atmak için bu düğmeye tıklanır.
Reload: Sabit diskten dokuyu yeniden yüklemek için V-Ray'ı zorlar.
Locate: Doku dosyasının bulunduğu klasörü yeni bir Windows Gezgini penceresinde açar.
------------------
Mapping
VRayHDRI dokusunun nasıl haritalandığını belirler.
Mapping type:
Angular= Açısal modda çevre haritalaması.
Cubic= Kübik modda çevre haritalaması.
Spherical= Küresel modda çevre haritalaması.
Mirrored ball= Ayna topu modunda çevre haritalaması.
3ds Max Standard= Eşleme türü Koordinatlar bölümü tarafından belirlenir.
Horiz. rotation: Çevre haritasının sola ve sağa dönüşünü sağlar. Eşleme türü 3ds Max standart olduğunda göz ardı edilir.
Flip horizontally: Çevreyi yatay olarak çevirir. Eşleme türü 3ds Max standart olduğunda göz ardı edilir.
Vert. rotation: Çevre haritasının yukarı ve aşağı dönüşünü sağlar. Eşleme türü 3ds Max standart olduğunda göz ardı edilir.
Flip vertically: Çevreyi dikey olarak çevirir. Eşleme türü 3ds Max standart olduğunda göz ardı edilir.
------------------
Ground Projection(Zemin Projeksiyonu)
Bu kontroller, bir çevre haritasının alt kısmını sanal bir düzlemde "düzleştirmenizi" sağlar. Bu yalnızca bir çevre haritanız olduğunda CG nesnelerini oluşturmak için kullanışlıdır.
Zemin projeksiyonu sadece çevre haritaları için çalışır; Doku kubbe ışığına(dome light) atandığında çalışmaz.
On: Zemin projeksiyonunu etkinleştirir veya devre dışı bırakır.
Position: Çevre haritasının merkezinin yansıtıldığı 3B alanda bir noktanın X, Y ve Z koordinatları.
Radius: Bir yansıtma yarıçapı belirtir. Projeksiyonun "ölçeğini(scale)" kontrol etmek için kullanılabilir.
------------------
Processing
Overall multiplier: Görüntünün genel parlaklığı için bir kontrol. Bu çarpan hem render hem de materyal editörünü etkiler.
Render multiplier: HDRI görüntüsünün parlaklığını yalnızca renderde kontrol eder; Materyal editöründe görüntünün görüntülenmesi üzerinde hiçbir etkisi yoktur.
Interpolation: Görüntünün piksel değerlerinden nasıl ara değerin bulunduğunu belirler.
Bilinear=Görüntü değerleri için bitmap'taki dört pikselden oluşur. Bu, en hızlı metodudur ancak sonuç pürüzsüz değildir. Harita, yer değiştirme(displacement) ya da kabartma(bump) için kullanıldığında yapay dokular üretebilir.
Bicubic=Görüntü değerleri bitmap'te on altı pikselden oluşur. Bu en yavaş yöntemdir, ancak sonuçlar çok fazla bulanıklık olmadan pürüzsüzdür.
Biquadratic= Görüntü değerleri, bitmap'teki dokuz pikselden oluşur. Bu yöntem Bicubic metottan daha hızlıdır ancak görüntüyü çok fazla pürüzsüzleştirebilir.
Default= Metot, standart 3ds Max Bitmap dokusunun davranışına uyacak şekilde bitmap formatına bağlı olarak otomatik olarak seçilir. HDR ve EXR görüntüleri için Bilinear, diğer tüm formatlar için, Bicubic.
------------------
Filtering: V-Ray iç doku filtreleme yöntemini belirtir.
Isotropic= Pyramidal MIP map filtreleme, doku rengini hesaplamak için kullanılır.
Elliptical= Bulanıklık ve taklit eserleri azaltan yüksek kaliteli anisotropic MIP harita doku filtreleme.
------------------
Crop/Place
Bu gruptaki kontroller dokuyu kesmenize veya özel yerleştirme için boyutunu küçültmenize izin verir. Bir dokuyu kırpmak, onu orijinalinden daha küçük bir dikdörtgen alana indirgemek anlamına gelir. Kırpma, doku ölçeğini değiştirmez.
Bir doku yerleştirmek, haritayı ölçeklendirmenizi ve döşemesinin herhangi bir yerine yerleştirmenizi sağlar. Yerleştirme, dokunun ölçeğini değiştirebilir, ancak tüm dokuyu gösterir.
On: Kırpma veya yerleştirme ayarlarını kullanmak için açılır.
Crop: Kırpmayı etkinleştirir.
Place: Yerleştirmeyi sağlar.
U/V: Doku konumunu ayarlar. Görüntünün sol üst köşesinin yerini belirler.
Width/Height: Doku veya kırpma alanının genişliğini ve yüksekliğini ayarlar.
------------------
RGB and Alpha Source
Bu kontroller, elde edilen dokunun renginin ve alfanın nasıl türetildiğini belirler.
RGB output: Doku renginin kaynağını belirtir.
RGB color= Normal doku rengi.
Alpha as gray= Doku rengi, gri tonlamalı renge dönüştürülen alfa kanalıdır.
Intensity as gray= Doku, renklerin yoğunluğuna “(kırmızı + yeşil + mavi)/3” dayalı olarak gri tonlamalı renklere dönüştürülür.
Alpha source: Doku, alfanın nasıl hesaplandığını belirler.
Image alpha= Eğer varsa Bitmap görüntüsünün alfa kanalından ve görüntünün alfa kanalı yoksa 1.0
Intensity= Alfa, bitmap görüntü renklerinin yoğunluğundan alınır, (kırmızı + yeşil + mavi)/3
None (opaque)= Bitmap görüntüsünün alfa kanalı dikkate alınmaz ve VRayHDRI dokusu alfa için her zaman 1.0 değerini döndürür.
Mono output: Değişen noktalı bir doku olarak kullanıldığında dokunun değerini belirler.
RGB intensity= Mono çıkışı bitmap renk yoğunluğundan alınır (kırmızı + yeşil + mavi)/3
Alpha= Mono çıkış, bitmap alfadan alınır.
------------------
Color Space
Type: .hdr görüntüsünün renk uzayını belirtir, böylece görüntüyü doğrusal bir renk alanında yapmak için ters eğri uygulanabilir.
None= Düzeltme uygulanmaz.
Inverse gamma= Renk alanı “Inverse Gamma” ayarlarıyla kontrol edilir.
sRGB= .hdr görüntüsü sRGB renk alanındadır.
From 3ds Max= Gama, 3ds Max tarafından kontrol edilir.( customize / preferences / Gamma and LUT / Input Gamma)
Inverse gamma: Görüntü için gama düzeltme değeri.
Ör: bitmap 2,2 gama düzeltmeyle diske kaydedilmişse, bu düzeltme işleminin kaldırılması için 0,4545 değerinin girilmesi gerekir.
------------------
UDIM/UVTILE preview in material editor
Bu seçenekler, UDIM veya UVTILE doku döşeme yöntemleri kullanıldığında malzeme önizlemesinde malzemeyi oluşturmak için hangi UV(yatay-dikey) döşeme kullanılacağını belirler.
------------------
Time
Bu seçenekler animasyonlu dokuları kontrol etmenizi sağlar.
Start Frame: Doku animasyonunun başlangıcını belirtir. Burada belirtilen çerçeve numarası sahne animasyonunun ilk karesinde oynatılacaktır.
Playback Rate: Gerçek animasyon hızının kesiri olarak dokunun animasyon hızını kontrol eder.
1 değeri, doku animasyonunun normal hızda çalışacağı anlamına gelir.
2 değeri, doku animasyonunun sahne animasyonundan iki kat daha hızlı çalışacağı anlamına gelir.
End Condition: Bu seçenek, hareketli dokunun son karesine ulaşıldığında neler olacağını kontrol etmenizi sağlar.
Loop= Animasyon, Başlangıç Çerçevesi seçeneğinde belirtilen kareden başlayacaktır.
Ping-pong= Animasyon, Başlangıç Çerçevesi seçeneğinde belirtilen kareye ulaşıncaya kadar geriye doğru oynatılır ve ardından tekrar oynatılır.
Hold= Animasyon son karede duracak ve sahne animasyonunun sonuna kadar gösterilecektir.
------------------
Coordinates
Standart 3ds Max Bitmap dokusunda bulunan, normal 3ds Max haritalama ayarlarıdır.
------------------
Bitmap to VRayHDRI converter
V-Ray, standart 3ds Max Bitmap dokularını VRayHDRI dokularına dönüştürmek için bir MaxScript aracı içerir.
Ayrıca, doku dosyalarını döşemeli OpenEXR dosyalarına otomatik olarak dönüştürme seçeneğini de içerir.
Convert bitmaps to tiled EXR: Etkinleştirildiğinde, dönüştürücü komut dosyası, EXR olmayan dokuları döşemeli OpenEXR formatına dönüştürmek için otomatik olarak V-Ray'ın “Image to Tiled Multiresolution EXR Converter” aracını çağırır. Daha sonra, sahne içindeki tüm Bitmap haritaları VRayHDRI haritalarıyla değiştirilecektir.
Seçenek devre dışı bırakılmışsa, orijinal bitmap dosyaları VRayHDRI haritalarıyla birlikte kullanılacaktır.
Convert All scene Objects' Bitmap texmaps to VRayHDRI texmap: Devre dışı bırakıldığında, araç, bitmap'leri malzeme, değiştirici, çevre ve Render kurulumunda bulunan VRayHDRI'ye dönüştürecektir. Etkinleştirildiğinde, Kameralar, Işıklar ve V-Ray geometrilerinde bulunan tüm Bitmap haritalarını (ve ForestPro ve Ornatrix gibi bazı 3. parti geometrileri) VRayHDRI haritalarına da dönüştürür.
------------------
******
Fotoğraflar V-ray resmi internet sitesinden alınmıştır.
******

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder