VRay HDRI
VRayHDRI, yüksek dinamik
aralıklı görüntüler (HDRI) yüklemek ve bunları çevreye göre haritalamak için
kullanılabilir.
Bu doku ayrıca, döşeli
OpenEXR ve döşeli TIFF dosyalarını verimli bir şekilde yüklemek için de
kullanılabilir. (döşeli TIFF dosyaları genellikle “.tx” veya “.tex” uzantısına
sahiptir)
Döşenmiş OpenEXR ve TIFF
dosyaları, yalnızca dokuların çeşitli çözünürlüklerde yüklenmesine izin verir.
Bu, VRay'ın sadece render için gerekli olan dokuların parçalarını yüklemesine
izin verir.
Döşenmiş TIFF dosyaları, 8
bit renk bileşenlerini depolayabilmeleri avantajına sahipken, OpenEXR en az 16
bit renk bileşenlerini depolar. Bu, döşeli 8 bit TIFF dokularının diskte daha
küçük olduğu ve oluştururken daha az RAM harcadığı anlamına gelir.
Döşenmiş OpenEXR veya TIFF
dokular kullanıldığında, “Global Switches/Filter for GI” açılmalıdır.
Parameters
Bitmap: Bitmap'ın yüklendiği dosya adını belirtir. Şu anda
desteklenen formatlar HDR, EXR, PNG, BMP, TGA, SGI, JPG, PIC, TIF, PSD,
VRIMG'dir. IFL dosyaları biçiminde görüntü dosya listeleri de
desteklenmektedir.
Browse: Bir HDR görüntüsüne göz atmak için bu düğmeye
tıklanır.
Reload: Sabit diskten dokuyu yeniden yüklemek için V-Ray'ı
zorlar.
Locate: Doku dosyasının bulunduğu klasörü yeni bir Windows
Gezgini penceresinde açar.
------------------
Mapping
VRayHDRI
dokusunun nasıl haritalandığını belirler.
Mapping type:
Angular= Açısal modda çevre
haritalaması.
Cubic= Kübik modda çevre
haritalaması.
Spherical= Küresel modda çevre
haritalaması.
Mirrored ball= Ayna topu modunda çevre
haritalaması.
3ds Max Standard= Eşleme türü Koordinatlar
bölümü tarafından belirlenir.
Horiz. rotation: Çevre haritasının sola ve sağa dönüşünü
sağlar. Eşleme türü 3ds Max standart olduğunda göz ardı edilir.
Flip horizontally: Çevreyi yatay olarak
çevirir. Eşleme türü 3ds Max standart olduğunda göz ardı edilir.
Vert. rotation: Çevre haritasının yukarı ve aşağı
dönüşünü sağlar. Eşleme türü 3ds Max standart olduğunda göz ardı edilir.
Flip vertically: Çevreyi dikey olarak çevirir. Eşleme türü
3ds Max standart olduğunda göz ardı edilir.
------------------
Ground
Projection(Zemin Projeksiyonu)
Bu kontroller,
bir çevre haritasının alt kısmını sanal bir düzlemde
"düzleştirmenizi" sağlar. Bu yalnızca bir çevre haritanız olduğunda
CG nesnelerini oluşturmak için kullanışlıdır.
Zemin
projeksiyonu sadece çevre haritaları için çalışır; Doku kubbe ışığına(dome
light) atandığında çalışmaz.
On: Zemin projeksiyonunu etkinleştirir veya
devre dışı bırakır.
Position: Çevre haritasının merkezinin yansıtıldığı
3B alanda bir noktanın X, Y ve Z koordinatları.
Radius: Bir yansıtma yarıçapı belirtir.
Projeksiyonun "ölçeğini(scale)" kontrol etmek için kullanılabilir.
------------------
Processing
Overall
multiplier: Görüntünün genel
parlaklığı için bir kontrol. Bu çarpan hem render hem de materyal editörünü
etkiler.
Render multiplier: HDRI görüntüsünün parlaklığını yalnızca renderde
kontrol eder; Materyal editöründe görüntünün görüntülenmesi üzerinde hiçbir
etkisi yoktur.
Interpolation: Görüntünün piksel
değerlerinden nasıl ara değerin bulunduğunu belirler.
Bilinear=Görüntü değerleri için bitmap'taki dört
pikselden oluşur. Bu, en hızlı metodudur ancak sonuç pürüzsüz değildir. Harita, yer değiştirme(displacement) ya da kabartma(bump)
için kullanıldığında yapay dokular üretebilir.
Bicubic=Görüntü değerleri bitmap'te on altı pikselden
oluşur. Bu en yavaş yöntemdir, ancak sonuçlar çok fazla bulanıklık olmadan
pürüzsüzdür.
Biquadratic= Görüntü değerleri, bitmap'teki dokuz
pikselden oluşur. Bu yöntem Bicubic metottan daha hızlıdır ancak görüntüyü çok fazla
pürüzsüzleştirebilir.
Default= Metot, standart 3ds Max Bitmap dokusunun davranışına uyacak şekilde
bitmap formatına bağlı olarak otomatik olarak seçilir. HDR ve EXR görüntüleri için Bilinear, diğer
tüm formatlar için, Bicubic.
------------------
Filtering: V-Ray iç doku filtreleme
yöntemini belirtir.
Isotropic= Pyramidal MIP map
filtreleme, doku rengini hesaplamak için kullanılır.
Elliptical= Bulanıklık ve taklit eserleri azaltan
yüksek kaliteli anisotropic MIP harita doku filtreleme.
------------------
Crop/Place
Bu gruptaki
kontroller dokuyu kesmenize veya özel yerleştirme için boyutunu küçültmenize
izin verir. Bir
dokuyu kırpmak, onu orijinalinden daha küçük bir dikdörtgen alana indirgemek
anlamına gelir. Kırpma, doku ölçeğini değiştirmez.
Bir doku
yerleştirmek, haritayı ölçeklendirmenizi ve döşemesinin herhangi bir yerine
yerleştirmenizi sağlar. Yerleştirme, dokunun ölçeğini değiştirebilir, ancak tüm
dokuyu gösterir.
On: Kırpma veya yerleştirme ayarlarını
kullanmak için açılır.
Crop: Kırpmayı etkinleştirir.
Place: Yerleştirmeyi sağlar.
U/V: Doku konumunu ayarlar. Görüntünün sol üst
köşesinin yerini belirler.
Width/Height: Doku veya kırpma alanının genişliğini ve
yüksekliğini ayarlar.
------------------
RGB and Alpha
Source
Bu kontroller,
elde edilen dokunun renginin ve alfanın nasıl türetildiğini belirler.
RGB output: Doku renginin kaynağını
belirtir.
RGB color= Normal doku rengi.
Alpha as gray= Doku rengi, gri tonlamalı renge
dönüştürülen alfa kanalıdır.
Intensity as gray= Doku, renklerin yoğunluğuna “(kırmızı +
yeşil + mavi)/3” dayalı olarak gri tonlamalı renklere dönüştürülür.
Alpha source: Doku, alfanın nasıl
hesaplandığını belirler.
Image alpha= Eğer varsa Bitmap görüntüsünün alfa
kanalından ve görüntünün alfa kanalı yoksa 1.0
Intensity= Alfa, bitmap görüntü renklerinin
yoğunluğundan alınır, (kırmızı + yeşil + mavi)/3
None (opaque)= Bitmap görüntüsünün alfa kanalı dikkate
alınmaz ve VRayHDRI dokusu alfa için her zaman 1.0 değerini döndürür.
Mono output: Değişen noktalı bir doku olarak
kullanıldığında dokunun değerini belirler.
RGB intensity= Mono çıkışı bitmap renk yoğunluğundan alınır
(kırmızı + yeşil + mavi)/3
Alpha= Mono çıkış, bitmap alfadan alınır.
------------------
Color Space
Type: .hdr görüntüsünün renk
uzayını belirtir, böylece görüntüyü doğrusal bir renk alanında yapmak için ters
eğri uygulanabilir.
None= Düzeltme uygulanmaz.
Inverse gamma= Renk alanı “Inverse Gamma” ayarlarıyla
kontrol edilir.
sRGB= .hdr görüntüsü sRGB renk alanındadır.
From 3ds Max= Gama, 3ds Max tarafından kontrol edilir.(
customize / preferences / Gamma and LUT / Input Gamma)
Inverse gamma: Görüntü için gama düzeltme değeri.
Ör: bitmap 2,2 gama düzeltmeyle
diske kaydedilmişse, bu düzeltme işleminin kaldırılması için 0,4545 değerinin
girilmesi gerekir.
------------------
UDIM/UVTILE
preview in material editor
Bu seçenekler,
UDIM veya UVTILE doku döşeme yöntemleri kullanıldığında malzeme önizlemesinde
malzemeyi oluşturmak için hangi UV(yatay-dikey) döşeme kullanılacağını
belirler.
------------------
Time
Bu seçenekler
animasyonlu dokuları kontrol etmenizi sağlar.
Start Frame: Doku animasyonunun
başlangıcını belirtir. Burada belirtilen
çerçeve numarası sahne animasyonunun ilk karesinde oynatılacaktır.
Playback Rate: Gerçek animasyon hızının kesiri olarak
dokunun animasyon hızını kontrol eder.
1 değeri, doku
animasyonunun normal hızda çalışacağı anlamına gelir.
2 değeri, doku
animasyonunun sahne animasyonundan iki kat daha hızlı çalışacağı anlamına
gelir.
End Condition: Bu seçenek, hareketli
dokunun son karesine ulaşıldığında neler olacağını kontrol etmenizi sağlar.
Loop= Animasyon, Başlangıç Çerçevesi seçeneğinde
belirtilen kareden başlayacaktır.
Ping-pong= Animasyon, Başlangıç Çerçevesi
seçeneğinde belirtilen kareye ulaşıncaya kadar geriye doğru oynatılır ve
ardından tekrar oynatılır.
Hold= Animasyon son karede duracak ve sahne
animasyonunun sonuna kadar gösterilecektir.
------------------
Coordinates
Standart 3ds Max
Bitmap dokusunda bulunan, normal 3ds Max haritalama ayarlarıdır.
------------------
Bitmap to VRayHDRI
converter
V-Ray, standart
3ds Max Bitmap dokularını VRayHDRI dokularına dönüştürmek için bir MaxScript
aracı içerir.
Ayrıca, doku
dosyalarını döşemeli OpenEXR dosyalarına otomatik olarak dönüştürme seçeneğini
de içerir.
Convert bitmaps to
tiled EXR: Etkinleştirildiğinde,
dönüştürücü komut dosyası, EXR olmayan dokuları döşemeli OpenEXR formatına
dönüştürmek için otomatik olarak V-Ray'ın “Image to Tiled Multiresolution EXR
Converter” aracını çağırır. Daha sonra, sahne içindeki tüm Bitmap haritaları VRayHDRI
haritalarıyla değiştirilecektir.
Seçenek devre
dışı bırakılmışsa, orijinal bitmap dosyaları VRayHDRI haritalarıyla birlikte
kullanılacaktır.
Convert All scene
Objects' Bitmap texmaps to VRayHDRI texmap: Devre dışı bırakıldığında, araç, bitmap'leri malzeme,
değiştirici, çevre ve Render kurulumunda bulunan VRayHDRI'ye dönüştürecektir. Etkinleştirildiğinde,
Kameralar, Işıklar ve V-Ray geometrilerinde bulunan tüm Bitmap haritalarını (ve
ForestPro ve Ornatrix gibi bazı 3. parti geometrileri) VRayHDRI haritalarına da
dönüştürür.
------------------
******
Not: Fotoğrafların bazısı Vray resmi internet sitesinden bazıları da internetten alınmıştır. Tamamı ücretsizdir.
******
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder