VRayEdgesTex


 VRay Çizgi Dokusu

Nesnelerin üzerindeki çizgileri(edge) renderde görünür kılar. Max’ın diğer özellikleriyle oluşturulamayan ilginç etkiler oluşturulabilir. Bump bölümünde kullanılırsa belirlenen yarıçap değerinde köşelerde yumuşatma yapar.
Color
Color: Çizgi rengini belirler.
Hidden edges: Etkinleştirildiğinde, nesne üzerindeki -normalde- görünmez olan çizgileri(çapraz) görünür kılar.
----------------
World width: Dünya birimlerinde(cm,mm) çizgilerin genişliğini belirtir.
Pixel width: Piksel cinsinden çizgilerin genişliğini belirtir.
----------------
Rounded corners
Radius: Doku bir kabartma haritası olarak kullanıldığında köşeleri yumuşatmak için yarıçapı belirtir. Bu değer her zaman dünya birimlerinde ifade edilir.
----------------
Consider same object only(aynı nesne olarak düşün): Seçili olduğunda, yalnızca haritanın uygulandığı nesnenin kenarları yumuşatılır.
Seçili olmadığında nesne, sahnede başka nesneler ile kesişiyorsa kesişim yerleri de yumuşatılır.
----------------
Corners: kesişen kenarların hangilerine yumuşatma uygulanacağını seçer.
Convex & concave= Dışbükey ve içbükey kenarlara uygulanır.
Convex only= Sadece dışbükey kenarlara uygulanır.
Concave only= Sadece içbükey kenarlara uygulanır.
----------------
Not: Parlak malzemelerin Bump Map’ı olarak kullanıldığında, yumuşatılmış bölgelerde çizgiler koyu renkte oluşuyorsa bunu önlemek için BRDF modu olarak “Phong” seçilmelidir.
******
Fotoğraflar V-Ray resmi internet sitesinden alınmıştır.
******

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder