3Ds MAX - EV MODELLEME 7. BÖLÜM; KAPLAMA ATAMA


7. BÖLÜM; KAPLAMA ATAMA


Yedinci bölümde modelimizi kaplamaya başlayalım artık.

İlk olarak yollara asfalt kaplaması yapalım. Bunun için Material editor penceresinin boş bir slot'una  Multi/Sub-Object malzemeyi atayalım. İki slot açalım ve Slot'lara Arc & Design malzemeyi atayalım.
Multi/Sub-Object ile bir modelin yüzeylerine verdiğimiz Material ID(Malzeme Numarası)  ile istediğimiz sayıda malzeme atayabiliriz. Material Editor'deki kullanabileceğimiz slot sayısı 24'tür. Bu sınırlamayı Multi/Sub-Object ile aşabiliriz.



Arch & Design malzemenin içine girelim ve Templates kısmından "Rough Concrete" hazır şablonunu atayalım.



Mental Ray'ın hazır beton kaplaması atandı ancak bunu değiştireceğiz. Difuse bölümünde bulunan Color yanındaki (alt resimde gösterilen) kısma tıklayalım.



Burası yüzeye atanmış ana malzemenin ayarlarının yapıldığı bölüm. "RGB Multiply" tıklayalım ve açılan panelden Bitmap seçelim.



İstediğimiz asfalt kaplamasını seçelim.



Şimdi Mental Ray'ın atamış olduğu beton kaplamasını istediğimiz kaplama ile değiştirdik. Daha sonra yansıma ve parlaklık ayarlarını düşürelim.



Bump bölümüne atanmış malzemeyi sağ tıklayalım açılan bölümden Clear(temizle) seçip malzemeyi silelim.



Atadığımız asfalt malzemesinin Bump Map'ı olmadığı için yüzeye atadığımız malzemeyi kopyalayacağız.



Bump bölümünde None yazan kısma tekrar sağ tıklayıp Paste(Copy) seçelim.



Daha sonra Bump panelini açalım. Blur(bulanıklık) değerini 0,1 yapalım.



Altta bulunan Output bölümünden "Invert" tikini işaretleyelim. Kaplamamızı Bump olarak kullanabilmek için yüzey rengini ters çevirmemiz gerek bunun için Invert
seçimi açtık.



Daha sonra Fast Glossy Interpolation bölümünden, Interpolation grid density değerini 1(same as rendering) yapalım.



Bump değerini biraz arttırabiliriz.
Asfalt kaplaması için yapacaklarımız şimdilik bu kadar.



Multi/Sub-Object malzemenin ikinci slot'una da Arch & Design malzemeyi atayalım.



Templates kısmından Matte Finish hazır şablonunu seçelim.



Yüzey rengini Beyaz yapalım.



Sahnemize dönelim ve yola hazırladığımız kaplamaları atayalım.
Kaplamalar tam olarak oturmadığı için görüntü berbat ama düzelteceğiz.



Modifier List'ten UVW Map modifier'ini atayalım.



Yüzey (yani yol) bir Plane olduğu için Mapping kısmından seçmemiz gereken "Planar"dır. Length ve Width değerlerini değiştirerek kaplamanın yüzey üzerendeki
yayılmasını düzenleyebiliriz.(benimki alt resimdeki gibi)



Atadığımız asfalt resmine göre çizgiler fazla beyaz gibi göründü gözüme, çizgilerin yüzey rengini biraz gri tonlara doğru değiştirdim.



Asfalt malzemesininin Bump değerini biraz daha arttırmak istiyorum.



Deneme renderinde böyle görünüyor.


Ben bu asfalt modelini beğenmedim.
Başka bir asfalt resmiyle değiştirdim ve ayarlarını alt resimdeki yaptım ve deneme renderinde aşağıdaki gibi görünüyor. Bunu daha çok beğendim.



-------------

Kaldırım kaplamasını yapmaya başlayalım.
Kaldırımın üst yüzeyini seçelim Material ID(Malzeme Numarası)nı 1 yapalım. Yan yüzeylerin numarasını 2 yapalım.



Material Editor penceresinin boş bir slot'una  Multi/Sub-Object malzemeyi atayalım tekrar. 
2 malzeme Slot'u atayalım ve 1 numaralı slot'a üst,  2 numaralı slot'a yan yazalım.



İlk slotta None yazan yere tıklayalım Arch & Design malzemeyi atayalım buraya.



Templates kısmından "Rough Concrete" hazır şablonunu atayalım.



Asfalt'a yaptığımız gibi yüzeye atanmış malzemeyi değiştireceğiz. Difuse bölümünde bulunan Color yanındaki (alt resimde gösterilen) kısma tıklayalım.



Burası yüzeye atanmış ana malzemenin ayarlarının yapıldığı bölüm. 
"RGB Multiply" tıklayalım ve açılan panelden Bitmap seçelim.



İstediğimiz kaldırım kaplamasını seçelim.



Daha sonra yansıma ve parlaklık ayarlarını düşürelim.



Fast Glossy Interpolation bölümünden, Interpolation grid density değerini 1(same as rendering) yapalım.



Bump bölümüne atanmış malzemeyi sağ tıklayalım açılan bölümden Clear(temizle) seçip atanmış hazır malzemeyi silelim.



Sildiğimiz bölüme kaplamamızın Bump'unu atayalım.



Daha sonra Bump panelini açalım. Blur(bulanıklık) değerini 0,01 yapalım.



Üst bölüme atadığımız kaplamayı kopyalayalım



İki numaralı slot'a (Yan) yapıştıralım.
Şimdi, kaldırımın tamamına tek slot ile malzemeyi atayabilirdim ancak kaplamaların daha güzel görünmesi için her yüzeye ayrı ayrı malzeme atamayı  daha doğru buluyorum. Sizler kaldırımın üstüne yüzeyleri ayırmadan kaplama atamak isterseniz Mapping kısmından, kaldırım kutu şeklinde olduğu için, "Box" seçin.



Daha sonra üst yüzeye UVW Map modifier'ini atayalım ve Mapping kısmından Planar seçelim. Length ve Width değerlerini değiştirerek kaplamayı düzenleyelim.
Deneme renderini alarak nasıl göründüğünü kontrol edelim.



Daha sonra yan yüzeye de UVW Map modifier'ini atayalım ve Mapping kısmından Planar seçelim. Length ve Width değerlerini değiştirerek kaplamayı düzenleyelim.
Burada dikkat edin, kaplamanın üst yüzeyindeki desenlerin bitiş noktalarıyla uyumlu bir şekilde düzenlemeye dikkat etmelisiniz.



Bump değerini arttırabilirsiniz. Deneme renderi alarak kontrol edelim.



Kaplama düzgün görünüyorsa, istiyorsanız (daha sonra herhangi bir değşiklik yapmak istemiyorsanız) Modify penceresinde UVW Map üstüne sağ tıklayalım ve
açılan pencereden "Collapse All" seçerek UVW Map ayarlarını Editable Poly'nin içine gömebilirsiniz.



Sahnede bu şekilde görünüyor.


--------------

Bahçe için kaplamalarımızı atayalım şimdi de.
Yine boş bir slot'a Multi/Sub-Object malzemeyi atayalım tekrar.
Bahçe duvarı, kaldırım ve çimler için üç slot atayalım, Material ID'lerini çimler için 1, duvar için 2, bahçedeki kaldırımlar için 3 yapalım. Daha sonra Arh & Design malzemeyi atayalım slotlara.



Çimler içn öncelikle bir toprak kaplaması atamak istiyorum ki çimlerin altından görünerek daha gerçekçi bir görüntü oluştursun. Daha önceki malzemeler gibi kaplamamızı seçelim.



Seçtiğimiz toprak kaplamasını atayalım ve UVW Map modifier'i ile düzenlemeyi yaptıktan sonra isterseniz Collapse All işlemini uygulayın.



Toprak zemin üzerine Çim yerleştirmek istiyorum.
Daha önce yaptığımız gibi ilk önce Import daha sonra Merge seçerek hazır çim modelini içeri aktaralım.



İçeri aktardığımız çim'i "Instance" olarak kopyalayarak yerleştirmeye başlayalım. Tabi sahne biraz ağırlaşacak (polygon sayısı fazla olduğu ve her kopyalamayla  daha da artacağı için) ama görüntü çok daha güzel olacak.



Çoğaltma işlemine devam edelim.


----------

Çimlerle işimiz bitince kaldırım için malzememizi oluşturmaya başlayalım.



Kaldırım için atadığımız Arch&Design malzeme panelini açalım ve yine Rough Concrete hazır şablonunu atayalım.



Atanmış hazır kaplamayı kendimizinkiyle değiştirelim.



Bump'a atanmış kaplamayı da silelim.



Kendi malzememizin Bump'unu atayalım.



Fast Glossy Interpolation bölümünden, Interpolation grid density değerini 1(same as rendering) yapalım.



UVW Map modifier'i ile kaplamamızı düzenleyelim ve deneme renderi alarak durumu kontrol edelim.



Bump değerini uygun görürseniz arttırabilirsiniz.


-------------

Bahçe duvarı için kaplamamızı hazırlayalım şimdi de.



Yine Arch&Design malzeme panelini açalım ve yine Rough Concrete hazır şablonunu atayalım.



Atanmış hazır kaplamayı kendimizinkiyle değiştirelim.



Kendi malzememizin Bump'unu atayalım.



UVW Map modifier'i ile kaplamamızı düzenleyelim ve deneme renderi alarak durumu kontrol edelim.(üst üste aynı işlemleri yaptığımız için her seferinde
aynı şeyleri anlatmak istemiyorum)



Bump değerini arttıralım tekrar deneme renderi alalım.



Son durumda ev bu hale geldi.



Bu bölümü de burada bitirmek istiyorum. Sonraki bölümde kaldığımız yerden devam edeceğim

*************

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder