3ds Max - Tekerlek Jant'ı Nasıl Çizilir?

 Jant Nasıl Çizilir?


Daha önce çizdiğimiz lastiğimizin ortasına bir Tube çiziyoruz. Boyutlarını lastiğin başlangıç noktasını dikkate alarak belirleyelim. Tabi en baştan ölçülü çalışmışsanız o ölçüleri dikkate alacaksınız. Ya da benim yaptığım gibi lastiğe çizdiğimiz Tube’nin kopyasını alıp uygun miktarda küçültebilirsiniz.



Lastiği ekrandan kaldıralım, kalabalık yapmasın. Tube’nin ortasına bir silindir çizelim yüzey sayısını 12 yapalım. Boyutlarını göz kararı belirleyebilirsiniz.



Tube’nin yüzey sayısını da 18 yapalım ve Edit Poly’ye çevirelim. Daha sonra Attach işlemiyle silindiri Tube ile birleştirelim.



Tel görünümüne geçelim (daha rahat görürüz) polygon modunda alt resimdeki gibi karşılıklı iki yüzeyi seçelim.



 Yüzeyler seçiliyken Edeit Polygon kısmından Bridge (köprü) işlemini uygulayacağız. Bu sayede seçtiğimiz iki yüzey birleşmiş olacak.



Yine alttaki resimde olduğu gibi, dıştaki daireden 2, içteki daireden 1 yüzeyi atlayarak daha önce yaptığımız gibi aynı şekilde karşılıklı yüzeyleri seçelim ve Bridge işlemini uygulayalım.



Aynı şekilde devam ederek bütün yüzeyleri birleştiriyoruz.



 Şimdi, Vertex modunda içteki silindirin tüm vertex’lerini seçelim.



 Left pencere görünümünde, Rotate (çevirme) aracıyla, sola doğru uygun gördüğümüz miktarda döndürelim. ( Siz isterseniz sağa doğru çevirebilirsiniz.)



 Front pencereye geçelim. Scale (ölçeklendirme) aracıyla X yönünde Vertex’leri küçültelim. Bu sayede Vertex’leri birbirine yaklaştırmış olacağız.



 Daha sonra Move (Hareket) aracıyla X yönünde taşıyalım. (istediğimiz tarafa doğru)



 Şimdi, Polygon modunda, alt resimdeki gibi dışa bakan yüzeyleri seçelim. (Birini seçip yanındaki yüzeyi Shift basılıyken seçerseniz hepsi seçilir)



Ve X yönünde o yüzeyleri taşıyarak küçültelim. (Move aracıyla)



 Yüzeyler hala seçiliyken Extrude işlemi uygulayacağız. Değeri göz kararı belirleyebilirsiniz. Daha önce yaptığımız lastiğin ölçülerini de dikkate alarak ben 100cm Extrude uyguladım. 3 defa Extrude uygulayacağız. Toplamda 4 tane yüzeyimiz oluşacak.



Şimdi, Jant’ın diğer yüzeyini seçip aynı şekilde 100cm Extrude yapalım. (1 sefer) Son durumda 5 tane yüzey oluşturmuş olduk. 
(Bu arada Modelimizin ismini Jant olarak değiştirin. Ben değiştirmemişim ama siz değiştirin ki daha sonra karışıklık olmasın.)



 Edge moduna geçip alttaki resimdeki içte kalan edge’leri seçelim. (birini seçip Loop’a basarsanız hepsi seçilir.)



Ve Scale ile dıştaki hatta doğru büyüterek bir eğim oluşturalım.



 Şimdi en dışta kalan yüzeyleri seçelim ve Extrude uygulayalım.( ben 30cm yaptım). Alttaki resim.



Edge moduna geçip eğim verdiğimiz çizgileri seçelim. (birini seçip Ring’e basarsanız hepsi seçilir.)



Connect uygulayıp araya bir çizgi oluşturalım.



 Yeni oluşturduğumuz çizgiyi X yönünde içe doğru taşıyalım.



 Ve Scale ile göz kararı büyütelim.



Çizgimiz hala seçili. Şimdi "Chamfer" uygulayalım. Değerleri değiştirmeye gerek yok.



Ortadaki yüzeyi (arka tarafındakini de) seçip Inset uygulayacağız. Ben 40cm’lik bir değeri yeterli buldum.



 Ve bu yüzeyleri silelim.



 Border moduna geçip (Shift ve faremizin sol tuşu basılıyken) X yönünde içe doğru bir yüzey oluşturalım. (Move aracıyla)



Daha sonra Scale aracına geçelim ve bu sefer bir kaç kere küçültme işlemi uygulayalım göz kararı. (Shift ve faremizin sol tuşu basılıyken)



Bu işlemleri jant’ın göbeğine vermek isteğimiz şekli de dikkate alarak devam ettirebiliriz.



Şimdi, jant’ın delik kısımlarında bulunan edge’leri seçelim ( açık olan her bölümdeki kısımdaki bir edge’yi seçip Ring’e basarsanız hepsi seçilir.)



Connect uyguluyoruz. 2 tane çizgi oluşturacağız ve bunların arasını açacağız. Ben 80 değerini yeterli buldum. Alttaki resim.




 Jant’a, MeshSmooth uygulayınca gayet güzel bir görüntü elde ettik. 
Son yaptığımız Connect işlemini yapmasaydık delik olan bölümlerdeki yuvarlama işlemi bu kadar  iyi olmazdı.



 Edge moduna geçelim (MeshSmooth’u kapattık) ve dış yüzeydeki edgeleri alt resimdeki gibi seçelim. (artık biliyoruz; birini seçip Loop dersek hepsi seçilir)



 Ve Scale ile küçültüyoruz. 
(Burada küçültme yaparken dikkat edin çizgiler alt taraftan taşmasın. Çok küçültürseniz model bozulur.)




 Alt resimdeki gibi kesişen kısımlardaki edge’leri seçip Chamfer uygulayacağız. Böylece MeshSmooth sonunda o bölge daha keskin görünecek.



Daha sonra alt resimdeki gibi eğimli kısımlardaki edge’leri seçelim. Bu kısma Connect uygulayacağız.



1 çizgi oluşturup dışarı doğru kaydıracağız. 85 değeri yeterlidir. Böylece MeshSmooth sonunda o bölge daha keskin görünecek.



MeshSmooth uyguladık.



 Son olarak Material Editor’dan Krom malzemesini atayalım Jant’ımıza.


Modelleme işimiz bitmiştir.


 
 RENDER


Bu modellemede dikkat ettiyseniz bir referans resim kullanmadık. Siz internetten indireceğiniz başka jant resimlerini kullanarak modelleme yapabilirsiniz. Teknik pek değişmez.
 Ben, render resmine dikkat ettiyseniz jant'ın bazı bölümlerinin rengini değiştirdim. Dış kısmı Krom kaplama, iç yüzeyler Siyah metal kaplama.


 
*************************



 Daha önce yaptığımız Lastik ile Jantımızı birleştirip yaptığım tekerleğin Render görüntüsünü aşağıda paylaşıyorum. Sizlere fikir vermesi için. 
Böylelikle basit bir şekilde tekerlek yapmış olduk.



Tekerlerk


 *************************

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder