EFFECTS (ETKİLER)
Render için oluşturduğunuz çalışmaya çeşitli efektlerin eklenebileceği bölümdür. Render süresi kullanılan efeklere ve yapılan ayarlara göre artar.
Effects: Eklenmiş efektlerin listelendiği
bölümdür.
Name: Seçili efektin adını gösterir. İstenirse
seçili efekt yeniden adlandırılabilir.
Add: Mevcut render efektlerini gösteren bir
pencere açılır ve listedeki istenen efekt ya da efektler seçilir.
Delete: Listeden ve sahneden seçilen efekti
siler.
Active: Seçilen efektin etkin olup olmadığını
belirler. Varsayılan olarak açıktır. Kapatarak efekti devre dışı
bırakabilirsiniz, efekt silinmez ancak render’de bir etki oluşturmaz.
Move Up: Listede bulunan efekti yukarı taşır.
Move Down: Listede bulunan efekti aşağı taşır.
Merge: Başka çalışmalarınız için hazırlanmış
efektleri mevcut çalışmanıza eklemenize izin verir.
-------------------------------------
Preview
Effects: Efektlerin görüntülenme biçimini
belirler.
All: Tüm efektleri önizlemede gösterir.
Current: Sadece vurgulanan efektleri önizlemede
gösterir.
Interactive: Seçildiğinde efektleri ve yapılan
değişiklikleri “Rendered Frame Window”da etkileşimli olarak gösterir. Seçili
değilken efektlerin etkisi alt tarafta bulunan güncelleme butonlarıyla
belirlenir.
Show Original: Sahneye uygulanmış efektleri görüntülemek
istemiyorsanız bu butona tıklayın.
Update Scene: Efektlerde yapılan herhangi bir
değişiklik için “Rendered Frame Window”u günceller.
Update Effect: Interactive özelliği seçili olmadığında
sahneyi elle günceller. Elle güncelleme yapılmaz ise efektler üzerinde yapılan
değişikliler render’de görünmeyecektir.
Currently Updating: Yapılan güncellemenin hızını gösterir.
-------------------------------------
“Add” butonuna
tıklayınca seçebileceğimiz efektleri gösteren bir pencere açılır.
Bu efektlerden
bazılarını Mental Ray render motorunu kullanılırken seçince alt resimdeki gibi
bir uyarı -Unsupported Render Effects(desteklenmeyen render efekti)- penceresi
açılır.
Bu pencerede
seçilen efektin “Floating-Point(32 bit per channels)” render çıkışı ile uyumlu
olmadığını belirtir. Bu uyarıyı dikkate almayıp işleme devam edebilirsiniz
ancak bazı sorunlar çıkabilir ya da render çıkış ayarını “Integer(16 bit per
channel)” yapabilir ya da render motorunu değiştirebilirsiniz.
(Daha ayrıntılı
bilgi için Bkz. Render Setup/Renderer/Options/Frame Buffer Type)
32 bit’i
destekleyen efektler:
32 bit’i desteklemeyen
efektler:
Hair And Fur
Blur
File Output Brightness and Contrast
Color
Balance
Depth of Field
Lighting Analysis
Image Overlay Film Grain
Lens Effects
Motion Blur
-------------------------------------
Hair And Fur
Bu efekti
kullanabilmek için Modifier List(değiştirici liste)’den Hair and Fur
modifier’inin yüklenmesi gereklidir.
Hair and Fur uzun
bir konu olduğu için burada kısa bir şekilde fazla ayrıntıya girmeden birkaç
önemli noktayı açıklamak istiyorum.
“Hair Rendering
Options” bölümünde saç oluşturma yöntemi seçilebilir.
Buffer, en az düzeyde bellek kullanan yöntemdir;
temel oluşturma yöntemidir, hızlı bir şekilde fazla ayrıntıya girmeden saç
oluşturma işlemini gerçekleştirir. Varsayılan olarak seçilidir.
Geometry, oluşturma işlemini gerçek geometriye
uygun olarak yapar. Biraz daha detaylıdır. Saç oluşturmada Modify panelindeki
Material Parameters(malzeme özelliklerini) kullanmaz, bunun yerine malzemeye
atanmış kaplamaları kullanır.
mr prim, saç oluşturma işlemini Mental Ray render
motoruyla uyumlu bir şekilde gerçekleştirir. Mental ray kullanıyorsanız
seçilmesi gereken yöntem budur.
-------------------------------------
Lens Effects
Bu efekt ile ışık
kaynakları etrafında -kamerada bakarken- oluşan etkiler taklit edilebilir. Bu
konu hakkında detaylı bilgi için Bkz. mr Area Omni ve mr Area Spot.
Yedi tane özel
efekt bu başlık altında kullanılabilir.
Bunlar; Glow,
Ring, Ray, Auto Secondary, Manual Secondary, Star, Streak efektleridir.
Detaylı bilgi
için Bkz. Bkz. mr Area Omni ve mr Area Spot ve Autodesk internet sitesi.
-------------------------------------
Blur
Üç farklı
yöntemle bulanıklaştırma efekti sağlar.
Uniform, tüm sahneyi eşit şekilde bulanıklaştırır.
Directional, sahneyi belli bir yönden bulanıklaştırır.
“U Pixel Radius” ve “U Trail” yatay yönlü, “V Pixel Radius” ve “V Trail” dikey
yönlü bulanıklaştırma yapar. Rotation yatay ve dikey yönlü döndürme işlemi
yapar.
Radial, Merkezden dışa doğru yayılan
bulanıklaştırma yapar ve merkezden dışa doğru artar. Bulanıklaştırma merkezi X
ve Y yönlü olarak belirlenebilir.
-------------------------------------
Brightness And
Contrast
Parlaklık ve Kontrast’ı
arttırarak render’de netliği arttırır.
-------------------------------------
Color Balance
Kırmızı, Yeşil ve
Mavi renk tonlarından bağımsız olarak sahnenin renk tonuna hafifçe ekleme ya da
çıkarma yaparak renk dengesini düzenler.
Üstteki resme "Color Balance" uygulanmış
-------------------------------------
Depth of Field
Sahnedeki
kameraya göre, nesneler kameradan uzaklaştıkça bir bulanıklaştırma etkisi
gerçekleştirir.
-------------------------------------
File Output
Sahnede bir
kareyi ya da bir bölümü ayrı bir dosya olarak Luminance(parlaklık),
Depth(derinlik), Alpha(alfa) kanallarında render yapar.
-------------------------------------
Film Grain
Sahnenin üzerine
tanecikli bir görüntü oluşturur.
-------------------------------------
Lighting
Analysis Image Overlay
Sahnenin
render’deki aydınlatma seviyesini gösterir. (Sahnenin aydınlatma ayarlarının
yapılmasında yardımcı olur.( Ölçümler sahnenin üzerinde bir kaplama olarak
gösterilir ve düşük değerler mavi, yüksek değerler beyaz, ara değerler ise açık
mavi, sarı ve turuncu renklerde gösterilir.
-------------------------------------
Motion Blur
Animasyonlarda
hareketli nesneleri ya da sahnenin tamamını bulanıklaştırır.
Detaylı bilgi
için Bkz. Render Setup/Renderer/Camera Effects
-------------------------------------
Böylece
Environment and Effect konusu bitmiş oluyor. Yine hatırlatmak istiyorum: Burada
size kısaca bilgi vermek amacındayım; hangi komutun ne işe yarayacağını kendi
bilgim dahilinde anlatmaya çalıştım.
Çalışmalarınızda
başarılar dilerim.
İyi günler.
*************
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder