Environment and Effects 3. BÖLÜM


EFFECTS (ETKİLER)

Render için oluşturduğunuz çalışmaya çeşitli efektlerin eklenebileceği bölümdür. Render süresi kullanılan efeklere ve yapılan ayarlara göre artar.
 
Effects: Eklenmiş efektlerin listelendiği bölümdür.

Name: Seçili efektin adını gösterir. İstenirse seçili efekt yeniden adlandırılabilir.

Add: Mevcut render efektlerini gösteren bir pencere açılır ve listedeki istenen efekt ya da efektler seçilir.

Delete: Listeden ve sahneden seçilen efekti siler.

Active: Seçilen efektin etkin olup olmadığını belirler. Varsayılan olarak açıktır. Kapatarak efekti devre dışı bırakabilirsiniz, efekt silinmez ancak render’de bir etki oluşturmaz.

Move Up: Listede bulunan efekti yukarı taşır.

Move Down: Listede bulunan efekti aşağı taşır.

Merge: Başka çalışmalarınız için hazırlanmış efektleri mevcut çalışmanıza eklemenize izin verir.

-------------------------------------

Preview

Effects: Efektlerin görüntülenme biçimini belirler.

All: Tüm efektleri önizlemede gösterir.

Current: Sadece vurgulanan efektleri önizlemede gösterir.

Interactive: Seçildiğinde efektleri ve yapılan değişiklikleri “Rendered Frame Window”da etkileşimli olarak gösterir. Seçili değilken efektlerin etkisi alt tarafta bulunan güncelleme butonlarıyla belirlenir.

Show Original: Sahneye uygulanmış efektleri görüntülemek istemiyorsanız bu butona tıklayın.

Update Scene: Efektlerde yapılan herhangi bir değişiklik için “Rendered Frame Window”u günceller.

Update Effect: Interactive özelliği seçili olmadığında sahneyi elle günceller. Elle güncelleme yapılmaz ise efektler üzerinde yapılan değişikliler render’de görünmeyecektir.

Currently Updating: Yapılan güncellemenin hızını gösterir.

-------------------------------------

“Add” butonuna tıklayınca seçebileceğimiz efektleri gösteren bir pencere açılır.
 
Bu efektlerden bazılarını Mental Ray render motorunu kullanılırken seçince alt resimdeki gibi bir uyarı -Unsupported Render Effects(desteklenmeyen render efekti)- penceresi açılır.

 
Bu pencerede seçilen efektin “Floating-Point(32 bit per channels)” render çıkışı ile uyumlu olmadığını belirtir. Bu uyarıyı dikkate almayıp işleme devam edebilirsiniz ancak bazı sorunlar çıkabilir ya da render çıkış ayarını “Integer(16 bit per channel)” yapabilir ya da render motorunu değiştirebilirsiniz.

(Daha ayrıntılı bilgi için Bkz. Render Setup/Renderer/Options/Frame Buffer Type)

32 bit’i destekleyen efektler:                        32 bit’i desteklemeyen efektler:

Hair And Fur                                                        Blur

File Output                                                           Brightness and Contrast

Color Balance                                                       Depth of Field

Lighting Analysis Image Overlay                        Film Grain

                                                                             Lens Effects

                                                                              Motion Blur

-------------------------------------

Hair And Fur

Bu efekti kullanabilmek için Modifier List(değiştirici liste)’den Hair and Fur modifier’inin yüklenmesi gereklidir.

Hair and Fur uzun bir konu olduğu için burada kısa bir şekilde fazla ayrıntıya girmeden birkaç önemli noktayı açıklamak istiyorum.

“Hair Rendering Options” bölümünde saç oluşturma yöntemi seçilebilir.

Buffer, en az düzeyde bellek kullanan yöntemdir; temel oluşturma yöntemidir, hızlı bir şekilde fazla ayrıntıya girmeden saç oluşturma işlemini gerçekleştirir. Varsayılan olarak seçilidir.

Geometry, oluşturma işlemini gerçek geometriye uygun olarak yapar. Biraz daha detaylıdır. Saç oluşturmada Modify panelindeki Material Parameters(malzeme özelliklerini) kullanmaz, bunun yerine malzemeye atanmış kaplamaları kullanır.

mr prim, saç oluşturma işlemini Mental Ray render motoruyla uyumlu bir şekilde gerçekleştirir. Mental ray kullanıyorsanız seçilmesi gereken yöntem budur.

-------------------------------------

Lens Effects

 
Bu efekt ile ışık kaynakları etrafında -kamerada bakarken- oluşan etkiler taklit edilebilir. Bu konu hakkında detaylı bilgi için Bkz. mr Area Omni ve mr Area Spot.

Yedi tane özel efekt bu başlık altında kullanılabilir.

Bunlar; Glow, Ring, Ray, Auto Secondary, Manual Secondary, Star, Streak efektleridir.

Detaylı bilgi için Bkz. Bkz. mr Area Omni ve mr Area Spot ve Autodesk internet sitesi.

-------------------------------------

Blur

 
Üç farklı yöntemle bulanıklaştırma efekti sağlar.

Uniform, tüm sahneyi eşit şekilde bulanıklaştırır.

Directional, sahneyi belli bir yönden bulanıklaştırır. “U Pixel Radius” ve “U Trail” yatay yönlü, “V Pixel Radius” ve “V Trail” dikey yönlü bulanıklaştırma yapar. Rotation yatay ve dikey yönlü döndürme işlemi yapar.

Radial, Merkezden dışa doğru yayılan bulanıklaştırma yapar ve merkezden dışa doğru artar. Bulanıklaştırma merkezi X ve Y yönlü olarak belirlenebilir.

-------------------------------------

Brightness And Contrast

Parlaklık ve Kontrast’ı arttırarak render’de netliği arttırır.

-------------------------------------

Color Balance
Kırmızı, Yeşil ve Mavi renk tonlarından bağımsız olarak sahnenin renk tonuna hafifçe ekleme ya da çıkarma yaparak renk dengesini düzenler.

Üstteki resme "Color Balance" uygulanmış
-------------------------------------

Depth of Field

 
Sahnedeki kameraya göre, nesneler kameradan uzaklaştıkça bir bulanıklaştırma etkisi gerçekleştirir.

-------------------------------------

File Output
Sahnede bir kareyi ya da bir bölümü ayrı bir dosya olarak Luminance(parlaklık), Depth(derinlik), Alpha(alfa) kanallarında render yapar.

-------------------------------------

Film Grain

 
Sahnenin üzerine tanecikli bir görüntü oluşturur.

-------------------------------------

Lighting Analysis Image Overlay


Sahnenin render’deki aydınlatma seviyesini gösterir. (Sahnenin aydınlatma ayarlarının yapılmasında yardımcı olur.( Ölçümler sahnenin üzerinde bir kaplama olarak gösterilir ve düşük değerler mavi, yüksek değerler beyaz, ara değerler ise açık mavi, sarı ve turuncu renklerde gösterilir.

-------------------------------------

Motion Blur
Animasyonlarda hareketli nesneleri ya da sahnenin tamamını bulanıklaştırır.

Detaylı bilgi için Bkz. Render Setup/Renderer/Camera Effects

-------------------------------------

Böylece Environment and Effect konusu bitmiş oluyor. Yine hatırlatmak istiyorum: Burada size kısaca bilgi vermek amacındayım; hangi komutun ne işe yarayacağını kendi bilgim dahilinde anlatmaya çalıştım.

Çalışmalarınızda başarılar dilerim.

İyi günler.

*************

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder