3ds Max - Yastık Nasıl Çizilir?


İlk Paylaşımım da sizlere başit bir şekilde yastık nasıl yapılır anlatmak istiyorum. Paylaştığım modellerin tamamı bilgisayarımda kayıtlıdır ve size anlatacağım şekilde oluşturulmuştur. Tabiki bazı modellerin orijinal hallerini yabancı kaynaklardan aldım ve ben onları kendim de çizip sizinle paylaşacağım.


Yastık Nasıl Çizilir?


Evet başlayalım.
İlk olarak bir plane (yüzey) çizelim. Boyutu pek önemli değil ama ben 200*200 yaptım.



Şimdi bu plane'nin üstüne bir tane Box(kutu) oluşturalım ve genişliğini 40cm, uzunluğunu 60cm, yüksekliğini 1cm yapalım. Daha sonra Segment (dilim) sayısını genişlik için 40, uzunluk için 60 ve yükseklik için 1 yapalım.



Şimdi oluşturduğumuz kutumuzu bir miktar yukarı kaldıralım.



Komuta panelinden (Command Panel) Create (Oluştur) bölümündeki Helpers ( yardımcılar) kısmından Gravity'yi (yerçekimi) sahnemize yönü aşağı bakacak şekilde oluşturuyoruz.



Şimdi oluşturduğumuz plane ve Box'u seçip Modifier List'ten (değiştirici liste) Cloth (kumaş) modifier'ini atıyoruz.



Cloth modifier'ini atadıktan sonra Modify (değiştirme) bölümünde bu modifiere ait özellik panali açılır. Açılan panelden Object Properties ( nesne özellikleri) butonuna tıkladığımızda yeni bir panel açılır. Açılan panelin sol bölümünde modifier'i atadığımız nesneler görünür. Biz ilk olarak Plane 001 nesnesini seçelim altta bulunan Collision Object (çarpan nesne) tikini işaretleyelim. Bu sayede plane'yi, nesnenin çarpacağı bir diğer nesne olarak belirledik.



Paneli kapatmadan bu sefer Box 001 nesnesini seçip üst tarafta bulunan Cloth tikini işaretliyoruz ve bu nesneyede kumaş özelliğini belirliyoruz.
Daha sonra  Altta bulunan pressure (basınç) değerini 60 yapıp OK tıklıyoruz. 



Şimdi sahneye yerleştirdiğimiz yerçekimini Cloth modifierine tanıtacağız. Modify bölümünden Cloth Forces Butonuna tıklayıp açılan panelden Gravity 001'seçip sağ gösteren ok yardımıyla sisteme tanıtıyoruz ve OK diyoruz.



Genel olarak yapacağımız bu kadar. Modify penceresine gelip Simulate Local (benzetme) tıkladığımız zaman yastık oluşmaya başlayacak. Simulate Local basılı kaldığı sürece yastık oluşmaya devam edecek. Biz uygun gördümüz noktada Simulate Local tuşuna tekrar basarak işlemi sonlandıracağız.



Plane'yi Collision Object olarak atadığımız için yastık Plane'nin üstüne kadar düşüp orada kaldı.
Bu aşamada yastığın şişkinliğini fazla bulursanız  Object Properties penceresinden pressure değerini düşürebilirsiniz. Daha önce 60 yapmıştık şimdi 30 olarak düzeltelim.



Şimdi biraz daha basık görünüyor. Siz başka değerler girerek çalışabilirsiniz.



Ben daha rahat görmek için yastığın rengini değiştirdim. Şimdi tam köşesine yaklaşıp orta noktada oluşan yüzeyin köşesindeki Edge'leri (çizgi) Remove + Ctrl ile  sileceğiz. Bu işlem sonunda köşelerdeki keskin görüntü kaybolacak.



Dört köşeyide sildikten sonra ortada bulunan bir Edge'yi seçiyoruz ve Ring (halka) ile  o çizginin (dikey) yanında bulunan diğer çizgileride şeçime ekliyoruz.



Ve Connect (bağlamak) deyip Edgelerin ortasına bir segment oluşturuyoruz.


Oluşturduğumuz segment seçiliyken tel kafes görünümüne (Wireframe) geçip (f3 ile geçebilirsiniz) seçili olan segment'e Extrude (çıkarma) uyguluyoruz. Height (yükseklik) değerini  "-0,5" yapalım ve diğer değerler ile oynamayalım.



Tel kafes görünümünden çıkalım (f3 ile çıkabilirsiniz) ve modelimize MeshSmooth uygulayalım. MeshSmooth modelimizin keskin yüzeylerini yumuşatacak bir uygulamadır. Değerleriyle oynamaya gerek yoktur. MeshSmooth sonucunda içe doğru Extrude yaptığımız bölüme dikkat edin. Dikiş izi gibi göründüğünü fark edeceksiniz.



Başitçe yastık yapmak bu şekildedir. Siz modellerinizde farklı yöntemler kullanabilirsiniz mesela içe yaptığımız Extrude işlemini dışarı yapabilirsiniz ya da yastığı  eğip bükebilir değişik desenler yapabilirsiniz üzerine bu sizin sabrınıza ve bu işe olan ilginize kalmış bir durumdur.

Şimdi ben diyorum ki bu yastığın üzerine bir yastık daha yapalım.
Bunun için yastığın bir kopyasını oluşturalım ve istediğimiz gibi konumlandıralım.



Daha sonra tekrar Object Properties penceresine girelim Add Object (nesne ekle) butonuna tıklayalım. Açılan panelden Box 001 olan ilk yastığımızı seçip Add'yi tıklatıp sisteme ekleyelim.



İlk yastıkta yaptığımız gibi Box 001 ve Plane 001 sırayla seçip Collision Object yapalım.




Yine aynı pencereden Box 002'yi seçip daha önce birinci yastığa yaptığımız gibi Cloth Tikini işaretleyelim ve Pressure değerini belirleyelim. Ben  bu sefer 20 yaptım.



Simulate Local butonuna basıp yastığı oluşturmaya başlayalım ve yeterli gördüğümüz noktada işlemi durduralım.



Yastıklarımız kabaca bitti. Dediğim gibi siz daha değişik modeller üretebilirsiniz.

Yastıklarımıza kaplama atadıktan sonra daha gerçekçi olacaktır. Ben düşük ayarlarda ve Mentalray render motoru ile bir render aldım.
Kaplama işlemini ayrı bir bölümde anlatmayı düşünüyorum. Şimdilik düşük ayarlarla aldığım renderi inceleyebilirsiniz.

RENDER


****************


3 yorum: