3ds Max - Editable Spline ile Bardak Nasıl Çizilir


Bu paylaşımda iki boyutlu olarak çizeceğimiz kesit ile üç boyutlu bir modelin nasıl oluşturulacağını basitçe açıklamaya çalışacağım. Biz modelimizin yarısını iki boyutlu olarak çizeceğiz ve onu Lathe modifier'i ile üç boyutlu hale getireceğiz.

***

Editable Spline ile Bardak Nasıl Çizilir


Bizim için referans olsun diye bir Plane çizelim. 
Ben bardağı gerçek boyutlarına uygun şekilde çizmek istediğim için yüksekliğini 15cm, genişliğini 10cm olarak belirliyorum.



İnternetten indirdiğimiz bir bardak resmini Plane'ye atayalım.



Plane’ye sağ tıklayıp “Object Properties(nesne özellikleri)” açalım ve Freze(dondur) işaretleyelim ve “Show Frozen in Gray (dondurduğunda gri göster)” in işaretini kaldıralım. Bu sayede Plane’yi donduruyoruz ve dondurma sırasında resmin görüntüsünü bozmamış oluyoruz.



Şimdi bardağı çizmeye başlayalım. Line(çizgi) aracını seçelim.



Bardağın dış hatlarını çizmeye başlayalım.



İç bölümünü de çizerek kalınlığını oluşturalım ve genel olarak çizimi tamamlayalım.



Şimdi vertex’leri tek tek seçerek düzenlemeye başlayalım. Alt resimdeki gibi vertex’lerden birini seçelim.



O vertex’e sağ tıklatıp açılan panelden “Bezier” seçelim.



Oluşan yeni noktaları X ve Y yönlerinde hareket ettirerek resme uygun şekilde düzenleyelim.



Alttaki vertex’i de aynı şekilde düzenleyelim.



Alt tarafta işimiz bitince ortadaki vertex’lere geçelim ve onları da düzeltelim.



Şimdi üstte kalan vertex’leri seçelim. “Fillet” uygulayalım.
Fillet, alt resimde görüldüğü gibi, keskin köşeleri yuvarlayarak daha yumuşak bir geçiş sağlar. Yanındaki kutucuğa bir değer girerek Fillet uygulayabileceğimiz gibi istediğimiz vertex’in üzerine gelip fareyi hareket ettirerek göz kararı bir değer belirleyebiliriz.



Son olarak gözümüze hoş görünmeyen kısımları düzenleyelim.



Şimdi, Modifier List’ten “Lathe(torna) modifier’ini uygulayacağız.
"Lathe", torna demektir, oluşturduğumuz iki boyutlu çizimleri 360 derece çevirerek üç boyutlu hale getirir.



Lathe uygulandı ve bardak oluştu. Lathe panelinden “Weld Core(göbeği kaynat)” seçelim. Daha düzgün bir görüntü için Segment sayısını arttıralım. Align bölümünden “Min” tıklayalım.



Uygun gördüğümüz şekilde düzenleme yapabiliriz. Mesela ben bardağın ortasını biraz genişletmek istiyorum.



Bardağın ağzını da biraz genişletelim.



Alt kısımda da biraz düzenleme yapabiliriz.



Referans resimle işimiz bitti. Boş bir yere sağ tıklayıp açılan panelden “Unfreeze All(tüm dondurma işlemini iptal et)” seçelim. Daha sonra Plane’yi silebiliriz.



DENEME RENDERİ



Şimdi Material Editor’u açalım. Arch & Design malzemenin Templates bölümünden Glass(Physical) seçelim ve bardağımıza atayalım




RENDER




***************

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder