3Ds MAX - EV MODELLEME 5. BÖLÜM


5. BÖLÜM; VERANDA


Kaldığımız yerden devam edelim evi çizmeye. Önceki bölümde pencere ve kapıları çizmiştik. Pencereleri biz çizmiştik, kapıları Max'ın içindeki hazır modellerden yapmıştık ama dış kapıyı unutmuşum. Onu da başka bir yöntemle yapalım.
Dış kapıyı daha önce çizmiş olduğum bir kapı modelini içeri aktararak oluşturmak istiyorum.
İlk bölümde başka bir programda çizdiğim modeli içeri aktarmayı göstermiştim. Şimdi Max'ta daha önce hazırladığımız bir modeli içeri aktaralım.
Bunun için, sol üst köşede bulunan Max simgesine tıklayalım, açılan panelden Import(içe aktar) bölümünün üstüne gelelim ve yanındaki ok'a tıklayıp açılan
panelden Merge(birleşme) tıklayalım.



Yeni bir pencere açılacak. Bu pencereden Max dosyalarımızdan içeri aktaracağımızı seçelim ve Open tıklayalım.



Açılan Merge penceresinde dosyanın içinde bulunan nesnelerin listesi görünür. İsterseniz bunların hepsini ya da birini seçebilirsiniz.
Ben listeden daha önce oluşturmuş olduğum bir dış kapı modelini seçip daha sonra "OK" tıklayıp o kapıyı şimdiki sahnenin içine aktaracağım.



Kapı sahneye geldi ve uygun yere yerleştirildi.



Şimdi balkonlara cam korkuluklar çizmek istiyorum. 
Bunun için balkonlardan birinin üstüne bir kutu (balkonun şeklinde)çizelim ve Edit Poly yapalım kutuyu.



Uzun kısmı (ön taraf) dört parçaya bölmek için Connect ile araya üç Segment atalım.(siz daha fazla yüzeye bölebilirsiniz.)



Sonra ön ve arka yüzeyleri seçip Inset uygulayalım 5cm.(Inset Polygon modunda uygulanacak)
Daha sonra iç yüzeyleri silelim.(daha önce pencerelere yaptığımzı yapacağız.) 
Bu işlemler sonucunda Korkuluğun metal kısımlarını oluşturmuş olacağız.



Polygon modunda alt resimdeki gibi içe bakan yüzlerden birini seçelim. 
Kopyalama işlemi yapacağız.(Yüzeyi tutup Shift'e basılı tutarak yukarı taşıyalım)
Açılan kopyalama penceresinden "Clone To Object(nesne olarak kopyala)" seçelim. 
Bu sayade ayrı bir nesne olarak kopyalama yaptık.



Alt resimdeki araya bir Segment atalım Connect ile.



Oluşturduğumuz Edge'ye Chamfer uygulayalım 1cm.



Yüzeyin orta bölümü hariç diğerlerini silelim.



Kalan orta bölüme Extrude uygulayalım. Boyutu önemli değil.



Snap aracını açıp üst yüzeyi yakalayalım yukarıya doru uzatalım. 
İlk bölmenin cam'ını hazırlamış olduk.



Diğer bölümlere de aynı şekilde cam bölmeleri oluşturalım. İlk balkonun işini tamamlayalım. 
Aynı işlemleri diğer balkonlara uygulayalım ve korkuluk  yapma işini  bitirelim.



Böylelikle pencere, kapı yapma işinini de bitirmiş olduk.
Şimdi, subasman'ın yüksekliğini fazla bulduğum için (250cm idi) 100cm'ye indirdim.(alttaki resim)


------------------------------------

Dış kapı yerden yüksekte bildiğiniz gibi, bu sorunu çözmek için dış kapının önüne bir verenda çizmek istiyorum. 
Dış kapının önüne alt resimdeki gibi bir kutu çizilim. Yükseklik segment'ini 6 yapalım.



Kutuyu Edit Poly yapalım. Araya bir segment atalım Connect ile.(yatayda)



Daha önce pencerelerin boşluklarını oluştururken Edge taşımayı görmüştük. Şimdi aynı şekilde araya attığımız edgeyi "Y" yönünde 150cm'ye taşıyalım.



Şimdi dikey olarak araya bir edge oluşturalım.



Onu da "X" yönünde 150cm'ye taşıyalım.



Alt resimdeki gibi yüzeyleri seçelim ve silelim.



Sadece alt yüzey kalsın ve o yüzeye 5 Segment atıp altı yüzeye bölelim.



Alt resimdeki gibi Connect ile 5 Segment daha atalım. 
Son durumda alttaki yüzey 36 parçaya bölündü.



Tüm yüzeyleri seçip 20cm Extrude uygulayalım.



Dış bölümleri seçimden çıkartıp kalan yüzeyleri tekrar 20cm Extrude uygulayarak yükseltelim.



Aynı şekilde dıştan içe doğru seçimleri azaltarak tek yüzey kalana kadar Extrude işlemine devam edelim.
Daha sonra alt resimdeki gibi yüzeyleri seçelim ve silelim.



Edge modunda alt resimdeki gibi edgeleri seçip uzatalım.



Border modunda Cap(kapak) tıklayarak (alt resimdeki gibi) açık olan bölümü kapatalım ve yüzeyi  uygun gördüğümüz oranda taşıyalım.
Son durumda Verandanın basamaklarını da oluşturmuş olduk.



Veranda için korkuluk çizimine başlayalım.
Bir kutu çizelim 10*10 ve 80cm yüksekilğinde olsun ve 5 tane yükseklik Segment'i atalım araya.



Edit Poly yapalım kutuyu. Ortadaki yüzeyleri seçelim ve 2cm Extrude uygulayalım Local Normal olarak.



En alttaki yüzeyleri seçelim ve onlara da -2cm Extrude uygulayalım.



Aynı şekilde en üstteki yüzeylere de -2cm extrude uygulayalım.



Alt resimdeki gibi, Dikey Edge'leri seçelim.



2cm Chamfer uygulayalım.



Daha sonra alt resimdeki gibi Yatay edge'leri seçelim.



1cm Chamfer uygulayalım ve araya 2 Segment atarak köşeleri yumuşatalım.



Korkuluk için basitçe bir sütun oluşturduk. Şimdi bu sütunu kopyalayalım.



Benim modelimde 102,5cm uygun olduğu için bir kopyayı oraya taşıdım.



Uygun gördüğümüz miktarda çoğaltma işini yapalım. Daha sonra hepsini "Attach" işlemiyle birleştirelim.



Alt resimdeki gibi sütunların ortasında bulunan yüzeyleri seçelim ve 2cm Inset uygulayalım.



Oluşmuş olan yeni yüzeyleri Bridge ile birleştirelim.



Aynı şekilde (alt resimdeki gibi) yüzeyleri seçelim ve onlara da 2cm Inset uygulayalım.



 Biraz küçültmek istiyorum buradaki yüzeyi. Scale aracıyla Z yönünde yüzde elli oranında.



Bridge ile bu yüzeyleri de birleştirelim.



Son olarak, alt ve üst tarafa Küpeşteleri çizelim ve korkuluk çizmeyi bitirelim. Bence bu kadarı yeterlidir.


-------------------------

Verandanın üst kısmını kapatmak için bir çatı çizmek istiyorum. 
Bunun için açık bulunan kısma bir kutu çizelim.



Kutuyu Edit Poly yapalım. Üst yüzeye 50cm Extrude uygulayalım.



Dışa bakan yüzeyleri seçip -10cm Extrude uygulayalım içe doğru



Orta kısımdaki vertex'leri seçip Connect ile birleştirelim. Alt resimdeki gibi.



Daha sonra ön taraftaki vertekleri seçelim ve -48cm aşağıya taşıyalım.(alttaki resim)



En arkadaki vertex'i (duvarla birleşik olan) 40cm yukarı taşıyalım.(alttaki resim)
Verandanın üstüne de bu şekilde kapatmış olduk.



Son durumda ev bu hale geldi.



Beşinci bölümü de burada bitirmek istiyorum.


**************

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder