3ds Max - Basketbol Topu Nasıl Çizilir


Basketbol Topu Nasıl Çizilir


Bir küre çizelim ve yarıçapını 20, Segment sayısını 16 yapalım.


 Küreye bir Edit Poly modifier’i atayalım.
Top(üst) pencereye gelip Cut(kesme) aracına tıklayalım ve alt resimdeki gibi vertex’leri (noktaları) birbirine bağlayalım.


 Daha sonra Edge (çizgi) modunda (aşağıdaki resimde seçilmiş olan) edgeleri seçelim.


 Şimdi seçtiğimiz edgeleri silelim. “Ctrl + Remove”ye tıklarsanız (Ctrl’ye basılı tutarak remove) vertex’leriyle birlikte siler. Silmez ise önce edgeleri, sonra vertex’leri silmek gerekir.


 Daha sonra Scale(ölçeklendirme) aracıyla üst dairede kalan vertexleri “Y” yönünde biraz küçültelim göz kararı.


 Left (sol yan) pencere görünümündeyken Move(taşıma) aracıyla vertexleri biraz düzenleyip hafif basık bir şekil almasını sağlayalım.


 Şimdi, Polygon modunda küremizin alt yarısını seçip silelim.


 Kalan yarısına Modifier List’ten “Symmetry” modifier’ini atayacağız, bu sayede daha önce üst yarıya yaptığımız değişiklikleri zahmetsizce alt yarıya da uygulayacağız.
Simetri'yi atayalım “Z” yönünde uyguluyalım.


 Şimdi modelimizin yüzey sayısını kontrollü bir şekilde arttırmak ve biraz daha yumuşatmak için “TurboSmooth” uygulayalım.


 Top, pencereye geçelim ve alt resimdeki gibi küremizi tam ortadan kesen paralel çizgiyi seçelim.
(Loop, yardımıyla seçebilirsiniz.)


 Seçtiğimiz çizgiye Chamfer(yiv, oluk vb.) uygulayacağız. 0,7 değeri yeterli olur.


 Seçim modundan çıkmadan aynı çizgilere (bizim seçtiğimiz ve chamfer sonucu oluşan yeni çizgi) bir Chamfer daha uygulayalım. 0,05 değeri yeterli olur.
Bu sayede 4 yeni çizgimiz oluştu.


 Daha sonra, küremizi tam ortadan kesen dikey çizgiyi seçelim.


 Ve daha önce yatay çizgiye yaptığımız “Chamfer” işlemlerini aynen bu çizgiye de uygulayalım.
Alt resimdeki gibi olacak son hali.


 Şimdi, alt resimdeki gibi çizgileri seçelim. (Tek bir Edge seçip Loop yardımıyla diğer Edgeleri de seçime ekleyebilirsiniz.)


 Ve yine, daha önce yaptığımız “Chamfer” işlemlerini aynen bu çizgilere de uygulayalım.
Alt resimdeki gibi olacak son hali.


 Şimdi, Polygon modunda Chamfer ile oluşturduğumuz çizgilerin iç yüzeylerini seçelim.(tüm yüzeylerin seçildiğinden emin olun)


 Ve Bevel komutuyla içe doğru (Local Normal olarak) Heigth değeri -0,2 Outline değeri -0,06) göçertelim.
Burası topumuzun çizgileri olacak. (Siz Exrude de uygulayabilirsiniz.)
Değerleri göz kararı ve modelime uygun olduğunu düşündüğüm için yeterli gördüm, siz modelinizde farklı değerler girebilirsiniz.


 Önceki seçim işlemini bozmadan “Ctrl+I” ya basarak diğer yüzeyleri seçelim. Burası topumuzun yüzey bölümü olacak ve Marerial ID numarasını 1 yapalım. (İçe göçerttiğimiz kısmın Material ID’si 2)
Modelimiz kabaca bitti.


Sıra geldi topa kaplama uygulamaya.
Material Editor penceresini açıp Multi/Sub/Object malzeme aracılığıyla modelimizi kaplayacağız. Yüzey bölümünün numarası 1, çizgilerin 2’ydi.
Mental Ray Arch & Desing malzemeyi 1 numaralı slota atayıp yüzey rengini turuncu olarak değiştirelim.


Daha sonra, Basketbol toplarının pütürlü yüzeyini taklit etmek için “Bump” kısmına “Cellular” malzemesini atayalım. (buraya sonra geri döneceğiz.)


2 numaralı slota(çizgilere) Mental Ray Arch & Desing malzemeyi atayalım ve yüzey rengini (diffuse color) siyah yapalım.


Şimdi 1numaralı slota dönelim.
Bump malzemesini atadığımız Cellular kısmına tıklayalım ve açılan panelden “Tiling” (kaplama tekrarı) değerlerini arttıralım.
Ben 160 girdim tüm bölümlere ve “Iterations(tekrarlama)” değerini 2 yaptım.
Son olarak atadığımız malzemelerin parlaklık ve yansıma değerlerini biraz düşürelim ki daha gerçekçi görünsün.


 Modelimize keskin yüzeyleri yumuşatmak için MeshSmooth atayalım. Ben Iterations değerini 2 yaptım.
***

Böylelikle, basketbol topunu basitçe hazırlamış olduk.



RENDER





**************************

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder