3ds Max - Futbol Topu Nasıl Çizilir

Ne işimize yarayacak bunu çizmek diyebilirsiniz (ya da demeyebilirsiniz) ama önemli olan bunu çizebilmeyi becerebilmektir. 
Bu konuyu açmaktaki amacım, tamamen ilgisiz görünen  3 boyutlu bir şeklin, hangi yöntemleri ve modifier'leri kullanarak bir futbol topuna nasıl dönüşeceğini anlatmaktır. Burada önemli olan hem gerek duyulduğunda bir futbol topu çizebilmek hem de (daha önemlisi) çizim tekniğimizi geliştirmektir.

Futbol Topu Nasıl Çizilir


Sahneye bir Hedra çizelim ve Radius değerini 24cm yapalım.
“Paremeters” bölümünün “Family” kısmından “Dodec/Icos” seçip “Family Parameters” kısmından “P:” değerini “0,37” yapalım.



Editable Poly yapıyoruz modelimizi.
Edge modunda tüm Edge’leri seçtikten sonra Edit Edges bölümünden “Split” işlemini uygulayalım.
Bu sayede tüm yüzeyler birbirinden kopacak.



Şimdi polygon modunda tüm yüzeyleri seçip Modifier penceresinden Tessellate modifier’ini modele atayalım.
“Operate On” kısmından “Polygon(kare)” seçtikten sonra “Iterations” değerini 2 yapalım.



Daha sonra yine Modifier bölümünden “Spherify” modifier’ini modelimize atıyoruz ve modelimiz yuvarlak bir hal alıyor.



Ve modelimize tekrar Edit Poly atayalım.
Polygon modunda tüm yüzeyleri seçip Edit Polygons kısmından “Bevel” komutunu (Extrude de uygulayabilirsiniz) uyguluyoruz. Bevel’i “Local Normal” olarak uygulayacağız.
Height değerini “0,8” Outline değerini “-0,5” yapalım.



Modifier penceresinden MeshSmooth’u atayalım modelimize ve “Subdvision Method” kısmından “Classic” seçelim. (“Quad Output” da seçebilirsiniz)



DENEME RENDERİ



Şimdi modelimize tekrar (son kez) Edit Poly atayalım ve Element modunda tüm beşgen yüzeyleri seçelim.



Material Editor’u açıp “Multi/Sub/Object”ten, beşgen yüzeyleri siyah, altıgen yüzeyleri beyaz’a boyayalım.
(siz başka renk yapabilirsiniz)



RENDER




*************************

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder