MENTAL RAY, ARCH & DESING - Self-Illumination (Glow)

MENTAL RAY, ARCH & DESING MALZEMENİN KULLANIMI VE TEMEL ÖZELLİKLERİ 4 - Self-Illumination (Glow)




Kendisini aydınlatan, görünüşte içten parlayan nesnelerde kullanılabilir ya da ışık kaynağı olarak da kullanılabilir.(Lamba gibi)
Material Editor’dan Self-Illumination açılır.

Color: Buradan ışık türünü, rengini ve yoğunluğunu değiştirebiliriz.
Açılır bölümden hazır ışıkların seçimi yapılabilir ya da onun altındaki “Kelvin” bölümünden dilediğiniz ışık rengini kendiniz ayarlayabilirsiniz. “Filter” kısmından ışığınıza istediğiniz renkte filtre uygulayıp yansıma rengini değiştirebilirsiniz.

Luminance: Parlaklık ayarlarını yapar. İki seçenekten biri seçilir ve istenen sayısal değer girilir.
Physical Units: Metrekare başına parlaklık değerini ayarlar. Fiziksel bir değerdir. Yanındaki bölümden istenen değer girilir.
Unitless: Seçilirse parlaklık için kendi sayısal değerini kullanılır.

Glow Options: Parıltı ayarları.
Visible in reflections: Yansıyan yüzeylerde ışığı görünür yapar.
Illuminates the scene (when using FG): Seçildiğinde ışığın oluşturduğu parıltıları görünür yapar. Final Gather açık olmalıdır.

Bazı Physical Units değerleri
LCD televizyon ekranı: 140
LED televizyon ekranı: 100
Cam Lamba: 10000+
Ampul: 210000
------------------------------------------------

Mesela bir arabanın farlarını yapmak istiyoruz. Alttaki resim.


Alt resimdeki ayar değişikliklerini göre basit bir şekilde nasıl ışık oluşturulduğunu inceleyin.

Self Illumination konusunda anlatacağım bu kadardır. Bu özelliğin kullanılmasında yapmanız gereken bolca deneme yapmak ve değişik modeller ile bu ayarları kullanmaktır.
İyi günler.

***************************


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder