MENTAL RAY, ARCH & DESING MALZEMENİN KULLANIMI VE TEMEL ÖZELLİKLERİ 4 - Self-Illumination (Glow)
Kendisini aydınlatan, görünüşte içten parlayan nesnelerde
kullanılabilir ya da ışık kaynağı olarak da kullanılabilir.(Lamba gibi)
Material Editor’dan Self-Illumination açılır.
Color: Buradan ışık türünü,
rengini ve yoğunluğunu değiştirebiliriz.
Açılır
bölümden hazır ışıkların seçimi yapılabilir ya da onun altındaki “Kelvin”
bölümünden dilediğiniz ışık rengini kendiniz ayarlayabilirsiniz. “Filter”
kısmından ışığınıza istediğiniz renkte filtre uygulayıp yansıma rengini
değiştirebilirsiniz.
Luminance:
Parlaklık
ayarlarını yapar. İki seçenekten biri seçilir ve istenen sayısal değer girilir.
Physical
Units: Metrekare
başına parlaklık değerini ayarlar. Fiziksel bir değerdir. Yanındaki bölümden
istenen değer girilir.
Unitless: Seçilirse parlaklık
için kendi sayısal değerini kullanılır.
Glow
Options: Parıltı
ayarları.
Visible
in reflections: Yansıyan yüzeylerde ışığı görünür yapar.
Illuminates
the scene (when using FG): Seçildiğinde ışığın oluşturduğu parıltıları görünür yapar.
Final Gather açık olmalıdır.
Bazı
Physical Units değerleri
LCD
televizyon ekranı: 140
LED
televizyon ekranı: 100
Cam
Lamba: 10000+
Ampul:
210000
------------------------------------------------
Mesela
bir arabanın farlarını yapmak istiyoruz. Alttaki resim.
Alt resimdeki ayar
değişikliklerini göre basit bir şekilde nasıl ışık oluşturulduğunu inceleyin.
Self Illumination konusunda anlatacağım bu kadardır. Bu özelliğin kullanılmasında yapmanız gereken bolca deneme yapmak ve değişik modeller ile bu ayarları kullanmaktır.
İyi günler.
***************************
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder