Mental Ray Arch & Design, AHŞAP KAPLAMA NASIL YAPILIR


AHŞAP KAPLAMA NASIL YAPILIR







Arch &design malzemenin Templates kısmından “Pearl Finish” ( Sedef, inci yüzey) malzemeyi seçiyoruz.



Diffuse kısmından “None” tıklayıp açılan panelden Bitmap seçip “OK” diyoruz.



Açılan yeni panelden istediğimiz ahşap kaplamasını seçiyoruz.



Blur değerini 0,2 yapıyoruz.



Daha sonra “HighLights +FG Only”yi açıyoruz. Bu, parlaklık değerinin 0,3 veya daha az olduğu malzemelerde yüzeylerin daha hızlı işlenmesini sağlayan bir özelliktir.



“Fast Glossy Interpolation” kısmında “Interpolation grid density” değerini “1 (same as rendering)” yapıyoruz.



Special Effects bölümünden Ambient Occlusion ve Raund Corner’i açıyoruz.
Ambient Occlusion, gölge ayrıntılarının belirginleşmesini sağlar. Final Gather açık olmalıdır.
  Raund Corner, renderde köşeleri yuvarlamış olarak gösterir. Aslında yuvarlama yapılmamıştır. 
( Sizin modelinizde köşeler zaten yuvarlanmış ise bu özelliği kullanmanıza gerek yoktur zira bilgisayarı gereksiz yere yorarsınız.)



Malzememizi modelimize atadıktan Modifier List’ten UVW MAP modifier’ini atalım.



UVW Map ayarlarını yapalım. (UVW Map Modifier'i ve diğer modifier'leri nasıl kullanacağımız hakkında daha ayrıntılı paylaşımları daha sonra yapmayı düşünüyorum. Bu yüzden burada açıklama yapmayacağım. Alttaki resimde bu modelde yaptığım işlemleri işaretledim.



RENDER


Renderde modelin köşelerine dikkat edin. Modelin aslında köşelerde yuvarlama yoktur ancak Raund Corner'i açtığımız için köşelr sanki yuvarlanmış gibi görünüyor.


***********************


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder