İÇ MEKÂN GÜNDÜZ RENDERİ

İÇ MEKÂN GÜNDÜZ RENDERİ – GENÇ ODASI

 

----------------------------
 
İlk önce odanın duvarlarını iki boyutlu olarak çizdim. Şimdilik bu şekilde uygun daha sonra belki değiştiririm.
 
Modifier List’ten(değiştirici liste) Extrude(çıkarma) modifier’ini atadım ve 280cm yükseklik belirledim.
 
Kapı aralığına kapının yüksekliğini belirlemek için Connect(bağlamak, birleştirmek) ile iki çizgi oluşturdum ve 220cm(daha sonra 215cm’ye düşürdüm) yüksekliğe taşıdım.

Üstte kalan parçaları Bridge(köprü) ile birleştirdim. Böylelikle kapı boşluğu oluştu.
 
Küçük pencere boşluğunu da kapı boşluğunu oluştururken kullandığım yöntemlerle oluşturdum.
 
Küçük pencerenin karşına boydan boya cam pencere çizdim. Şık bir görüntü ve güzel bir aydınlatma elde etmeyi planlıyorum.
 
Pvc kaplaması için “Autodesk Plastic/Vinyl” hazır kaplamasını atadım.
 
Cam için Arch&Design malzemenin “Glass physical” hazır şablonunu seçtim fakat “Advenced Rendering Options” bölümünden “Color at Max Distance” rengini maviden gri tonlara doğru değiştirdim.(Bkz: Mental ray Arch&Design-Advenced Rendering Options)
 
Yan tarafa da yine boydan boya bir pencere çizdim ve aynı şekilde kapladım.
 
Küçük pencere ve kapıyı daha önce çizmiş olduğum hazır modelleri içeri aktararak oluşturdum.
Oda, kabaca oluşmuş oldu.
 
Zemin için yine hazır parke modellerimden birini içeri aktardım ve odanın boyutuna göre yeniden düzenledim.
 
Tavanı oluşturdum(uygun boyutta bir tane Box(kutu)) Ayrıca duvarlar için aynı desen fakat farklı renkte iki tane duvar kâğıdı kaplaması atadım ve bir deneme render’i aldım.
Sonuç aşağıdaki resimde.
 
Zemine bir süpürgelik çizmek istiyorum. Bunun için önce süpürgeliğin oluşacağı yerleri belirliyorum.(buraya “yol” diyelim)
 
Daha sonra süpürgeliğin iki boyutlu bir kesitini çiziyorum.
 
Şimdi, ilk önce süpürgelik yoluna “Bevel Profile” modifierini atadım daha sonra da “Pick Profile” boton’una basıp çizmiş olduğum süpürgelik kesitini seçiyorum ve süpürgeliğim sahnede benim belirlemiş olduğum yol üzerinde oluştu.
 
Malzemesini de atadıktan sonra işlem tamam.
 
Tavan’a da süpürgeliği oluşturduğum şekilde bir kartonpiyer ve alçıpan çizdim.
 
Yine aynı şekilde tavana lambalar için bir göbek çizdim. Kartonpiyer modelini burada da kullandım.
 
Daha sonra göbeğin ortasına simetrik olarak 6 tane spot lamba oluşturdum.
 
Deneme render’inde sonuç alttaki resim.
Artık sahneyi doldurmaya başlayacağım.
 
İlk önce seçmiş olduğum bir mobilya takımını sahneye aktardım. Bu modeli uzun zaman önce çizmiştim, muhtemelen bir katalogda görmüştüm.
Parçaları sahnede uygun olduğunu düşündüğüm yerlere yerleştiriyorum.
Ana şablonum bu olacak.
 
Yatağa bir çarşaf oluşturdum(oluşturdum dediğime bakmayın bende hazır var, daha önce çizmiştim, içeri aktarıp yatağın üzerine koydum) ve yine bir pike aktardım sahneme ve kaplamalarını yaptım.
 
Aynı şekilde bazılarını hazır olarak bazılarını da sıfırdan çizerek sahnemi doldurmaya devam ediyorum.
Son durumda alttaki resimdeki hale geldi.
Bazı değişiklikler yapacağım: Mobilyaların kaplamalarını değiştirmeye karar verdim, belki tavandaki göbeği de dikdörtgen ya da kare yaparım.
 
Mobilyaların ve duvarların kaplamalarını değiştirdim. Tavan göbeğini de dikdörtgen olarak yeniden düzenledim ayrıca önceki pike poligon sayısından ötürü biraz kasma yapıyordu yeni ve daha az poligona sahip bir pike yaptım.
Bu hali daha iyi oldu gibi.
 
Pencerelere bir manzara oluşturmak istiyorum. Bunun için önceki paylaşımlarımda olduğu gibi bir Plane çizdim ve uygun yere taşıyıp uygun gördüğüm bir manzara fotoğrafıyla kapladım.
Arka tarafta bir göl ve orman manzarası oluştu.
 
Artık ışıklandırmaya başlıyorum.
Bir tane mr Area Spot oluşturuyorum. Bu güneş olacak ana aydınlatmayı bu ışık yapacak.
 
Ayarlarını alttaki resimdeki gibi yapıp bir deneme render’i aldım.
Sonuç; fark ettiğiniz gibi karanlık.
 
Durumu düzeltmek için pencere boyutlarında bir tane mr Sky Portal oluşturuyorum ki dışarıda ki ışığı içeri yansıtsın. mr Sky Portal’ı pencereye yaklaştırıp yönünü odanın içine doğru çeviriyorum.
 
Bir tane de diğer pencereye oluşturuyorum. Dikkat edin; oklar odanın içini gösteriyor. Tüm pencereler için bir tane oluşturuyorum, bende üç pencere var.
 
Aydınlatmaya katkı sağlamak için güneşin aksi yönüne bir spot daha oluşturuyorum ancak bunun gücünü düşüreceğim ve gölgesini kapatacağım.
Deneme render’inde sonuç görünüyor. Çok daha iyi oldu.
 
Photon Mapping’i açıyorum, ışığın kalitesini daha iyi takip etmek için bundan sonra açık kalacak.
 
Tavandaki spot lambalar için bir tane mr Area Omni ışık oluşturuyorum ve gölgelerini kapatıyorum. Bu ışıklar sahnede görünmeyecek Spot lambaların yapısından ötürü. Zaten sadece genel aydınlatmaya katkı sağlasın diye sahneye yerleştiriyorum.
 
Diğer spot lambalara da aynı ışığı kopyalıyorum.
 
Light Lister(ışık listesi) ile sahnenizde bulunan ışıkları kolayca takip edebilirsiniz. Ben sahnemdeki ışıkların ayarları alt fotodaki gibi değiştirip bir deneme render’i daha aldım.
İyi gibi görünüyor.
 
Tüm eşyaları sahneye çağırıp son bir deneme render’i daha aldım. Sahnedeki tüm ışıkların son değerleri Light Lister penceresinde görünüyor. Ben bu değerleri yeterli buluyorum artık son render ayarlarını yapıp render işlemine başlayacağım.

Alttaki iki resimde yaptığım render ayarları görünüyor. İlgili ayarları detaylı bir şekilde kendi konularında paylaştığım için açıklama yapmayacağım.


RENDER

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder