İÇ MEKÂN GÜNDÜZ RENDERİ – GENÇ ODASI
----------------------------
İlk önce odanın duvarlarını
iki boyutlu olarak çizdim. Şimdilik bu şekilde uygun daha sonra belki
değiştiririm.
Modifier List’ten(değiştirici
liste) Extrude(çıkarma) modifier’ini atadım ve 280cm yükseklik belirledim.
Kapı aralığına kapının
yüksekliğini belirlemek için Connect(bağlamak, birleştirmek) ile iki çizgi
oluşturdum ve 220cm(daha sonra 215cm’ye düşürdüm) yüksekliğe taşıdım.
Üstte kalan parçaları Bridge(köprü) ile birleştirdim. Böylelikle kapı boşluğu oluştu.
Küçük pencere boşluğunu da
kapı boşluğunu oluştururken kullandığım yöntemlerle oluşturdum.
Küçük pencerenin karşına
boydan boya cam pencere çizdim. Şık bir görüntü ve güzel bir aydınlatma elde
etmeyi planlıyorum.
Pvc kaplaması için “Autodesk
Plastic/Vinyl” hazır kaplamasını atadım.
Cam için Arch&Design malzemenin
“Glass physical” hazır şablonunu seçtim fakat “Advenced Rendering Options”
bölümünden “Color at Max Distance” rengini maviden gri tonlara doğru
değiştirdim.(Bkz: Mental ray Arch&Design-Advenced Rendering Options)
Yan tarafa da yine boydan
boya bir pencere çizdim ve aynı şekilde kapladım.
Küçük pencere ve kapıyı daha
önce çizmiş olduğum hazır modelleri içeri aktararak oluşturdum.
Oda, kabaca oluşmuş oldu.
Zemin için yine hazır parke
modellerimden birini içeri aktardım ve odanın boyutuna göre yeniden düzenledim.
Tavanı oluşturdum(uygun
boyutta bir tane Box(kutu)) Ayrıca duvarlar için aynı desen fakat farklı renkte
iki tane duvar kâğıdı kaplaması atadım ve bir deneme render’i aldım.
Sonuç aşağıdaki resimde.
Zemine bir süpürgelik çizmek
istiyorum. Bunun için önce süpürgeliğin oluşacağı yerleri belirliyorum.(buraya
“yol” diyelim)
Daha sonra süpürgeliğin iki
boyutlu bir kesitini çiziyorum.
Şimdi, ilk önce süpürgelik
yoluna “Bevel Profile” modifierini atadım daha sonra da “Pick Profile”
boton’una basıp çizmiş olduğum süpürgelik kesitini seçiyorum ve süpürgeliğim
sahnede benim belirlemiş olduğum yol üzerinde oluştu.
Malzemesini de atadıktan
sonra işlem tamam.
Tavan’a da süpürgeliği
oluşturduğum şekilde bir kartonpiyer ve alçıpan çizdim.
Yine aynı şekilde tavana
lambalar için bir göbek çizdim. Kartonpiyer modelini burada da kullandım.
Daha sonra göbeğin ortasına
simetrik olarak 6 tane spot lamba oluşturdum.
Deneme render’inde sonuç
alttaki resim.
Artık sahneyi doldurmaya
başlayacağım.
İlk önce seçmiş olduğum bir
mobilya takımını sahneye aktardım. Bu modeli uzun zaman önce çizmiştim,
muhtemelen bir katalogda görmüştüm.
Parçaları sahnede uygun
olduğunu düşündüğüm yerlere yerleştiriyorum.
Ana şablonum bu olacak.
Yatağa bir çarşaf
oluşturdum(oluşturdum dediğime bakmayın bende hazır var, daha önce çizmiştim,
içeri aktarıp yatağın üzerine koydum) ve yine bir pike aktardım sahneme ve
kaplamalarını yaptım.
Aynı şekilde bazılarını hazır
olarak bazılarını da sıfırdan çizerek sahnemi doldurmaya devam ediyorum.
Son durumda alttaki resimdeki
hale geldi.
Bazı değişiklikler yapacağım:
Mobilyaların kaplamalarını değiştirmeye karar verdim, belki tavandaki göbeği de
dikdörtgen ya da kare yaparım.
Mobilyaların ve duvarların
kaplamalarını değiştirdim. Tavan göbeğini de dikdörtgen olarak yeniden
düzenledim ayrıca önceki pike poligon sayısından ötürü biraz kasma yapıyordu
yeni ve daha az poligona sahip bir pike yaptım.
Bu hali daha iyi oldu gibi.
Pencerelere bir manzara
oluşturmak istiyorum. Bunun için önceki paylaşımlarımda olduğu gibi bir Plane
çizdim ve uygun yere taşıyıp uygun gördüğüm bir manzara fotoğrafıyla kapladım.
Arka tarafta bir göl ve orman
manzarası oluştu.
Artık ışıklandırmaya
başlıyorum.
Bir tane mr Area Spot
oluşturuyorum. Bu güneş olacak ana aydınlatmayı bu ışık yapacak.
Ayarlarını alttaki resimdeki
gibi yapıp bir deneme render’i aldım.
Sonuç; fark ettiğiniz gibi
karanlık.
Durumu düzeltmek için pencere
boyutlarında bir tane mr Sky Portal oluşturuyorum ki dışarıda ki ışığı içeri
yansıtsın. mr Sky Portal’ı pencereye yaklaştırıp yönünü odanın içine doğru
çeviriyorum.
Bir tane de diğer pencereye
oluşturuyorum. Dikkat edin; oklar odanın içini gösteriyor. Tüm pencereler için
bir tane oluşturuyorum, bende üç pencere var.
Aydınlatmaya katkı sağlamak
için güneşin aksi yönüne bir spot daha oluşturuyorum ancak bunun gücünü
düşüreceğim ve gölgesini kapatacağım.
Deneme render’inde sonuç
görünüyor. Çok daha iyi oldu.
Photon Mapping’i açıyorum,
ışığın kalitesini daha iyi takip etmek için bundan sonra açık kalacak.
Tavandaki spot lambalar için
bir tane mr Area Omni ışık oluşturuyorum ve gölgelerini kapatıyorum. Bu ışıklar
sahnede görünmeyecek Spot lambaların yapısından ötürü. Zaten sadece genel
aydınlatmaya katkı sağlasın diye sahneye yerleştiriyorum.
Diğer spot lambalara da aynı
ışığı kopyalıyorum.
Light Lister(ışık listesi)
ile sahnenizde bulunan ışıkları kolayca takip edebilirsiniz. Ben sahnemdeki
ışıkların ayarları alt fotodaki gibi değiştirip bir deneme render’i daha aldım.
İyi gibi görünüyor.
Tüm eşyaları sahneye çağırıp
son bir deneme render’i daha aldım. Sahnedeki tüm ışıkların son değerleri Light
Lister penceresinde görünüyor. Ben bu değerleri yeterli buluyorum artık son
render ayarlarını yapıp render işlemine başlayacağım.
Alttaki iki resimde yaptığım render ayarları görünüyor. İlgili ayarları detaylı bir şekilde kendi konularında paylaştığım için açıklama yapmayacağım.
RENDER
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder