İÇ MEKÂN GECE RENDERİ - 2


İÇ MEKÂN GECE RENDER’İ – OTURMA ODASI

---------------------------------
İlk önce pencereden görünen bir gece manzarası oluşturmak istiyorum, bunun için pencerenin dışına bir Plane çiziyorum ve uygun gördüğüm miktarda yatay ve dikey olarak segment atıyorum.

Modifier List’ten(değiştirici liste) Bend(eğme, bükme) modifier’i atıyorum. Uygun gördüğüm miktarda dikey olarak eğiyorum Plane’yi.

İkinci bir Bend modifieri daha atıyorum Plane’ye, bu sefer yatay olarak bükme işlemi uyguluyorum ve alt resimdeki sonucu elde ediyorum.

Pencereden görünmesini istediğim manzara resmini seçip kaplama işlemini gerçekleştiriyorum.

UVW Map ile düzenleme işlemini aşağıdaki gibi yaptım.

Şimdi, dışarıya aydınlatmaya yardımcı olması için bir ışık koymayı planlamıyorum. Bunun yerine “Additional Color”a yüzeye atadığım aynı resmi atıyorum. Bu işlem sayesinde resim çok daha parlak bir hale geldi ve kalitesinden hiçbir şey kaybetmedi.

Deneme render’inde çok güzel bir görüntünün oluştuğunu sizde fark edeceksiniz.

Odamda iki pencere var, ben diğer pencereden de bir görüntü oluşması için aynı işlemleri tekrarlayarak oraya da bir manzara resmi atadım.

Sonuç alt resimdeki gibi. Her iki pencere sanki şehrin başka yönlerini görüyormuş gibi bir sonuç çıksın istedim ortaya.

Oturma odasında ana aydınlatma görevi görecek bir avize mevcut, bunun için bir mr Area Omni ışık oluşturuyorum ampullerden birinin içine.

Deneme render’inde durum aşağıdaki resimde görünüyor. Ampullerin cam muhafazaları sekiz tane olduğu için bol miktarda gereksiz gölge oluşacak, ben bunu istemiyorum.

Bunun için Exclude(dışlamak) ile gölge oluşumuna izin vermeyeceğim. Ben sahnede sadece avizenin oluşturduğu gölgeleri görmek istemiyorum, bu yüzden bu yöntemi kullanıyorum. Genel gölge ayarlarında gölgeleri kapatırsam bu sefer ışığın etki ettiği tüm nesnelerin gölgeleri kapanır, bunu istemiyorum.
Neyse, Avizeyi seçerek sahnede gölge oluşturmasını engelliyorum. (Bkz. mr Area Omni)

Işığın aydınlatma gücünü düşürüp render’de görünmesini sağladıktan sonra deneme render’inde durumu kontrol ediyorum.

Daha sonra gerekli miktarda çoğaltıp ışık rengini sarı tonlara doğru değiştirdim.

Birkaç deneme renderi aldım. Son durumda ışığın gücünü bir miktar daha düşürüp gerçeğe uygun aydınlatma yapması için zayıflama oranını(decay) ters kare yaptım.(Inverse square)
Bu oranı daha iyi kontrol edebilmek için Near ve Far Attenuation değerlerini alttaki resimde göründüğü gibi düzenledim.
Sonuç deneme render’inde görünüyor. (Bkz. mr Area Omni)

Sahnemde bir ışık bandı kullanmak istiyorum. Bir mr Area Omni ışık daha oluşturuyorum ve uygun boyuta getirip yerine taşıyorum.

Gereken sayıda oluşturma işlemine devam ediyorum.

Deneme render’i sonucu aşağıda görünüyor. Sonuç pek iyi değil.

Sahnedeki ışıkların değerlerini değiştirerek deneme render’i almaya devam ediyorum.(Güç, renk, Zayıfla oranı vb.)
Son durum alttaki resimde de göründüğü gibi daha iyi oldu ama benim istediğim gibi olmadı bu yüzden ışıkları değiştirmeye karar verdim.

İlk önce Işık bandı için oluşturduğum mr Area Omni ışıkları Photometric ışıklar ile değiştirdim.
Işık ayarları ve deneme render’i sonucu aşağıdaki resimde görünüyor.

Yine avize için oluşturmuş olduğum mr Area Omni ışıkları da Photometric ışıklar ile değiştirdim. Ayrıca Işık bandının ışıklarına mavi filtre uyguladım.
Sonuç çok daha tatmin edici ama yinede yeterli değil.

Sahnemdeki tüm nesneleri görünür yapıp bir deneme render’i aldım.
Biliyorsunuz deneme renderlerini düşük değerlerde almak hız açısından faydalıdır ama benim bilgisayarım pek güçlü olmadığı için ve sahnede bol miktarda yansıtıcı ve ışık kırıcı nesne olduğu için deneme render’im nispeten uzun sürdü, bu sorunu çözmek için bazı tedbirler almam gerek.

İlk önce sahnedeki tüm ışıkları kapattım ve üç tane yeni spot aydınlatma yapan ışık oluşturdum.
Işık ayarları ve deneme render’i sonucu alttaki resimde görünüyor.

Işık bandının ışıklarını açtım ve bir deneme renderi daha aldım.
Sonuç bence tatmin edici oldu. Eskisinden daha iyi.
Bu arada fark etmişsinizdir duvar kaplamasını da değiştirdim. Bu yeni hali bence daha güzel.

Avizeyi ve ışıklarını sildim çünkü bilgisayarımı yoruyordu.(Bu sayede 4 ışık ve bol miktarda cam ve metalden kurtuldum)
Sahneye bir sarkıt lamba ekledim ve bir Photometric ışık oluşturdum.

Sarkıt lamba ışık ayarını uygun gördüğüm gibi düzenledim ve tüm ışıkları açıp bir deneme render’i daha aldım.

Tüm nesneleri sahneye çağırıp bir deneme render’i daha aldım.
Bazı kaplamalarda sorun çarptı gözüme(örnek kırlent) yeniden ışık ayarlarıyla oynamak istemiyorum zaten renkler pek uyumlu gibi görünmüyor, bu yüzden birkaç değişiklik yapacağım.

Kırlent kaplamasını ve koltuk kaplamasını değiştirdim(siz fark etmemiş olabilirsiniz ama ikisi de deri kaplamaydı)
Yeni durumda daha iyi, odanın sarı-mavi renk tonuyla uyumlu oldu. Deneme render sonucu aşağıdaki resimde görünüyor.
Sonuç bence güzel daha fazla kasmanın alemi yok. Burada bırakıp artık son render ayarlarına geçmek istiyorum.

Almak istediğim render boyutunu belirliyorum. 1920x1300 uygundur bu sahne için. (Bkz: Render Setup/Common)

Global Illumination ayarlarından gölge kalitesi ve gölge modunu düzenledim.
Final Gather ayarları alttaki resimde görünüyor. (Bkz: Render Setup/Global Illumination)

Photon Mapping’den sadece “Maximum Num. Photons Per Sample” değerini bir miktar yükselttim. (Bkz: Render Setup/Global Illumination)

Renderer sekmesinde işim biraz daha uzun. Değerler alttaki resimde görünüyor.(Bkz: Render Setup/Renderer)

Yine renderer sekmesinde bulunan gölge tipini “Segment” olarak değiştirdim. (Bkz: Render Setup/Renderer)



RENDER




Bu konu da burada biter. Ortalama bir Türk ailesinin sahip olduğu bir oturma odasını oluşturmaya çalıştım. Bence sonuç fena olmadı umarım siz de beğenirsiniz.

İyi Günler.
*****************

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder