İÇ MEKÂN GECE RENDER’İ – OTURMA ODASI
---------------------------------
İlk önce pencereden görünen bir gece manzarası oluşturmak istiyorum, bunun için pencerenin dışına bir Plane çiziyorum ve uygun gördüğüm miktarda yatay ve dikey olarak segment atıyorum.
İlk önce pencereden görünen bir gece manzarası oluşturmak istiyorum, bunun için pencerenin dışına bir Plane çiziyorum ve uygun gördüğüm miktarda yatay ve dikey olarak segment atıyorum.
Modifier
List’ten(değiştirici liste) Bend(eğme, bükme) modifier’i atıyorum. Uygun
gördüğüm miktarda dikey olarak eğiyorum Plane’yi.
İkinci bir Bend
modifieri daha atıyorum Plane’ye, bu sefer yatay olarak bükme işlemi
uyguluyorum ve alt resimdeki sonucu elde ediyorum.
Pencereden
görünmesini istediğim manzara resmini seçip kaplama işlemini
gerçekleştiriyorum.
UVW Map ile
düzenleme işlemini aşağıdaki gibi yaptım.
Şimdi, dışarıya
aydınlatmaya yardımcı olması için bir ışık koymayı planlamıyorum. Bunun yerine
“Additional Color”a yüzeye atadığım aynı resmi atıyorum. Bu işlem sayesinde
resim çok daha parlak bir hale geldi ve kalitesinden hiçbir şey kaybetmedi.
Deneme
render’inde çok güzel bir görüntünün oluştuğunu sizde fark edeceksiniz.
Odamda iki
pencere var, ben diğer pencereden de bir görüntü oluşması için aynı işlemleri
tekrarlayarak oraya da bir manzara resmi atadım.
Sonuç alt
resimdeki gibi. Her iki pencere sanki şehrin başka yönlerini görüyormuş gibi
bir sonuç çıksın istedim ortaya.
Oturma odasında
ana aydınlatma görevi görecek bir avize mevcut, bunun için bir mr Area Omni
ışık oluşturuyorum ampullerden birinin içine.
Deneme
render’inde durum aşağıdaki resimde görünüyor. Ampullerin cam muhafazaları
sekiz tane olduğu için bol miktarda gereksiz gölge oluşacak, ben bunu
istemiyorum.
Bunun için Exclude(dışlamak)
ile gölge oluşumuna izin vermeyeceğim. Ben sahnede sadece avizenin oluşturduğu
gölgeleri görmek istemiyorum, bu yüzden bu yöntemi kullanıyorum. Genel gölge
ayarlarında gölgeleri kapatırsam bu sefer ışığın etki ettiği tüm nesnelerin
gölgeleri kapanır, bunu istemiyorum.
Neyse, Avizeyi
seçerek sahnede gölge oluşturmasını engelliyorum. (Bkz. mr Area Omni)
Işığın aydınlatma
gücünü düşürüp render’de görünmesini sağladıktan sonra deneme render’inde
durumu kontrol ediyorum.
Daha sonra
gerekli miktarda çoğaltıp ışık rengini sarı tonlara doğru değiştirdim.
Birkaç deneme
renderi aldım. Son durumda ışığın gücünü bir miktar daha düşürüp gerçeğe uygun
aydınlatma yapması için zayıflama oranını(decay) ters kare yaptım.(Inverse
square)
Bu oranı daha iyi
kontrol edebilmek için Near ve Far Attenuation değerlerini alttaki resimde
göründüğü gibi düzenledim.
Sonuç deneme
render’inde görünüyor. (Bkz. mr Area Omni)
Sahnemde bir ışık
bandı kullanmak istiyorum. Bir mr Area Omni ışık daha oluşturuyorum ve uygun
boyuta getirip yerine taşıyorum.
Gereken sayıda
oluşturma işlemine devam ediyorum.
Deneme render’i
sonucu aşağıda görünüyor. Sonuç pek iyi değil.
Sahnedeki
ışıkların değerlerini değiştirerek deneme render’i almaya devam ediyorum.(Güç,
renk, Zayıfla oranı vb.)
Son durum alttaki
resimde de göründüğü gibi daha iyi oldu ama benim istediğim gibi olmadı bu
yüzden ışıkları değiştirmeye karar verdim.
İlk önce Işık
bandı için oluşturduğum mr Area Omni ışıkları Photometric ışıklar ile
değiştirdim.
Işık ayarları ve
deneme render’i sonucu aşağıdaki resimde görünüyor.
Yine avize için
oluşturmuş olduğum mr Area Omni ışıkları da Photometric ışıklar ile
değiştirdim. Ayrıca Işık bandının ışıklarına mavi filtre uyguladım.
Sonuç çok daha
tatmin edici ama yinede yeterli değil.
Sahnemdeki tüm
nesneleri görünür yapıp bir deneme render’i aldım.
Biliyorsunuz
deneme renderlerini düşük değerlerde almak hız açısından faydalıdır ama benim
bilgisayarım pek güçlü olmadığı için ve sahnede bol miktarda yansıtıcı ve ışık
kırıcı nesne olduğu için deneme render’im nispeten uzun sürdü, bu sorunu çözmek
için bazı tedbirler almam gerek.
İlk önce
sahnedeki tüm ışıkları kapattım ve üç tane yeni spot aydınlatma yapan ışık
oluşturdum.
Işık ayarları ve
deneme render’i sonucu alttaki resimde görünüyor.
Işık bandının
ışıklarını açtım ve bir deneme renderi daha aldım.
Sonuç bence
tatmin edici oldu. Eskisinden daha iyi.
Bu arada fark
etmişsinizdir duvar kaplamasını da değiştirdim. Bu yeni hali bence daha güzel.
Avizeyi ve
ışıklarını sildim çünkü bilgisayarımı yoruyordu.(Bu sayede 4 ışık ve bol
miktarda cam ve metalden kurtuldum)
Sahneye bir
sarkıt lamba ekledim ve bir Photometric ışık oluşturdum.
Sarkıt lamba ışık
ayarını uygun gördüğüm gibi düzenledim ve tüm ışıkları açıp bir deneme render’i
daha aldım.
Tüm nesneleri
sahneye çağırıp bir deneme render’i daha aldım.
Bazı kaplamalarda
sorun çarptı gözüme(örnek kırlent) yeniden ışık ayarlarıyla oynamak istemiyorum
zaten renkler pek uyumlu gibi görünmüyor, bu yüzden birkaç değişiklik
yapacağım.
Kırlent kaplamasını
ve koltuk kaplamasını değiştirdim(siz fark etmemiş olabilirsiniz ama ikisi de
deri kaplamaydı)
Yeni durumda daha
iyi, odanın sarı-mavi renk tonuyla uyumlu oldu. Deneme render sonucu aşağıdaki
resimde görünüyor.
Sonuç bence güzel
daha fazla kasmanın alemi yok. Burada bırakıp artık son render ayarlarına
geçmek istiyorum.
Almak istediğim
render boyutunu belirliyorum. 1920x1300 uygundur bu sahne için. (Bkz: Render
Setup/Common)
Global
Illumination ayarlarından gölge kalitesi ve gölge modunu düzenledim.
Final Gather
ayarları alttaki resimde görünüyor. (Bkz: Render Setup/Global Illumination)
Photon
Mapping’den sadece “Maximum Num. Photons Per Sample” değerini bir miktar
yükselttim. (Bkz: Render Setup/Global Illumination)
Renderer
sekmesinde işim biraz daha uzun. Değerler alttaki resimde görünüyor.(Bkz:
Render Setup/Renderer)
Yine renderer
sekmesinde bulunan gölge tipini “Segment” olarak değiştirdim. (Bkz: Render
Setup/Renderer)
RENDER
Bu konu da burada
biter. Ortalama bir Türk ailesinin sahip olduğu bir oturma odasını oluşturmaya
çalıştım. Bence sonuç fena olmadı umarım siz de beğenirsiniz.
İyi Günler.
*****************
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder