Dış Mekân Gündüz
Renderi
Daha önce paylaştığım
çalışmalarda çok fazla fotoğraf ile açıklama yaptım ayrıca her şeyi(gökyüzü,
çimler, ağaçlar, ışık, gölge, insan vb. tüm nesneleri) max’da yaptım. Render
işlemi sonrası üçüncü programları kullanmadım.
Bu paylaşımda hiç detaya
girmedim. Sadece birkaç fotoğrafla ışık ve render(görüntü oluşturma) ayarlarını
paylaştım.
Çevre düzenlemesini
de(tefriş, post production) Photoshop ile yaptım.
(Daylight ve
render ayarları için bkz: 3ds Max Işıklar – Daylight Kullanımı ve Ayarları, Mental Ray Render
Setup – Renderer, Mental Ray Render
Setup – Global Illumınatıon, Mental Ray Render Setup –
Common)
--------------------
İlk olarak Daylight’ı(günışığı)
yerleştirdim sahneye. Yaptığım ayarlarla ilgili geniş açıklama daha önce paylaştığım
Daylight konusunda var. Fotoğrafta görünen ayarlar dışında başka bir ayar
yapmadım.
İkinci fotoğrafta ışık
ayarlarını daha iyi yapabilmek için sahnedeki tüm objelere Material
Override(malzemeyi geçersiz kıl) özelliği atadım. Bu şekilde deneme renderlerini
hızlandırmış ve ışık-gölge dağılımını daha iyi takip etmiş oldum.
Işıklandırma ile işim
bitince(yaklaşık 20 deneme renderi aldım) hiçbir çevresel düzenleme yapmadan
son render ayarlarını yaptım.
RENDER(Görüntü
Oluşturma)
3Ds Max
2016+Mentalray+Photoshop
*********
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder