DIŞ MEKÂN GÜNDÜZ RENDERİ - 1


Dış Mekân Gündüz Renderi


Daha önce paylaştığım çalışmalarda çok fazla fotoğraf ile açıklama yaptım ayrıca her şeyi(gökyüzü, çimler, ağaçlar, ışık, gölge, insan vb. tüm nesneleri) max’da yaptım. Render işlemi sonrası üçüncü programları kullanmadım.
Bu paylaşımda hiç detaya girmedim. Sadece birkaç fotoğrafla ışık ve render(görüntü oluşturma) ayarlarını paylaştım.
Çevre düzenlemesini de(tefriş, post production) Photoshop ile yaptım.
(Daylight ve render ayarları için bkz: 3ds Max Işıklar – Daylight Kullanımı ve Ayarları, Mental Ray Render Setup – Renderer, Mental Ray Render Setup – Global Illumınatıon, Mental Ray Render Setup – Common)
--------------------
İlk olarak Daylight’ı(günışığı) yerleştirdim sahneye. Yaptığım ayarlarla ilgili geniş açıklama daha önce paylaştığım Daylight konusunda var. Fotoğrafta görünen ayarlar dışında başka bir ayar yapmadım.
 
 
İkinci fotoğrafta ışık ayarlarını daha iyi yapabilmek için sahnedeki tüm objelere Material Override(malzemeyi geçersiz kıl) özelliği atadım. Bu şekilde deneme renderlerini hızlandırmış ve ışık-gölge dağılımını daha iyi takip etmiş oldum.
 
 
Işıklandırma ile işim bitince(yaklaşık 20 deneme renderi aldım) hiçbir çevresel düzenleme yapmadan son render ayarlarını yaptım.
 
 

RENDER(Görüntü Oluşturma)


3Ds Max 2016+Mentalray+Photoshop
*********

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder