Mental Ray Arch & Design, Plastik Kaplaması Nasıl Yapılır


 Mental Ray'ın kendi hazır plastik malzemesi var ancak biz Arch & Design Malzemeyi kullanarak kendi isteğimize göre basit bir şekilde plastik kaplama nasıl yapılıronu öğreneceğiz.

Arch & Design, Plastik Kaplama Nasıl Yapılır


Arch & Design malzemenin “Diffuse Color(yüzey rengi)” istediğimiz bir renge çevirelim. “Roughness(pürüzlülük)” değerini 0,5 yapalım.


“Reflection” bölümünden “Reflectivity” değerini 1, “Glossiness” değerlerini 0,35 yapalım. “Glossy Samples” değerini 32 yapalım.


“Refraction” bölümünden “Transparency” değerini 1 yapalım.



“BRDF” Bölümünden “BY IOR(frensel reflection)” seçelim.


“Special Effect” bölümünden “Ambient Occlusion”u açalım. “Samples” değerini en az 16, “Max Distance” değerini en az 4 yapalım. “Shadow Color” bölümünden bölümünden “Custom Ambient Light”ı işaretleyelim.



“Advenced Rendering Options” bölümüne geçelim. “Reflections” ve “Refraction” kısmından “Max Trace Depth” değerini 3 yapalım. “Advenced Transparency Options” bölümünden “Back Face Culling”i işaretleyelim.



“Fast Glossy Interpolation” bölümünden “Interpolation grid density” değerini “1 (same as rendering)(renderde aynen oluştur)” yapalım.



Refraction bölümünden Color’u Siyah yapalım. (Yüzey rengini ben siyah yaptığım için buradaki rengi siyah yaptım. Buradaki renk, yüzey rengiyle aynı olacak.)



RENDER


Şimdi biraz fantezi yapıp Bump kısmına “Noise” atayalım ki yüzey biraz pütürlü olsun.


Noise’nin “Tiling X,Y,Z” değerlerini 10 “Strength” 5 yapalım
.


RENDER



Son durumda çaydanlığımızın yüzeyi Noise sayesinde pütürlü ve siyah-beyaz oldu.

**************************

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder