DIŞ MEKAN GECE RENDERİ
Bu bölümde Bir dış mekân gece
renderi yapmak istiyorum. Basit bir şey olacak fazla detaya girmeyi
planlamıyorum. Modelleme yapmayacağım; sadece ışıklandırma ve render.
Sahnenin istediğim yerlerine
ışıkları yerleştirip ayarlarını yapacağım Umarım güzel bir çalışma çıkar ortaya
ve beğenirsiniz.
----------------------
İlk olarak daha önce,
modellemiş olduğum bir ofis’i ışıklandıracağım.
Veranda kısmında tepeden
aydınlatma yapacak üç tane spot lamba var. Biri için sahneye bir “Photometric”
ışık yerleştirdim.
Işığa bir IES dosyası
yüklemek istediğim için “Light Distribution(Type)” bölümünden “Photometric Web”
ayarını seçiyorum. Bu sayede “Distribution Photometric” paneli açıldı ve
istediğim IES dosyasını atadım.(Bkz.Photometric Light) benim atadığım ışık 659
candela gücünde. “Resulting Intensity”
değerini %10 ayarlayıp ışığın gücünü düşürdüm. Daha sonra ihtiyaç duyarsam
yeniden düzenleme yapacağım.
Sonrasında ışık tipini “Disc” yapıp uygun yarıçap değerini belirledim.
Diğer üç spot lambaya aynı ışığı
kopyalayıp(instance) veranda aydınlatmasını tamamladım.
Ön cepheye Silindir tipi iki tane aplik
yerleştirdim ve biri için sahneye yeni bir “Photometric” ışık yerleştirdim.
Spotlara yaptığım gibi ışığın ayarlarını yaptım. (Alttaki resim)
Diğer aplik için bir kopya
aldım.
Deneme renderinde şimdilik iyi görünüyor.
Aydınlatma oranı bence güzel.
İç aydınlatma için Işık havuzu ve Işık bandı
düşündüm. Şu anki sahne için pek önemli değil ama hazırda bulunsun belki başka
zaman lazım olur. İçerideki spotlar için tekrar bir “Photometric” ışık
yerleştirdim ve ayarlarını uygun gördüğüm şekilde düzenledim.
Diğer tüm spotlar için ışığın
kopyalarını(instance) oluşturdum.
Işık bandı için yeni bir ışık oluşturup aynı
şekilde ayarlarını yaptım ama burada bir değişiklik yaptım; Işığa mavi bir
filtre uyguladım ki mavi tonlarda bir parlama oluştursun.
Aynı şekilde istediğim
yerlere gerekli sayıda kopya oluşturdum.
Deneme renderinde çok güzel
bir görüntü çıktı ortaya bence.(Acaba dış mekân renderinden vazgeçip iç mekân
renderi mi yapsam diye düşündüm bir an)
Ofisin içine bir masa,
sandalye vb. ve bir de hoş bir hatun yerleştirdim maksat kalabalık olsun.
Dışarıdan yeni bir deneme
renderi aldım.
Sonuç bence iyi. Render
kalitesini arttırtıp böyle bile bırakabilirim.
Devam edelim.
Şimdi sahneye bir “Daylight”
oluşturdum ve ayarlarını alttaki resimdeki gibi yaptım. Burada gece renderi
oluşturacağım için gökyüzü modeli olarak “Perez All Weather” gökyüzü modelini
seçtim.(Bkz: Daylight)
Güneşin konumunu istediğim gibi ayarladım.
Environment penceresinden
atanmış olan fiziksel gökyüzü ayarını Instance olarak Material Editor
penceresinden boş bir slot’a kopyaladım. Burada yeni “güneş” ayarlarını yaptım.
Dikkat ederseniz bir önceki resimde Güneş ışığını kapatmıştım ve güneş benim
sahnemde artık “Ay” vazifesi görüyor.
Burada artık ayın parlaklık ve boyut ayarlarını yaptım.
Deneme renderinde sonuç alttaki resimde.
Şimdi sahneye biraz bulut, yıldız vb. eklemek için
“Use Custom Background Maps” kısmına bir gökyüzü resmi atadım.
Uygun gördüğüm ayarlamalardan
sonra deneme renderi ile durumu kontrol edince sonuç alttaki resimdeki gibi.
Benim sahnemde iki tane
elektrik direği var. Gerçi muhtemelen görünmeyecek ama elim değmişken onların
ışık ayarlarını yapayım hiç olmazsa genel aydınlatmaya faydası olur.
Yeni bir Photometric ışık
yerleştirdim ve lambanın boyutuna göre ayarladım.
Deneme renderinde fark ettiyseniz ışığın gücü çok
yüksek. Bu işimizi görmez.
Bir IES dosyası yükledim ışığa.
Yeni deneme renderin durum çok daha iyi görünüyor.
Modelimde bahçe duvarının
üstünde bol miktarda küçük lamba mevcut. Bunlar için sahneye yeniden bir tane
Photometric ışık yerleştirdim. Uygun gördüğüm ayarları yaptıktan sonra deneme
renderiyle durumu kontrol ettim. (Alttaki resim)
Ve yine her lamba için bir kopya oluşturdum.
Deneme renderi
Sahnenin genel aydınlatma
düzeyi için pozlama kontrolü yapacağım. Bu “Environment and Effect”
penceresinden yapılır. (Bkz: Environment and Effect)
Sahnede Daylight olduğu için “mr Photographic exposure control” zaten
seçili. Poz değerini biraz değiştiriyorum (deneme renderleriyle kontrol ederek)
benim bu sahne için şimdilik uygun gördüğüm değer “9”
Daha önce ayarlarını yaptığım ofis modelimi bu
sahneye ekledim yeni bir deneme renderiyle durumu kontrol ediyorum. Poz
değerini “8”
olarak yeniden belirledim.
Modelimde bulunan tüm nesneleri görünür yapıp düşük
ayarlarda bir deneme renderi daha alıyorum. Genel durumu kavramak için. Bundan
sonra daha ince detaylara odaklanacağım.
İlk önce ön cephedeki
apliklerle başlıyorum.
Yaydıkları ışınlar biraz zayıf göründü, bu yüzden ışığın gücünü arttırıp
sarı bir tonda aydınlatma yapması için sarı renkte bir filtre uyguladım.
Aynı şekilde iç aydınlatmada
kullandığım spotların ışık gücünü arttırıyorum, iç kısım daha aydınlık görünsün
diye.
Veranda spotlarının da gücünü
arttırdım.
Çok da fazla yüklenmek
istemiyorum sonuç olarak bu bir gece renderi, her tarafın ışıl ışıl olmasına
gerek yok.
Sahnedeki diğer ışıklar için deneme renderleri yardımıyla son ayarları
belirledim.
Şimdi sahnedeki kamerayı render almak istediğim
konuma ayarladım.
Burada “Physical” Kameranın
pozlama kontrollerine göre sahnenin genel parlaklık düzeyini belirlemek
istiyorum. Bu da demek oluyor ki daha önce“mr Photographic exposure control”
ile yaptığım tüm ayarlar çöp oldu. Aslında benim sonradan fikir değiştirme
huyunuz yoksa en baştan yapabilirsiniz bunları. Neyse uygun ayarı deneme
renderleri yardımıyla belirliyorum. (Bkz: Environment and Effect)
Artık son render ayarlarına geçiyorum. Global
Illumination ayarlarını belirliyorum ilk önce. (Bkz: Render Setup/Global
Illumination)
Photon Mapping ayarını
açıyorum.
Şimdi aslında bu bir dış
mekân aydınlatması, normalde “Diffuse bounce” işimizi görürdü ama hem gece
renderi olması hem de ofisin içinden aydınlatma olması nedeniyle daha fazla
kontrol sağlamak için Global Illumination Photon Mapping ayarlarını açmayı
uygun gördüm.
Renderer bölümü ayarlarını da
belirliyorum. (Bkz: Render Setup/Renderer)
Burada bir şey belirtmek
istiyorum; aslında sahnedeki ışıklara, bilhassa duvardaki lambalara, “Beam” ya
da “Glare”efekti uygulanabilirdi ama renderi uzattığı için ben uygulamadım.
Ayrıca Photoshop’ta herhangi bir işlem yapmak istemediğim için “Render
Elements” bölümüyle işim yok.
“Processing” bölümüyle zaten ilgilenmiyorum.(Bkz: Render Setup/Render
Elements/Processing)Son olarak görüntü boyutunu belirleyip render işlemini başlatacağım.
RENDER
-------------
Render ayarlarını yüksek
yapmadım çünkü benim bilgisayarım bu iş için pek güçlü bir bilgisayar değil
ancak yine de uzun sürdü render işlemi. Çıkan sonuç bu ayarlara göre bence çok
iyi.
Bu konu da burada biter.
-------------
Size bir ek bilgi vermek
istiyorum. Bu konuya başlamadan önce Max’ın 2017 sürümünü denemek için 2016’yı
kaldırıp 2017’yi kurdum ancak türlü türlü sorunla karşılaştım. Kaplamalarım
bozuldu, ışık ayarları bozuldu vb.
Tek bir model olsaydı sorun
olmazdı ama kayıtlı olan tüm dosyalarımda benzer sorunlar çıktı ortaya(belki
ben hata yaptım programı kurarken ya da başka sorunlar oldu önemli değil) sonuçta
2017’yi kaldırmaya karar verdim ama asıl sürpriz o zaman çıktı ortaya: Çalışmalarımın
hiç birini açamadım.
Yeni bir sürümle kaydedilmiş
olduğu için bu sürümde dosyayı açamazsınız diyordu. İnternette bayağı bir
araştırma yaptım ancak bu sorunu çözebilecek bir öneri veya yöntem bulamadım.
Her neyse sonuç: 2017’yi
tekrar kurup tüm dosyaları “Farklı kaydet” deyip 2016 olarak yeniden kaydettim çalışmalarımı.
Bu sayede tüm çalışmalarımı
kurtarabildim ama bu bana bir güne patladı.
Sonuç olarak Max’ın
farklı sürümlerinde çalışmak durumunda kalırsanız dosyalarınızı muhakkak
çalışacağınız asıl sürüme göre kaydedin yoksa üst sürümde kaydedilmiş bir dosyayı
alt sürümde çalıştıramazsınız.
İyi günler.
************************
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder