DIŞ MEKAN GECE RENDERİ



DIŞ MEKAN GECE RENDERİ

Bu bölümde Bir dış mekân gece renderi yapmak istiyorum. Basit bir şey olacak fazla detaya girmeyi planlamıyorum. Modelleme yapmayacağım; sadece ışıklandırma ve render.
Sahnenin istediğim yerlerine ışıkları yerleştirip ayarlarını yapacağım Umarım güzel bir çalışma çıkar ortaya ve beğenirsiniz.

----------------------

İlk olarak daha önce, modellemiş olduğum bir ofis’i ışıklandıracağım.



Veranda kısmında tepeden aydınlatma yapacak üç tane spot lamba var. Biri için sahneye bir “Photometric” ışık yerleştirdim.
Işığa bir IES dosyası yüklemek istediğim için “Light Distribution(Type)” bölümünden “Photometric Web” ayarını seçiyorum. Bu sayede “Distribution Photometric” paneli açıldı ve istediğim IES dosyasını atadım.(Bkz.Photometric Light) benim atadığım ışık 659 candela gücünde.  “Resulting Intensity” değerini %10 ayarlayıp ışığın gücünü düşürdüm. Daha sonra ihtiyaç duyarsam yeniden düzenleme yapacağım.
Sonrasında ışık tipini “Disc” yapıp uygun yarıçap değerini belirledim.


Diğer üç spot lambaya aynı ışığı kopyalayıp(instance) veranda aydınlatmasını tamamladım.


Ön cepheye Silindir tipi iki tane aplik yerleştirdim ve biri için sahneye yeni bir “Photometric” ışık yerleştirdim. Spotlara yaptığım gibi ışığın ayarlarını yaptım. (Alttaki resim)


Diğer aplik için bir kopya aldım.



Deneme renderinde şimdilik iyi görünüyor. Aydınlatma oranı bence güzel.


İç aydınlatma için Işık havuzu ve Işık bandı düşündüm. Şu anki sahne için pek önemli değil ama hazırda bulunsun belki başka zaman lazım olur. İçerideki spotlar için tekrar bir “Photometric” ışık yerleştirdim ve ayarlarını uygun gördüğüm şekilde düzenledim.


Diğer tüm spotlar için ışığın kopyalarını(instance) oluşturdum.



Işık bandı için yeni bir ışık oluşturup aynı şekilde ayarlarını yaptım ama burada bir değişiklik yaptım; Işığa mavi bir filtre uyguladım ki mavi tonlarda bir parlama oluştursun.


Aynı şekilde istediğim yerlere gerekli sayıda kopya oluşturdum.



Deneme renderinde çok güzel bir görüntü çıktı ortaya bence.(Acaba dış mekân renderinden vazgeçip iç mekân renderi mi yapsam diye düşündüm bir an)



Ofisin içine bir masa, sandalye vb. ve bir de hoş bir hatun yerleştirdim maksat kalabalık olsun.
Dışarıdan yeni bir deneme renderi aldım.
Sonuç bence iyi. Render kalitesini arttırtıp böyle bile bırakabilirim.



Devam edelim.
Şimdi sahneye bir “Daylight” oluşturdum ve ayarlarını alttaki resimdeki gibi yaptım. Burada gece renderi oluşturacağım için gökyüzü modeli olarak “Perez All Weather” gökyüzü modelini seçtim.(Bkz: Daylight)
Güneşin konumunu istediğim gibi ayarladım.


Environment penceresinden atanmış olan fiziksel gökyüzü ayarını Instance olarak Material Editor penceresinden boş bir slot’a kopyaladım. Burada yeni “güneş” ayarlarını yaptım. Dikkat ederseniz bir önceki resimde Güneş ışığını kapatmıştım ve güneş benim sahnemde artık “Ay” vazifesi görüyor.
Burada artık ayın parlaklık ve boyut ayarlarını yaptım.


Deneme renderinde sonuç alttaki resimde.


Şimdi sahneye biraz bulut, yıldız vb. eklemek için “Use Custom Background Maps” kısmına bir gökyüzü resmi atadım.


Uygun gördüğüm ayarlamalardan sonra deneme renderi ile durumu kontrol edince sonuç alttaki resimdeki gibi.



Benim sahnemde iki tane elektrik direği var. Gerçi muhtemelen görünmeyecek ama elim değmişken onların ışık ayarlarını yapayım hiç olmazsa genel aydınlatmaya faydası olur.
Yeni bir Photometric ışık yerleştirdim ve lambanın boyutuna göre ayarladım.



Deneme renderinde fark ettiyseniz ışığın gücü çok yüksek. Bu işimizi görmez.


Bir IES dosyası yükledim ışığa.


Yeni deneme renderin durum çok daha iyi görünüyor.


Modelimde bahçe duvarının üstünde bol miktarda küçük lamba mevcut. Bunlar için sahneye yeniden bir tane Photometric ışık yerleştirdim. Uygun gördüğüm ayarları yaptıktan sonra deneme renderiyle durumu kontrol ettim. (Alttaki resim)


Ve yine her lamba için bir kopya oluşturdum.


Deneme renderi


Sahnenin genel aydınlatma düzeyi için pozlama kontrolü yapacağım. Bu “Environment and Effect” penceresinden yapılır. (Bkz: Environment and Effect)
Sahnede Daylight olduğu için “mr Photographic exposure control” zaten seçili. Poz değerini biraz değiştiriyorum (deneme renderleriyle kontrol ederek) benim bu sahne için şimdilik uygun gördüğüm değer “9”


Daha önce ayarlarını yaptığım ofis modelimi bu sahneye ekledim yeni bir deneme renderiyle durumu kontrol ediyorum. Poz değerini “8” olarak yeniden belirledim.


Modelimde bulunan tüm nesneleri görünür yapıp düşük ayarlarda bir deneme renderi daha alıyorum. Genel durumu kavramak için. Bundan sonra daha ince detaylara odaklanacağım.


İlk önce ön cephedeki apliklerle başlıyorum.
Yaydıkları ışınlar biraz zayıf göründü, bu yüzden ışığın gücünü arttırıp sarı bir tonda aydınlatma yapması için sarı renkte bir filtre uyguladım.


Aynı şekilde iç aydınlatmada kullandığım spotların ışık gücünü arttırıyorum, iç kısım daha aydınlık görünsün diye.
Veranda spotlarının da gücünü arttırdım.
Çok da fazla yüklenmek istemiyorum sonuç olarak bu bir gece renderi, her tarafın ışıl ışıl olmasına gerek yok.
Sahnedeki diğer ışıklar için deneme renderleri yardımıyla son ayarları belirledim.


Şimdi sahnedeki kamerayı render almak istediğim konuma ayarladım.


Burada “Physical” Kameranın pozlama kontrollerine göre sahnenin genel parlaklık düzeyini belirlemek istiyorum. Bu da demek oluyor ki daha önce“mr Photographic exposure control” ile yaptığım tüm ayarlar çöp oldu. Aslında benim sonradan fikir değiştirme huyunuz yoksa en baştan yapabilirsiniz bunları. Neyse uygun ayarı deneme renderleri yardımıyla belirliyorum. (Bkz: Environment and Effect)



Artık son render ayarlarına geçiyorum. Global Illumination ayarlarını belirliyorum ilk önce. (Bkz: Render Setup/Global Illumination)


Photon Mapping ayarını açıyorum.
Şimdi aslında bu bir dış mekân aydınlatması, normalde “Diffuse bounce” işimizi görürdü ama hem gece renderi olması hem de ofisin içinden aydınlatma olması nedeniyle daha fazla kontrol sağlamak için Global Illumination Photon Mapping ayarlarını açmayı uygun gördüm.


Renderer bölümü ayarlarını da belirliyorum. (Bkz: Render Setup/Renderer)
Burada bir şey belirtmek istiyorum; aslında sahnedeki ışıklara, bilhassa duvardaki lambalara, “Beam” ya da “Glare”efekti uygulanabilirdi ama renderi uzattığı için ben uygulamadım. Ayrıca Photoshop’ta herhangi bir işlem yapmak istemediğim için “Render Elements” bölümüyle işim yok.
“Processing” bölümüyle zaten ilgilenmiyorum.(Bkz: Render Setup/Render Elements/Processing)


Son olarak görüntü boyutunu belirleyip render işlemini başlatacağım.

RENDER



-------------
Render ayarlarını yüksek yapmadım çünkü benim bilgisayarım bu iş için pek güçlü bir bilgisayar değil ancak yine de uzun sürdü render işlemi. Çıkan sonuç bu ayarlara göre bence çok iyi.
Bu konu da burada biter.
-------------
Size bir ek bilgi vermek istiyorum. Bu konuya başlamadan önce Max’ın 2017 sürümünü denemek için 2016’yı kaldırıp 2017’yi kurdum ancak türlü türlü sorunla karşılaştım. Kaplamalarım bozuldu, ışık ayarları bozuldu vb.
Tek bir model olsaydı sorun olmazdı ama kayıtlı olan tüm dosyalarımda benzer sorunlar çıktı ortaya(belki ben hata yaptım programı kurarken ya da başka sorunlar oldu önemli değil) sonuçta 2017’yi kaldırmaya karar verdim ama asıl sürpriz o zaman çıktı ortaya: Çalışmalarımın hiç birini açamadım.
Yeni bir sürümle kaydedilmiş olduğu için bu sürümde dosyayı açamazsınız diyordu. İnternette bayağı bir araştırma yaptım ancak bu sorunu çözebilecek bir öneri veya yöntem bulamadım.
Her neyse sonuç: 2017’yi tekrar kurup tüm dosyaları “Farklı kaydet” deyip 2016 olarak yeniden kaydettim çalışmalarımı.
Bu sayede tüm çalışmalarımı kurtarabildim ama bu bana bir güne patladı.
Sonuç olarak Max’ın farklı sürümlerinde çalışmak durumunda kalırsanız dosyalarınızı muhakkak çalışacağınız asıl sürüme göre kaydedin yoksa üst sürümde kaydedilmiş bir dosyayı alt sürümde çalıştıramazsınız.
İyi günler.

************************


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder