İÇ MEKÂN GECE RENDER’İ


İÇ MEKÂN GECE RENDER’İ - YATAK ODASI

Bu paylaşımda daha önce modellediğim yatak odasının gece render’ini almaya çalışacağım. Daha önce yatak odasının Gündüz render’ini almıştım.
Amacım odaya yerleştirdiğim iki adet gece lambası ve pencereden yansıyan ışıklar yardımıyla bir render almak. Çok fazla aydınlık olmasını istemiyorum, dışarıdan yansıyan hafif kızılımsı ve mavi tonlarında bir ışık ve gece lambalarının yaydığı ışıklar ile odaya loş bir ortam oluşturmak istiyorum.
----------------------
Başlayalım.
İlk önce pencereden içeri girecek olan ışıklar için bir HDRI dosyası yüklemek istiyorum. Bildiğiniz gibi HDRI, bir alanın profesyonel fotoğraf makineleri ile 360 derece çekilmiş fotoğraflarının birleştirilmesiyle oluşturulmuş bir dosya biçimidir. Yüksek çözünülürlüklüdür ve kendi ışıklandırmasını bünyesinde barındırır.
İlk önce “Environment and Effect” penceresini açalım ve “Environment Map” bölümünden “None”ye tıklayıp açılan pencereden sahnemize yerleştireceğimiz HDRI dosyasını bilgisayarımızdan seçelim.




HDRI dosyasını yükledikten sonra çevresel olarak görünmesini sağlamak için “Viewport Configuration” penceresini açalım(Alt+B ile açabilirsiniz) “Backgraund” bölümünden “Use Environment Backgraund” tikini işaretleyelim. Daha sonra önce “Apply to active View” sonra da “OK” seçimini yapalım.



Artık perspektif penceresinden ve alacağımız render’lerde yüklediğimiz HDRI dosyasını görebiliriz.



Odanın içinden aldığım render’de de HDRI etkisi görünüyor.
HDRI için daha fazla ayarlama yapılabilir ancak benim pek ihtiyacım yok çünkü sadece içerideki aynadan yapacağı yansımaya ihtiyacım var, bu yüzden burada bırakıyorum.



Şimdi, “Photometric” ışıklardan bir tane “Free Light” oluşturuyorum lambalardan birinin içine.
Işığı oluşturduktan sonra Perspektif penceresinden fark edeceğiniz gibi çok parlak bir etki oluşturdu çünkü bizim için çok fazla ışığın gücü.



Işığı uygun yere taşıyorum ilk önce.



Deneme renderinde oluşan ışık patlamasını görüyorsunuz çünkü bizim ışığımız 1500 candele gücünde.(Bkz. Photometric Işık)



İlk önce Templates(şablonlar) bölümünden 75 watt gücündeki bir hazır lamba şablonunu seçelim.



Deneme render’inde görüldüğü gibi sadece lamba ve çevresini aydınlattı fakat bu bile hoş bir görüntü oluşturmadı.
Bildiğiniz gibi hazır şablonlardan yanında “web” yazılı olan herhangi birini seçmemiz demek aslında o ışığa yüklediğimiz Max’ın içinde bulunan hazır IES dosyalarından birini ışığa atamak demektir. “Distribution” bölümüne bakarsanız oraya bir IES dosyasının yüklendiğini görürsünüz.



Şimdi, ben ışığa istediğim bir IES dosyasını yüklemek istiyorum. “Distribution” bölümünden atanmış IES dosyasının üzerine tıklayıp açılan panelden bilgisayarımda bulunan bir IES dosyasını seçiyorum.
IES dosyalarını bazı ışık ve lamba üretici firmaların internet sitelerinden ücretsiz olarak indirebilirsiniz.



Deneme render’inde daha öncekilere kıyasla daha güzel bir sonuç aldım fakat bu dahi yeterli değil.



Işığın yönünü “X Rotation, Y Rotation, Z Rotation” değerlerini değiştirerek istediğim gibi düzenliyorum.



Sahnedeki ışığımı diğer lambaya “Instance” olarak kopyalıyorum.



Deneme render’inde sonuç iyi gibi görünüyor.



Fark ettiğiniz gibi aldığımız deneme renderlerinde ışığın dar bir alanı aydınlattığı görülüyor. Bunun sebebi Global Illumination ayarlarının kapalı olmasıdır. Render Setup penceresinden “Photon Mapping” i açalım.



Deneme render’inde ışığın etkisi daha belirgin oldu. Bundan sonraki deneme render’lerinde Photon Mapping açık olarak render alacağım ki ışığın etkisini fark edebileyim. Düşük ayarlarda render alacağım.



“Intensity/Color/Attenuation” bölümündeki “Resulting Intensity” değerini 80’e düşürüp ışığın gücünü biraz daha zayıflattım.
Deneme render’inde biraz daha iyi görünüyor.

 

Daha sonra ışığa ilk önce sarı tonlarda filtre uyguluyorum. “Resulting Intensity” değerini 70’e düşürüp “Far Attenuation”un “Start ve End” değerlerini biraz düşürüyorum.
Deneme render’inde oluşan etkiyi inceleyebilirsiniz.



Yerleştirdiğim HDRI’nin etkisini odaya aktarabilmek için “mr Sky Portal” oluşturuyorum.



mr Sky Portal’ın boyutunu pencerenin boyutuna uygun olarak ayarlayıp yönünü odaya bakacak şekilde tam pencerenin önüne yerleştiriyorum.



Deneme render’inde ilk etapta pek bir etki alamadım.



Multiplier değerini yarıya düşürüp bir render daha alıyorum.
Bu sefer biraz daha iyi oldu.



Multiplier değerini 0,2’ye düşürüp bir render daha alıyorum.
Bu sefer çek daha güzel bir etki oluştu.



Her halükarda render’de de fark ettiğiniz gibi odanın pencere tarafı aşırı karanlık kaldı. Bu sorunu çözmek için pencerenin önüne bir ışık daha yerleştirmek istiyorum. Bu ışık sahnede görünmeyecek sadece aydınlatmaya yardımcı olması için yerleştireceğim.
Sahnedeki ışıklardan birini “Copy” olarak kopyalıyorum çünkü bu ışığın ayarları diğer ışıklardan farklı olacak.



Işığın gölgesini kapatıp yön değerlerini sıfırlıyorum. Sahnedeki yoğunluğunu da %10’a düşürüp Far Attenuation değerlerini düşürüyorum.
Deneme render’inde görüldüğü gibi karanlık olan kısmı böylece aydınlatmış oldum.



Ana ışıklarım olan lambadaki ışıkların yoğunluğunu 30’a düşürüp bir render daha alıyorum.
Biraz daha güzel oldu ve bu sonuç benim için yeterli gibi.



Son olarak Sy Portal’ın gücünü 0,05’e düşürüyorum.



Artık son render ayarlarını yapmak istiyorum. Render Setup penceresinden Gölge kalitesini ve Final Gather ayarlarını arttırıyorum.


Global Illumination’dan Photon Mapping zaten açıktı. Burada değiştirmek istediğim bir ayar yok.



Renderer bölümünden örnekleme kalitesini arttırıp Filtre seçeneğini Mitchell olarak değiştiriyorum.



Comman bölümünden alacağım render’in boyutunu da belirledikten sonra işim bitmiş oluyor.


-----------------------------

Daha önce bahsettiğim gibi almak istediğim render’e aşağı yukarı ulaştım. Sonuç hakkındaki fikirlerinizi belirtmeniz beni memnun eder.
İyi günler.



*****************************

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder